Teknikfora > Dæk, fælge og undervogn

Vinterdæk og komfort

(1/3) > >>

205GRD:
Hej
Jeg har en Volvo V50'er, som jo er kendt for at være en kende til den hårde side i affjedringen.  Det går ok med 205/50-17 til sommeren, selv om Goodyear Efficientgrip slet ikke er så støjsvage som de praler med. Men ellers er de ok til de 680kr stykket som jeg fandt dem til.
Nu er det så vinterdæk der står for skud. Bilen kom med 205/55-16 Alpin da jeg købte den. Men jeg kigger lidt på 195/60-16, selv om de koster ca 100kr mere pr dæk. Er det fjollet eller burde jeg bare købe de mest solgte - netop 205/55-16?Ser på Conti TS 860 til ca 677 stykket. Men er åben for forslag, hvis der er andre gode dæk derude, som ikke lige er fanget af FDM's anbefalinger.

Kenny:
Du kan næppe mærke forskel på komforten i de to 16 hvis det er spørgsmålet.

205GRD:

--- Citat fra: Kenny efter Okt 06, 2019, 21:44:25 ---Du kan næppe mærke forskel på komforten i de to 16 hvis det er spørgsmålet.

--- Afslutning på citat ---
Tak for svaret - for det var nemlig spørgsmålet. Jeg kan jo lige så godt spare 100kr pr dæk og bruge dem på bedre kvalitet :o)

Tværp:
Vælg da 205/55-16 - de er sikkert også billigere og komforten kan du helt sikkert ikke mærke forskel på... :-) Forskellen i diameter er også same, same... :-)

HappyFrog:
Jeg har været meget glad for Goodyear UltraGrip, mener det var UG8 jeg havde på min V50 og formentlig i 205/55-16.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version