Teknikfora > Vis dit projekt.

405 T16 projekt

(1/19) > >>

the_my:
Så kom T16'eren hjem.
Desværre under transporten fløj hjelmen op, men der skete ingen store skader udover en ødelagt antenne fod og en smadret hjelm. og en lille bule i taget omkring antenne foden, men den kan sagtens rettes ud.
Den har stået stille i over 5 år, inden da havde den tidligere ejer købt den ved en forhandler som bare havde den stående da den havde smidt et plejeleje, inden da havde den kun haft 2 ejere.
Vognen står helt std. udover en rustfribagpotte fra peugeot. Den har endda den originale peugeot radio med kassette. Kabinen står rigtig flot, kun med lidt slid på førersædet, men ingen huller.
Mine planer med den er at sætte den komplet i stand, alt rust skal laves (der skal skiftes et panel, og så skal der laves lidt rust før forbroen hvor de plejer at ruste. Ellers er den rigtig fin i bunden, den er aldrig blevet textyl behandlet, det kunne nok have forhindret det som er kommet. Mærkeligt man ikke har gjort det på sådan en dyr bil.
Men da motoren er færdig. Bliver der bestilt nye stempler + H stænger hjem, det bliver nok en overstørrelse og måske en krumtap med et slag på 92 fra en gammel TD'er som alligevel bare ligger og flyder på mit lager så volumen bliver til 2,2.
Toppen bliver forsynet med et sæt suge knaster fra en 2,0 mi16, og turboen bliver skiftet til en større.
Mit mål er omkring 350 heste, og med potentiale for mere.
Der bliver sat forstærkning i mellemkassen så den kan holde til disse heste/nm.

Evt. bliver den fodret med en T28 lader:

JerrilD:
Spændende projekt  :icon_thumright:

Kom gerne med nogle billeder af selve bilen :D

the_my:
Nu med lidt billeder af bilen :)

Dyne:
Jeg sætter mit kamera til opladning med det samme :-) Den skal vi nok få hygget os med i den kommende tid - skal nok blive godt!!!

Husk nu at vi også skal have XsiGTi++ eren og HDi'eren ud at køre også :-) Der er nok at se til, hehe.

- er bare stadig pisse misundelig!

Jesper Holm:
Dejligt og se en T16 mere. Håber du bliver glad for den. Jeg er også ejer af sådan en..

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version