Forfatter Emne: Barnedåb.. Menu  (Læst 1081 gange)

Dalbjerg

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Barnedåb.. Menu
« Dato: Jul 16, 2010, 21:41:08 »
Ja skal holde barnedåb om en måneds tid men er lidt i tvivl omkring maden..

Hvis vi vælger en buffet fra den lokale kro er det så normalt med en forret til barnedåb ?  Dessert.. ?!? Også hvis der er dåbskage ?!?  Velkomstdrinks ??

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Re: Barnedåb.. Menu
« Svar #1 Dato: Jul 20, 2010, 07:29:51 »
Hejsa -
Jeg tror nu jeg ville vælge forret - og skippe desserten.. især hvis der er dåbskage. Normalt er der så meget lækkert der skal prøves fra buffeten at folk spiser sig riiigtig godt mætte.. og så bliver der ikke spist så meget dessert... derimod vil folk normalt gerne have et stykke kage til kaffen..

Velkomstdrinks, det brugte vi ikke til vores barnedåb - med mindre du vil kvalificere en iskold carlsberg som velkomstdrink :)
Ellers tror jeg mere det hører til en fødselsdagsfest, konfirmation, bryllup o. lign.

Håber det var til lidt inspiration :)

ps. en lille fodnote:
hvis der er børn med til barnedåben (altså udover hovedpersonen) kan det være en god ide at smide en gang frys-selv is i fryseren dagen før.. ungerne kan normalt godt spise lidt dessert da de ikke går så hårdt til buffeten som voksne - og sådanne en gang skub-op is koster ikke al verden for den glæde det bringer. Men frys gerne rigeligt, der plejer gerne at være nogle voksne der også skal smage ;)

Lille Buller

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Re: Barnedåb.. Menu
« Svar #2 Dato: Jul 28, 2010, 16:17:14 »
Vi lavede en velkomst drink af champagne, hyldeblomst saft og citronskiver.
Dejligt frisk sommer drik, det var en god måde at byde folk velkommen på, syntes vi.

Jeg mener heller ikke der behøver at være dessert når der også er dåbskage, det bliver nemt for meget..

Man skal jo drømme lidt..