Forfatter Emne: Ingen kommunikation mellem BSI og styreboks på VAN Komfort nettet ??????  (Læst 362 gange)

franne500

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Halløj :)

Min 206sw 1.4 benzin fra 2004 har fået en dum periodisk fejl. Den dukker op under kørsel. Motorlampen blinker og der lyder et bip med kort interval. Bilen rusker lidt/går ujævnt, men kører ellers fint.
Slukker jeg bilen i et par timer - er fejlen væk når jeg starter den igen.
Jeg har i dag haft en computer på den og kan se at den kun lader med 9.8V - Det er vel lige lidt nok ?
Den smider en fejl der hedder :"Ingen kommunikation mellem BSI-boksen og styreboksene på VAN KOMFORT nettet"Den fejl er opstået 74 gange inden for de sidste 10.000km  - alle gange periodisk - men den er nu permanent.Men hvad hulen betyder den ? Jeg synes ikke jeg kan søge mig frem til ret meget :)
Håber på lidt hjælp fra jer dygtige mennesker :)
 :azn:
I used to jog - but the ice cubes kept falling out of my drink

205GRD

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hej.

Jeg fandt den her, som skulle kunne hjælpe med at resette BSI'en - men ved dog ikke om det hjælper på din bil:https://www.cartechelectronics.com/bsi-reboot-procedure/
Ja det er for lidt.... den skal gerne lade med omkring 14 V, når motoren er i gang.Mine forældres Berlingo fra 2004, med 1.6 benzin, har også haft lidt med at lyse med motorlampen. men det var stikket på bremsevæskebeholderen, der skulle have lidt "motion". Og det var nemlig også sådan en fejl, der kunne forsvinde igen, efter at bilen havde været slukket i et stykke tid, selvom bilen ellers kørte fint.Du kan f.eks give din generator et lille dask med en træpind og hammer, samt lidt trykluft. Hvis du er heldig få det banket lidt støv af kullene og den begynder at lade ordenligt igen, samtidig med at du kan sikre dig at det er den, som driller.Heldigvis koster en generator kun omkring 6-700kr med fragt og det hele, fra Tyskland.Når du så alligevel har gang i dette.... så kan du med fordel se efter om der skulle være nogle stikforbindelser der ser slemme ud. Nogle gange ryger forbindelsen når det har sidder for længe..... og så kan lidt simpel rensning genskabe fuld funktionalitet.... og det er næsten gratis at udføre  :dft009: