Forfatter Emne: Covid-19 - Hvordan påvirker det jer i dagligdagen?  (Læst 3386 gange)

maniac

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Covid-19 - Hvordan påvirker det jer i dagligdagen?
« Svar #90 Dato: Mar 24, 2020, 12:18:16 »
Nu er jeg være helt nede med snot, ondt i hovedet, feber, hoster og alt hvad der lugter af en influenza. Konen hører til risikogruppen som helst ikke skal have corona, men jeg kan jo ikke bare be' om at blive tjekket pga. det. Jeg er ikke ved at dø, men det er godt nok slemt :-( 

Så nu krydser jeg fingre for at jeg ikke får smittet resten af husstanden....

Consensusen er vel at man skal betragte det som COVID19 medmindre andet er bevist. Hvis man bor sammen med en der er i risikogruppen pga. kronisk sygdom vil de jo også være i risiko hvis det var influenza eller lungebetændelse jo.

maniac

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #91 Dato: Mar 24, 2020, 12:20:20 »
Det værste er næsten at virussen ændrer sig 'relativt' hurtigt og man ser nu flere varianter der er forskellige kontinenterne imellem.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #92 Dato: Mar 24, 2020, 15:52:38 »
Det værste er næsten at virussen ændrer sig 'relativt' hurtigt og man ser nu flere varianter der er forskellige kontinenterne imellem.

Ja det betyder jo at folk der tror at de er blevet immune kan smittes, og videregive smitte på ny.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #93 Dato: Mar 24, 2020, 16:05:21 »

Ja det betyder jo at folk der tror at de er blevet immune kan smittes, og videregive smitte på ny.

Tilgengæld betyder det også at hvis vi skal isolere os ud af problemet kan vi blive inde de næste 2 år
En ræv af sølvpapir

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #94 Dato: Mar 24, 2020, 16:52:25 »
Jeg har rejst en del i Kina og set mange sære ting langt væk fra almindelige vesterlændinges færden. Jeg har ikke helt fattet teorien om at Covid19 skulle komme fra en flagermus, tænkt at nogen måske har gødet grønsager med deres efterladenskaber, men i går var der en video fra det nu berygtede marked i Wuhan, optaget før Covid19. Det er mildest talt chokerende, det er ikke en video for sarte sjæle.

https://youtu.be/0V7fyjaFOwQ

Hvordan pokker forklarer man at dette ikke er acceptabelt i en globaliseret verden?
Folk der peger med piber har altid ret

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #95 Dato: Mar 24, 2020, 17:08:54 »

Tilgengæld betyder det også at hvis vi skal isolere os ud af problemet kan vi blive inde de næste 2 år

Ja korrekt.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #96 Dato: Mar 24, 2020, 18:02:33 »
Jeg har rejst en del i Kina og set mange sære ting langt væk fra almindelige vesterlændinges færden. Jeg har ikke helt fattet teorien om at Covid19 skulle komme fra en flagermus, tænkt at nogen måske har gødet grønsager med deres efterladenskaber, men i går var der en video fra det nu berygtede marked i Wuhan, optaget før Covid19. Det er mildest talt chokerende, det er ikke en video for sarte sjæle.

Den fik jeg linket til i sidste uge. Jeg har indtil videre kun magtet at se en 30-40 sekunder af den ... :/

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #97 Dato: Mar 24, 2020, 22:03:03 »

Hvordan pokker forklarer man at dette ikke er acceptabelt i en globaliseret verden?
Det er satme ulækkert, folk der handler der må have et hidsigt immunsystem.

I deres øjne er dyr intet værd, selv menneskeliv er jo ligegyldigt, så man kan aldrig forklare dem at det der ikke er ok hvis du spørger os.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #98 Dato: Mar 25, 2020, 07:57:40 »

Det er satme ulækkert, folk der handler der må have et hidsigt immunsystem.

I deres øjne er dyr intet værd, selv menneskeliv er jo ligegyldigt, så man kan aldrig forklare dem at det der ikke er ok hvis du spørger os.

Jeg har været på nogle markeder i Xiamen bla. Der er ingen levende dyr, og det i sig selv gør jo en gigantiske forskel (Så lever man da i uvidenhed om hvordan de havde det inden)

Xiamen er en af de klart bedre områder af Kina, og et sted hvor Kineserne selv søger til når de holder ferie. Men lige præcis det med hygiejnen har jeg tit tænkt over. På markederne ligger den tilberede mad fremme i store bunker. Det er jo alt fra griseøre, fødder, blæksprutter, muslinger, søorme, søpindsvin, frøer, ænder, hønse fødder, osv osv.

Hunde, katte, rotter og den slags har jeg aldrig set på trods af at have været i Kina en del gange.
En ræv af sølvpapir

Castor

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #99 Dato: Mar 25, 2020, 18:25:05 »

Hunde, katte, rotter og den slags har jeg aldrig set på trods af at have været i Kina en del gange.

Det er fordi de spiser dem ;-)

Gøyen

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #100 Dato: Mar 26, 2020, 21:39:40 »
Covid-19 er kendt siden 2015,men der har sikkert siddet en en kemi-nørd i et lab og lavet denne lækre lille sag ud fra den kendte.
Putin trækker i trådene og har nu Trump hvor han vil have ham.......Chemical warfair is THA SHIT........;o)
Måske en vild idé,men en satans effektiv måde,at føre krig på og samtidig spare på krudt&kugler.
106 Zendiesella

Hi-speeds helt egen spånabe/50% af Brdr.Arbejdsløs.

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #101 Dato: Mar 27, 2020, 19:50:52 »
Covid-19 er kendt siden 2015,men der har sikkert siddet en en kemi-nørd i et lab og lavet denne lækre lille sag ud fra den kendte.
Putin trækker i trådene og har nu Trump hvor han vil have ham.......Chemical warfair is THA SHIT........;o)
Måske en vild idé,men en satans effektiv måde,at føre krig på og samtidig spare på krudt&kugler.
Hvis der skulle være hold i sådan en konspirationsteori ville der ikke være tale om kemisk krigsførelse, men derimod biologisk krigsførelse.
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

Gøyen

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #102 Dato: Mar 27, 2020, 21:40:35 »
Hvis der skulle være hold i sådan en konspirationsteori ville der ikke være tale om kemisk krigsførelse, men derimod biologisk krigsførelse.

Point taken,men du vidste jo godt hvad jeg mente.
106 Zendiesella

Hi-speeds helt egen spånabe/50% af Brdr.Arbejdsløs.

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #103 Dato: Mar 29, 2020, 10:35:17 »
Vi begynder at mærke krisen på kundesiden nu, alle holder på pengene, så kalenderen er noget slatten for næste kvartal. Krydser fingre for det bløder lidt op når samfundet åbner igen og ikke som under finanskrisen, hvor der gik over et år før vi begyndte at få nye ordre.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #104 Dato: Mar 29, 2020, 10:48:53 »
Hos os er der indtil videre stadig kun indvirkning at jeg ikke har trafik at tage højde for til/fra arbejde. Vi får stadig nye ordre i bogen.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.