Forfatter Emne: 100k - benzin - hvilken bil ?  (Læst 1380 gange)

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
Sv: 100k - benzin - hvilken bil ?
« Svar #17 Dato: Jan 07, 2020, 22:59:31 »
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/mx-5/18i-2d/4529256 <-- og enda med Aut. gear :-)

Den gad jeg virkelig godt men kan ikke klemme golfbag og vogn ned i den :-(

og 2800 I afgift hver 6. md....   aarrrggghhh

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Jan 08, 2020, 01:36:36 »
Du vil ikke køre ford men gerne Jaguar?
Jeg må bare sige at jeg har været super glade for vores fiesta, focus og mondeo, jeg kan ikke forstille mig at jeg nogensinde køber en peugeot igen.
Lige netop den fiesta Terp linker til er jo pensionistmodellen, selv tågelygterne er sparet væk.

Helt enig. Fiestaen kører super godt - og jeg ville vælge den over enhver fransk bil... :-)

Grunden til at jeg linkede til pensionist-udgaven var for at ramme tæt på kravet om at muldvarpen helst ikke skulle se dagens lys... :-D

Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

Dyne

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Jan 08, 2020, 22:25:49 »
Hvis det gerne må være lidt ældre og alternativt (som Jaguar-forslaget lidt ligger op til) vil jeg mene sådan en her er et godt bud: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/saab/9-3/20-t-linear-sport-sedan-4d/4570519
Waking up is the second hardest thing in the morning!

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #20 Dato: Jan 08, 2020, 22:31:31 »
jeg syntes vægtafgifterne straffer lidt for hårdt for de ældre forslugne biler ... må desværre sige pengekassen er ikke bundløs og foretrækker at bruge penge jeg har frem for dem jeg måske engang får ... og risikoen for defekter på ældre materiel er også proportionelt stigende desværre

Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Jan 09, 2020, 14:30:09 »
jeg syntes vægtafgifterne straffer lidt for hårdt for de ældre forslugne biler ... må desværre sige pengekassen er ikke bundløs og foretrækker at bruge penge jeg har frem for dem jeg måske engang får ... og risikoen for defekter på ældre materiel er også proportionelt stigende desværre

Vi må nok snart erkende, at du er bedst tjent med en Skoda Citigo eller lignende... ;-) Men - de kører altså også ganske fint og der er god komfort.
Spændende..? Naaarh - men når økonomien er en vigtig brik i puslespillet, er det svært at komme udenom dem...

_:Kenni:_

• Datekeeper
  • Inderkredsen
  • *
  • Dybt useriøs 24/7-365 😎
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Jan 10, 2020, 08:17:27 »

Vi må nok snart erkende, at du er bedst tjent med en Skoda Citigo eller lignende... ;-) Men - de kører altså også ganske fint og der er god komfort.
Spændende..? Naaarh - men når økonomien er en vigtig brik i puslespillet, er det svært at komme udenom dem...

Jeg er målløs over du ikke har foreslået en Yaris endnu Martin.  :afro:
Passat Variant 2,0 TDi DSG

"Jeg siger ikke hun er en guldgraver, men hun roder ikke rundt med en neger der er gået i stykker"

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #23 Dato: Jan 10, 2020, 08:30:07 »
Sidder og browser Skoda Fabia TSI lige pt - 95 - 110 HK årgang 2018 ...  men som altid der mangler lige en feature eller bilen er hvid

Tror golfbag + elvogn ikke kan være i CitiGo'

Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Jan 10, 2020, 14:51:02 »

Jeg er målløs over du ikke har foreslået en Yaris endnu Martin.  :afro:

Hvis han skyder en Fiesta ned, så var en Yaris også blevet høvlet ned... Og det har jeg svært ved at stå model til, så den lader vi ligge... :-D :-D

Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Jan 10, 2020, 14:52:18 »
Sidder og browser Skoda Fabia TSI lige pt - 95 - 110 HK årgang 2018 ...  men som altid der mangler lige en feature eller bilen er hvid

Tror golfbag + elvogn ikke kan være i CitiGo'

Læg bagsæderne ned - så kan der være jævnt meget i dem... ;-)

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #26 Dato: Jan 11, 2020, 19:04:57 »
Har kigget meget på Yaris'er men ingen hits endnu - min bedste veninde har købt en efter mine anbefalinger

Ang. Ford så var det noget jeg lærte fra barnsben af at hade ... og det har virket samt jeg syntes de har lavet så meget lort gennem årene (også lidt fede en sjælden gang) og især den oplevelse vi har haft med Fiesta som firmabil / reklamationer / og især dårlig service ved den autoriserede - så er der sat fed punktum ved at det kommer bare aldrig til at ske

Jeg har ofte valgt arbejdsmæssigt at bruge min egen bil (Clio 0.9) bare for at blive fri for Fiesta

Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Jan 14, 2020, 10:29:31 »
Har kigget meget på Yaris'er men ingen hits endnu - min bedste veninde har købt en efter mine anbefalinger

Ang. Ford så var det noget jeg lærte fra barnsben af at hade ... og det har virket samt jeg syntes de har lavet så meget lort gennem årene (også lidt fede en sjælden gang) og især den oplevelse vi har haft med Fiesta som firmabil / reklamationer / og især dårlig service ved den autoriserede - så er der sat fed punktum ved at det kommer bare aldrig til at ske

Jeg har ofte valgt arbejdsmæssigt at bruge min egen bil (Clio 0.9) bare for at blive fri for Fiesta

Det er skam helt fair, Søren... :-) Jeg synes bare de kører super fedt - og min eneste erfaring med Ford har været super god... Bortset fra motoren, som var en PSA... ;-)

Lækkert at du anbefaler Yaris - det er vejen frem! :-)

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #28 Dato: Jan 14, 2020, 16:01:52 »
Så dukkede den rigtige model op "optimum" med LED og 115 hk - men farven...  lidt for meget morfar og at ofte 10k på folie gør ikke prisen mere attraktiv

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/2/15-sky-g-115-optimum/4574310

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Jan 14, 2020, 19:18:21 »
Når man køber brugt og man har krav til det ene og det andet er det ofte svært også at få farven til at passe, jeg har i hvert fald købt et par biler hvor jeg ikke syntes farven var den jeg aller helst ville have.
Men den der er jo ikke en morfar bil, det er en rendyrket mormor bil, på billede nr to ligner det at de har strålet bagskærmen fra en Ford KA, kan du virkelig leve med en bagskærm fra en Ford?