Forfatter Emne: Hvilken bil? 2013 og frem maks 80k. skal være større end en Citigo  (Læst 429 gange)

Decolour

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Hej

Vi har en citigo som konebil, og det gør den faktisk rigtig fint, men ville gerne se om jeg kunne finde en lidt større nr 2 bil.

Det måtte gerne være en lille stationcar. fx som en renault clio.

Det skal siges det skal være en benzin'er og gerne være billig i driftsomkostninger/ejerafgift osv.

Men jeg ved ikke helt med sådan en renault. Motoren er jo mindre end i en citigo (0,9L)

Men er der andre gode bud? Havde også lidt overvejet en peugeot 2008, ikke helt en stationscar, men tror den er stor nok.

Men der er meget skriveri om olieforbrug osv.

Havde faktisk først tænkt på en honda jazz som erstatning, men de er ved at være lidt gamle umiddelbart, og larmer noget ved motorvejskørsel.

Jeg kunne ellers godt se det fornuftige i en japaner, der plejer ikke at være så meget bøvl hverken med det mekaniske eller elektriske.

den kommer til at kører cirka 10.000 km om året.

Mvh Kim

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Ifht Peugeot er det 1.2 motoren du skal holde dig fra.
2008 kører ok og fejler sjældent det store(udover 1.2 motoren).

Honda Jazz, fin lille bil som bare kører.

Har du kigget noget Hyundai I30 evt?

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

Decolour

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Ifht Peugeot er det 1.2 motoren du skal holde dig fra.
2008 kører ok og fejler sjældent det store(udover 1.2 motoren).

Honda Jazz, fin lille bil som bare kører.

Har du kigget noget Hyundai I30 evt?

Det er bare ikke nemt med en peugeot 2008 så, hvad jeg kan se så er de stort set alle sammen med 1,2 motoren. En peugeot 208 kunne måske også bruges, men her er der samme problematik med 1,2 motoren.

Jeg har snakket med peugeot, og de mente ikke det var en revideret udgave af motoren der kom i når de lagde en anden motor i. Så reelt selvom motoren er udskiftet kan problemet komme igen. Han nævnte så at serviceintervallet var sat ned og at det nok burde hjælpe (jeg synes det lyder lidt meget som de problemer de havde med 1,6 hdi motoren hvor serviceintervallet også blev sat ned for at få den til at holde.

Så umiddelbart er jeg ikke så meget for peugeots modeller med 1,2 motoren.

Honda jazz kunne det godt ske vi skulle prøve og finde en der er velholdt og se om oplevelsen er det samme. Det er bare lidt synd den larmer så meget på motorvej. Der larmer en citigo faktisk mindre.

Hyundai har jeg ikke kigget så meget på, men kan se at en i30 fra 13 og frem koster fra cirka 90k.

Det kunne måske også komme på tale og bruge 90k, men så vil jeg næsten hellere se om jeg ikke kan finde en octavia af den model der kom sidst 13. De kan fåes til under 100k ser det ud til.

Mvh Kim

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Jeg har selv lige hentet en Octavia i sidste uge[emoji106]

Er lige ankommet til Østrig nu her efter 6 1/2 times kø kørsel[emoji2961]

Decolour

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil

ok, hvad er det for en? og hvad måtte du give for den?

jeg vil gerne finde en af den "nye" model med tandrem for at slippe for eventuelle kædeproblemer.

- Kim

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil

ok, hvad er det for en? og hvad måtte du give for den?

jeg vil gerne finde en af den "nye" model med tandrem for at slippe for eventuelle kædeproblemer.

- Kim

Det er en VRS fra 11/2015 og jeg gav 237.000 kr.

Den er med kæde, men jeg kan læse mig til at de sjældent har problemer.

Det er vistnok tidligere modeller med mindre motorer som har haft kædeproblemer.

DSL

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Nissan Note
Seat Ibiza
Skoda Fabia

Og så ud og prøvekøre feltet for at finde ud af hvad der virker for jer

vedr. 1,2 psa motoren er det vist kun den med 82 heste der har haft problemer med olieforbrug,, det er desværre så også dem der er flest af

Men vw har vist også haft bøvl med deres 1,2 tsi i nogen konfigurationer, så det skal man lige overveje med ibiza/fabia