Forfatter Emne: Arbejdsrejse til Indien  (Læst 1209 gange)

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Arbejdsrejse til Indien
« Svar #15 Dato: Jan 05, 2020, 23:00:07 »
Første.. Kulturchok [emoji16] Ingen håndsæbe eller lokumsbørste.

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk

Når man bruger den lange lillefingernegl til at "skrabe ærten", så er håndsæbe eller børste nok ikke 1. prioritet.

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Jan 06, 2020, 03:25:49 »
Jeg skulle have været 2 måneder i Pune med arbejdet - men det blev aflyst (Thank god!)
Havde en lyshåret kvindelig kollega som var dernede, hun kunne ikke rigtig forlade hotellet uden vagter og havde bestemt ikke en god oplevelse dernede.
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

Skumle

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://dk.linkedin.com/in/allannordahl/
« Svar #17 Dato: Jan 06, 2020, 08:11:59 »
Jeg har ikke oplevet at der manglede Håndsæbe de steder jeg har været.

Skal helt sikkert ikke have familien med derned, havde en kvindelig kollega med den ene gang og hun var relativt glad for at følges med mig når vi forlod kontoret og hotellet, de er helt tydeligt pågående. Jeg er selv blevet befamlet af en sikkerhedsvagt i lufthavnen så jeg bad om at snakke med hans supervisor, så skulle jeg sjovt nok ikke checkes mere men blev viftet igennem sikkerhedskontrollen.

sgatke

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Jan 06, 2020, 08:36:40 »
[...]kvindelig kollega med den ene gang og hun var relativt glad for at følges med mig når vi forlod kontoret og hotellet, de er helt tydeligt pågående. Jeg er selv blevet befamlet af en sikkerhedsvagt i lufthavnen så jeg bad om at snakke med hans supervisor, så skulle jeg sjovt nok ikke checkes mere men blev viftet igennem sikkerhedskontrollen.

Jeg har godt læst om kvinder der får meget dårlige oplevelser i Indien, men jeg havde ikke forestillet mig at det var så udbredt.
Det lyder som en ret syg kultur de har...

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Jan 06, 2020, 08:39:59 »
[...]kvindelig kollega med den ene gang og hun var relativt glad for at følges med mig når vi forlod kontoret og hotellet, de er helt tydeligt pågående. Jeg er selv blevet befamlet af en sikkerhedsvagt i lufthavnen så jeg bad om at snakke med hans supervisor, så skulle jeg sjovt nok ikke checkes mere men blev viftet igennem sikkerhedskontrollen.

Jeg har godt læst om kvinder der får meget dårlige oplevelser i Indien, men jeg havde ikke forestillet mig at det var så udbredt.
Prøv at Google kvindedrab og voldtægt, der er noget HELT galt med dem dernede på den konto.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

sgatke

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Jan 06, 2020, 09:50:57 »

Prøv at Google kvindedrab og voldtægt, der er noget HELT galt med dem dernede på den konto.
Det var lige præcis voldtægterne jeg tænkte på. De artikler jeg har læst har været meget skræmmende.

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Jan 07, 2020, 22:46:58 »
2 arbejdsdage i Indien so far, har kun spist på hotellet, men omfg hvor er det god mad [emoji1786]
Området omkring virker ikke umiddelbart som noget man skal bevæge sig ud, men det ser dog ud til at være standarden [emoji53]
Jeg kan dog slet ikke få mig omstillet til Indisk tid, kl. er nu 3.15 og min krop er først ved at ville sove nu, passer meget godt med sengetid derhjemme.
Send mere håndsprit.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Jan 08, 2020, 08:06:20 »
2 arbejdsdage i Indien so far, har kun spist på hotellet, men omfg hvor er det god mad [emoji1786]
Området omkring virker ikke umiddelbart som noget man skal bevæge sig ud, men det ser dog ud til at være standarden [emoji53]
Jeg kan dog slet ikke få mig omstillet til Indisk tid, kl. er nu 3.15 og min krop er først ved at ville sove nu, passer meget godt med sengetid derhjemme.
Send mere håndsprit.

Når jeg har rejser med betydelig tidsforskel så planlægger jeg allerede inden rejsen hvordan jeg får omstillet mig, men for mig fungere det typisk bedst at få en meget lang dag så jeg går ud som et lys og sover noget der minder om en normal nats tid.
Så plejer jeg typisk være omstillet efter 1 nats søvn.

Min svigerfar rejser en del i Indien med hans arbejde hos FLSmith, og han er altså ikke helt så nedslående at høre beretninger fra, som resten af gutterne her.
De plejer at rejse ud på et strandresort i weekenderne.

Så måske du ender med at få en god tur alligevel 😊
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Jan 08, 2020, 10:56:11 »
Min svigerfar rejser en del i Indien med hans arbejde hos FLSmith, og han er altså ikke helt så nedslående at høre beretninger fra, som resten af gutterne her.

Min den ældste havde forrige år et 3-måneders studieophold på det tekniske universitet i Mumbai og havde også mange forskellige oplevelser at berette derfra, langt fra kun negative. Han tog et fly til Goa sammen med nogle studiekammerater og holdt en velfortjent uges ferie fra studierne på et tidspunkt.

Det skal siges, at han er knap 2 meter og relativt bred over skuldrene, så han oplevede jo slet ikke de negative ting, man kan komme ud for som pige/kvinde. En kvindelig kollega var på de kanter forrige år og kunne berette om 'bagsiden af medaljen'. Mandschauvinisme rækker vist ikke som betegnelse ...

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Jan 08, 2020, 12:46:41 »

Min den ældste havde forrige år et 3-måneders studieophold på det tekniske universitet i Mumbai og havde også mange forskellige oplevelser at berette derfra, langt fra kun negative. Han tog et fly til Goa sammen med nogle studiekammerater og holdt en velfortjent uges ferie fra studierne på et tidspunkt.

Det skal siges, at han er knap 2 meter og relativt bred over skuldrene, så han oplevede jo slet ikke de negative ting, man kan komme ud for som pige/kvinde. En kvindelig kollega var på de kanter forrige år og kunne berette om 'bagsiden af medaljen'. Mandschauvinisme rækker vist ikke som betegnelse ...

I 2017 er der registreret mere end 100.000 voldtægts anmeldelser i Indien.
"On Nov. 27, a veterinarian in the southern Indian city of Hyderabad called her family to say she'd gotten a flat tire on the side of the road. A truck driver was helping her, and she'd be home soon, she told her sister.

A few days later, police found her charred remains in a wooded area. Authorities believe four men deflated her tire, posed as good Samaritans to trick her, then gang-raped and murdered her. Police said they have DNA evidence connecting them to the crime"

Der er godt nogle nogle syge mennesker i denne verden.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Jan 09, 2020, 23:26:16 »
Send mere håndsprit.

Når jeg har rejser med betydelig tidsforskel så planlægger jeg allerede inden rejsen hvordan jeg får omstillet mig, men for mig fungere det typisk bedst at få en meget lang dag så jeg går ud som et lys og sover noget der minder om en normal nats tid.
Så plejer jeg typisk være omstillet efter 1 nats søvn.

Så måske du ender med at få en god tur alligevel [emoji4]
Jeg kan slet ikke få vendt rytmen. De sidste 2 dage er jeg gået i seng kl 22, har været helt smadret. Er så vågnet kl 01, har ikke kunne falde i søvn igen. Igår endte jeg med at arbejde til kl 7 hvor jeg så var træt nok til at kunne sove igen, tog en time på øjet inden afgang og har haft en ulidelig dag.
Kl er nu 4, ser ud til at blive det samme nummer igen [emoji849]
Tror heller ikke det hjælper at sidde hele dagen i et indelukket møderum, så min kollega tager over idag fredag, så skal jeg simpelthen ha ladet helt op (så vi er klar til at besøge Taj Mahal på lørdag :))

Skumle

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://dk.linkedin.com/in/allannordahl/
Arbejdsrejse til Indien
« Svar #26 Dato: Jan 09, 2020, 23:57:51 »
Har lige booket næste tur til Bangalore i Februar, så ser jeg mere frem til Shanghai og Rom måneden efter.

Når det er sagt ville jeg gerne ser Taj Mahal

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Jan 11, 2020, 20:33:46 »
I har jo set billederne før, så i får et billede af en pige der høster græs med et segl, bagved Taj Mahal.

Det er absolut turen værd!
(2x4 timer i indisk trafik gør mig helt tryg ved at gå med bind for øjnene midt igennem HC Andersens Boulevard, incl. Peltor høreværn)

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Jan 19, 2020, 17:38:39 »
Så er jeg kommet hel hjem. Det endte med at blive en fremragende tur, forventningerne var ikke fantastisk høje inden afgang, men det viste sig at de indiske kolleger kunne noget mere end de lod afsløre på afstand.
Maden var fantastisk, vi spiste dog også på hotellet alle morgener og aftener. Frokost bestod for det meste af Subway, den lokale kantines mad var egentlig ok, men jeg er absolut ikke fan af koriander og det var de!
Ingen af os endte på tønden og jeg brugte minimalt med håndsprit.
Vi var self ikke voldsomt meget ude, det meste af dagen gik jo med arbejde. Det blev for mit vedkommende kun til Taj Mahal turen, ellers stod den på kontor/hotelværelse.
Jeg kan godt overtales til at tage afsted igen, men der skal rimeligt gode argumenter til!