Forfatter Emne: 2,3 eller 2,4 hvorfor vælge 2,3??  (Læst 71900 gange)

Anonymous

  • Gæst
(Intet emne)
« Svar #30 Dato: Nov 04, 2005, 11:45:33 »
Citat fra: "brian x 306 gti"
Så kan det jo være at den bil kommer til at gå ordenligt,det er jo snart ikke for tidligt
Brian

Hvad mener du?

Citat fra: "brian x 306 gti"
svjv er den ikke lavet hos Agergård,det kunne måske være derfor
Brian


Om det er Agergaard eller Hans Mullah der har lavet den ændrer vel ikke på at levetiden med samme dele er dårlig?

Brian 306 gti

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 780
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.auningservicecenter.dk
(Intet emne)
« Svar #31 Dato: Nov 04, 2005, 11:45:50 »
kiggede i galleriet,den er lavet af Agergård,men det er ikke en 2,4
Brian

Anonymous

  • Gæst
(Intet emne)
« Svar #32 Dato: Nov 04, 2005, 11:47:08 »
Citat fra: "brian x 306 gti"
kiggede i galleriet,den er lavet af Agergård,men det er ikke en 2,4
Brian


Det tror jeg lige du skal fortælle ejeren af bilen så.

Brian 306 gti

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 780
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.auningservicecenter.dk
(Intet emne)
« Svar #33 Dato: Nov 04, 2005, 11:48:12 »
Nå,Peter,ændrer det ikke noget,så siger vi da bare det,jeg tror da vist du har set noget af det som vi laver lidt af herovre,vi gør vist lidt mere ud af det end andre steder,tilpasning af delene spiller jo volsomt ind
Brian

Brian 306 gti

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 780
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.auningservicecenter.dk
(Intet emne)
« Svar #34 Dato: Nov 04, 2005, 11:49:24 »
2340ccm er da vist ikke 2,4,er det???????????
Brian

Anonymous

  • Gæst
(Intet emne)
« Svar #35 Dato: Nov 04, 2005, 11:49:37 »
Citat fra: "brian x 306 gti"
Nå,Peter,ændrer det ikke noget,så siger vi da bare det,jeg tror da vist du har set noget af det som vi laver lidt af herovre,vi gør vist lidt mere ud af det end andre steder,tilpasning af delene spiller jo volsomt ind
Brian


Jeps det er rigtigt, men hvis Jørgen selv har lavet den så tror jeg ikke der er den store forskel. Men hvis det ikke er Jørgen selv der har lavet det (læs en mekaniker deroppe) så er holdbarheden nok også ringe.

B1ack Mi16

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 133
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #36 Dato: Nov 04, 2005, 11:51:50 »
Så hvor lange plejestenger er det brukt på hhv. 2.3 og 2.4l motorene, og også slaglengde på disse?
Mine plejestenger er 156mm lange.

Rod/stroke på 1.9 16v Mi16 --> 144/88 = 1,636
Rod/stroke på min 2299cc --> 156/94,5 = 1,651

Så det blir bedre rod/stroke på min nye 2.3 enn på en standard Mi16, så dette burde vel kunne holde allikevel? Så fremt at sylinderveggene ikke er blitt for tynne pga. den 88mm borring? :(

Er det noen gang lagd 88mm borring på XU i Danmark?

Brian ex-205 Rallye

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 8988
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.lbrt.dk
(Intet emne)
« Svar #37 Dato: Nov 04, 2005, 11:53:54 »
Christian har i hvert fald haft den læææænge - men den er ikke voldsomt peppet - tilgengæld har den da fået lov til at køre et par klubrallyløb - og så blid er han heller ikke ved den generelt.

Jeg snakkede i øvrigt med ham en gang om MegaSquirt - det viser sig nemlig at den kører med låst strømfordeler uden avancering. De havde aldrig kunnet få det til at virke hos Agergaard - noget med at det var en af de første de byggede, så den var lidt et eksperiment.
Christian har/havde forskellige kurver som den tidligere ejer (som var ham der fik motor bygget hos Agergaard - hvilket i øvrigt også kunne sandsynliggøre at den er bygget af Jørgen selv - den er simpelthen fra før de mere "gyldne dage") med forskellige fordelere med og uden avancering. Nogen var vist ret freaky :-).
Lige pt. er det noget med 180 hk'er - og en del af grunden til dette er at tændingen er aldeles uoptimeret.
Venligst Brian - ex-205 Rallye 1.9


Golf GTi 16V Grp. E til rally.

Brian 306 gti

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 780
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.auningservicecenter.dk
(Intet emne)
« Svar #38 Dato: Nov 04, 2005, 11:53:58 »
Så vidt jeg husker så var Christians den første 2,4 der blev lavet deroppe,så der er nok gjort noget ud af det,men er det som sædvanligt,så er meget af det noget sjusk,desværre,hvordan man behandler en 2,4 spiller så også meget ind,tæsker man den,så er den død på ingen tid
Brian

Brian ex-205 Rallye

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 8988
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.lbrt.dk
(Intet emne)
« Svar #39 Dato: Nov 04, 2005, 11:56:22 »
Citat fra: "B1ack Mi16"
Så hvor lange plejestenger er det brukt på hhv. 2.3 og 2.4l motorene, og også slaglengde på disse?
Mine plejestenger er 156mm lange.

Rod/stroke på 1.9 16v Mi16 --> 144/88 = 1,636
Rod/stroke på min 2299cc --> 156/94,5 = 1,651

Så det blir bedre rod/stroke på min nye 2.3 enn på en standard Mi16, så dette burde vel kunne holde allikevel? Så fremt at sylinderveggene ikke er blitt for tynne pga. den 88mm borring? :(

Er det noen gang lagd 88mm borring på XU i Danmark?


Tit er der mig bekendt brugt de originale plejlstænger og så et stempel med en anden krydspindshøjde - det er jo problematisk i sig selv.

At du har fået nogle meget lange plejlstænger vil helt sikkert hjælpe meget på problematikken - det kan meget vel vise sig at være alle pengene værd.
Der er så stadig det problem at blokken måske er lidt vel lav til den slaglængde, men det er jo svært at gøre ret meget ved (der er muligheder - men det er et større cirkus mildest talt).
Venligst Brian - ex-205 Rallye 1.9


Golf GTi 16V Grp. E til rally.

Brian 306 gti

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 780
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.auningservicecenter.dk
(Intet emne)
« Svar #40 Dato: Nov 04, 2005, 11:56:57 »
med 88mm boring er cylinder væggen papirstynd,ved 89mm er man ude i vandkammere,der findes forskellige krumtapper
92 mm 96mm 98mm 100mm 98mm er den bedste
Brian

B1ack Mi16

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 133
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #41 Dato: Nov 04, 2005, 12:00:13 »
Det kan ikke være forskjell på forskjellige XU blokker?

CRF450 på 205gtidrivers bygger også en motor med 88mm borring, og denne er nok kostet på ca. like mye penger som min.. og denne er altså bygd av han som byggede Mi16 BTCC motorene i sin tid.

Bør jeg burdere å kjøpe en ny blokk og nye stempler og borre til 87mm istedet da kanskje  :?

Kan man ikke måle tykkelsen i sylinderveggene?

Brian 306 gti

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 780
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.auningservicecenter.dk
(Intet emne)
« Svar #42 Dato: Nov 04, 2005, 12:04:38 »
man kan ikke måle tykkelse på cylindervæggen,87mm er nok max,derefter er den meget tynd,med 156mm har du brugt plejlstænger fra alfa 2,0,det kan gøres men er unødvendigt,lav den med orginale plejlstænger,87mm blok og stempler fra opel 2,0 gsi/calibra,så passer delene sammen
Brian

Brian ex-205 Rallye

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 8988
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.lbrt.dk
(Intet emne)
« Svar #43 Dato: Nov 04, 2005, 12:05:34 »
Du kan vist måle tykkelsen med noget røntgen/ultralyd/et-eller-andet teknik - så du skal nok have fat i nogen der kan.
Jeg kender ingen hjemmemetoder der ikke betyder at man ødelægger væggen (disse metoder inkluderer: 1. bor et hul, 2. bor op til den ikke kan mere - osv.).
Venligst Brian - ex-205 Rallye 1.9


Golf GTi 16V Grp. E til rally.

Brian ex-205 Rallye

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 8988
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.lbrt.dk
(Intet emne)
« Svar #44 Dato: Nov 04, 2005, 12:06:19 »
Citat fra: "brian x 306 gti"
man kan ikke måle tykkelse på cylindervæggen,87mm er nok max,derefter er den meget tynd,med 156mm har du brugt plejlstænger fra alfa 2,0,det kan gøres men er unødvendigt,lav den med orginale plejlstænger,87mm blok og stempler fra opel 2,0 gsi/calibra,så passer delene sammen
Brian


Nu har han købt hundedyre Crower 'stænger på mål - så det er vist ikke liiiige noget med at gå væk fra dem igen :-).
Venligst Brian - ex-205 Rallye 1.9


Golf GTi 16V Grp. E til rally.