Forfatter Emne: 2,3 eller 2,4 hvorfor vælge 2,3??  (Læst 65677 gange)

HenrikGM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #120 Dato: Nov 27, 2005, 20:42:08 »
Citat fra: "B1ack Mi16"
Angående hva toppen koster, så er det nok hverken arbeidet med porting, skifting av styringer eller fresing av seter som er det som koster mest.

Heller ikke ventilene fra Pumaracing er noe dyre..
De kostet 2000nok for et sett på 8 stk. så ca. 250,- pr. ventil da, det kan ikke være spesielt ille.

Det dyreste er nok kammene og mekaniske løfterne fra CatCams... 2 x kammer, 16 x mek løftere (450,- stk!!), 16 x sterkere ventilfjærer, 16 x retainers, 2 x justerbare kamdrev...  Det var dette som virkelig kostet penger!!!


Jo, så løber budgettet.
Vil du ud med data på knastakslerne?

Steendp

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 4738
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • MTBLygter.dk
(Intet emne)
« Svar #121 Dato: Nov 27, 2005, 20:48:09 »
Citat fra: "brian x 306 gti"
I en 205,den bliver dælme sjov
Brian


Den bliver så rå! Kristian skal lokkes med til Vandel :D.

DorkVonWaterfall

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 19158
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #122 Dato: Nov 27, 2005, 20:51:15 »
Goddamn den maskine ser sød ud........
Sendt fra min Commodore 64 using Tapatalk64


Se mine annoncer her

Martin E.

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 8053
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #123 Dato: Nov 27, 2005, 20:58:04 »
Citat fra: "Steendp"
Citat fra: "brian x 306 gti"
I en 205,den bliver dælme sjov
Brian

Den bliver så rå! Kristian skal lokkes med til Vandel :D.


Mener du det !?..hehe..Så kommer jeg sammen med dig i TS6'eren uden 205'ere ! :wink:

Biler /// BMW E30 M3 - Peugeot 205 TrackTool - Peugeot 406 Coupe 3.0 - 2 x Peugeot 406 HDI Stc
X Biler /// Subaru Impreza GT Turbo - Lotus 7 - BMW E34 M5 - BMW E36 325i Cabrio - Peugeot 306 GTI
8 x Peugeot 205 GTI 1.9 - 2 x Peugeot 205 Rally 1.9 - 2 x Peugeot 306 HDI 2.0 Stc. - Peugeot 306 XS 2.0 Stc.
2 x Peugeot 306 2.0 Cabrio - VW Golf VR6 - 3 x Peugeot 309 GTI - Peugeot 405 MI16 2.3 - Citroen AX GT
Ope

B1ack Mi16

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 133
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #124 Dato: Nov 27, 2005, 22:34:50 »
Data på kamakslingene:

Duration:
Inlet @0.1mm løft: 286
Inlet @1.0mm løft: 258

Ex @0.1mm løft: 274
Ex @1.0mm løft: 249

Maks løft: hhv. 12.45mm og 11.90mm

Centerline: 108 grader på både innsug og eksos
Åpningsvinkler innsug: 21/57
Åpningsvinkler eksos: 53/16

Løft @TDC, hhv. 3.8mm innsug og 3.25mm eksos.

Jeg er ingen kam-ekspert, så tar gjerne imot noen veltenkte tanker om hvordan motoren kan komme til å oppføre seg med disse :)

Brian 306 gti

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 780
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.auningservicecenter.dk
(Intet emne)
« Svar #125 Dato: Nov 28, 2005, 16:11:29 »
de har et meget højt løft,du skal regne med at trækkraft under cirka 4000 ikke eksisterer,du skal have sat begrænser til 9000 rpm ellers får du ikke nok ud af dem,tomgang skal nok sættes til cirka 1500 rpm ellers vil den blive træls at sætte igang
de 108 gr. kan du kun bruges som rettesnor,den skal trimmes på felt
Brian

B1ack Mi16

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 133
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #126 Dato: Nov 28, 2005, 17:05:41 »
Jeg håper det ikke blir så ille som det du beskriver her i alle fall..

Det er jo ikke løftet i seg selv som bestemmer hvordan motoren vil oppføre seg, men heller overlap/lukke og åpningstider på knasterne vil jeg tro.

Dette var (så vidt jeg husker) den "nest mildeste" solid-lifter knasten til CatCams før dem omprofilerte alle knastene til Mi16 motoren.

Begrenseren blir nok satt til maks 8000rpm forøvrig.

