Forfatter Emne: Peugeot 206 1,4 benzin. Kølevandstemperatur stiger når den står stille ??  (Læst 267 gange)

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hej alle.  Ikke min egen men en der er kommet på min søns læreplads, et lille værksted hvor mester ville høre om jeg kunne hjælpe da han ved jeg altid bruger hispeed til mine PUGger.   

Bilen tilhører en meget forsigtig dame som næsten ikke tør køre mere i bilen   :dft009:

Den kører fint, kølevandsinstrument ligger på det normale, knap 90 grader,  alt er godt.   Så stiller hun bilen og stopper den,  og når hun så kommer tilbage til bilen efter 5-10 min, er instrument helt oppe i det røde felt.  (Så bliver hun bange.)

De har udlæst fejlkoder med en HELLA tester og den siger fejl 24, uden mere info.  De ved ikke om det betyder noget.
De har målt med laser temperaturmåler på køler og den siger ca. 80-90 grader når bilen har stået stille lidt.  Bilen koger ikke og damper ikke nogen steder.     

Så en normal bil men et instrument der går i det røde felt efter lidt stilstand,  hvad kan det være, gode bud  ?

Mvh  Jens

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
Kører kølerblæseren på alle trin? Jeg ville starte med at kigge på relæerne der til.

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Har den mere end 2 trin som på en 406.   ?

Hvis den ikke kører på alle trin hvad kan det så gøre  ?