Så lenge motoren fungerer tålelig bra fra 3000rpm og oppover så er jeg fornøyd.

Anonymous

  • Gæst
(Intet emne)
« Svar #127 Dato: Nov 28, 2005, 17:07:01 »
Citat fra: "B1ack Mi16"
Jeg håper det ikke blir så ille som det du beskriver her i alle fall..

Det er jo ikke løftet i seg selv som bestemmer hvordan motoren vil oppføre seg, men heller overlap/lukke og åpningstider på knasterne vil jeg tro.

Dette var (så vidt jeg husker) den "nest mildeste" solid-lifter knasten til CatCams før dem omprofilerte alle knastene til Mi16 motoren.

Begrenseren blir nok satt til maks 8000rpm forøvrig.

Så lenge motoren fungerer tålelig bra fra 3000rpm og oppover så er jeg fornøyd.


Hvis du alligevel vil have 8.000 som begrænser, hvorfor så ikke beholde hydrauliske løftere?

B1ack Mi16

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 133
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #128 Dato: Nov 28, 2005, 17:10:58 »
Fordi jeg ikke stoler helt på å kjøre hydrauliske løftere opp til slike turtall med kvasse kammer som har en del vassere ventilakselerasjon enn de orginale.

Grunnen til at jeg ikke tør mer turtall enn 8000rpm er stempelhastigheten.. Den blir veldig høy med 94.5mm slaglengde.

Anonymous

  • Gæst
(Intet emne)
« Svar #129 Dato: Nov 28, 2005, 17:14:04 »
Citat fra: "B1ack Mi16"
Fordi jeg ikke stoler helt på å kjøre hydrauliske løftere opp til slike turtall med kvasse kammer som har en del vassere ventilakselerasjon enn de orginale.


Prøv at læs tråden på 205gtidrivers om hydrauliske vs. solide løftere. Læs specielt det Davis Baker (pumaracing) siger om ventilaccelerationen på en solid-løfter knast imod en hydraulisk-løfter knast. ;)

B1ack Mi16

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 133
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #130 Dato: Nov 28, 2005, 18:00:47 »
Jeg har lest det.. og jeg er klar over hvordan det henger sammen, men jeg har hørt relativt mange historier om hydrauliske ventilløftere siden jeg begynte å interessere meg for motorteknikk ett par år tilbake i tid.. og har valgt mekaniske fordi disse, så vidt jeg kan se, er det som vil være mest driftssikkert.

Brian 306 gti

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 780
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.auningservicecenter.dk
(Intet emne)
« Svar #131 Dato: Nov 28, 2005, 19:54:45 »
det bliver som jeg har skrevet
Brian

HenrikGM

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 30
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #132 Dato: Nov 28, 2005, 20:17:39 »
Citat fra: "brian x 306 gti"
de har et meget højt løft,du skal regne med at trækkraft under cirka 4000 ikke eksisterer,du skal have sat begrænser til 9000 rpm ellers får du ikke nok ud af dem,tomgang skal nok sættes til cirka 1500 rpm ellers vil den blive træls at sætte igang
de 108 gr. kan du kun bruges som rettesnor,den skal trimmes på felt
Brian


dvs du mener at en knastaksel der løfter over 12mm nødvendigvist ikke kan gå i tomgang under 4000rpm og SKAL trække til 9000 før det virker?

B1ack Mi16

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 133
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
(Intet emne)
« Svar #133 Dato: Nov 28, 2005, 20:29:03 »
En ting å tenke på forøvrig...
Hvorfor oppgir CatCams ventilfjærer som ikke tåler mer enn 8500rpm før man får ventilflyt, til en knast som angiveligvis må opp på 9000rpm ?

Jeg tror den skal begynne å dra helt greit fra ca. 3000rpm.. Med momenttopp mellom 5500-6000rpm en plass.

Brian 306 gti

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 780
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.auningservicecenter.dk
(Intet emne)
« Svar #134 Dato: Nov 28, 2005, 20:32:24 »
næ,det mener jeg ikke,jeg mener at en 16v motor med et så højt løft ikke vil have alverden af bundtræk og max effekt vil ligge meget højt,for så at ramme max drejningsmoment ved gearskift skal den meget langt op i omdrejninger,jeg skrev at tomgangen nok ville være bedst på cirka 1500 rpm,så kan den nok gå under de 4000 rpm,tror du ikke,knaster med det løft vil have god effekt ved høje omdrejninger,så prøv at læs igen
Brian