Forfatter Emne: søger erfaring med CANON 6D MARK 2  (Læst 737 gange)

rosenkilde

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.rosenkilde.be
søger erfaring med CANON 6D MARK 2
« Dato: Sep 09, 2019, 09:06:40 »
Hej,

Da jeg har solgt min Canon 6D, søger jeg lidt erfaring på Canon 6D mark 2.

Jeg har set utallige videoer på youtube, og det har kun forvirret mig endnu mere. Den ene er vild med den, og den anden synes det er noget skrammel. Jeg Vil gerne have et kamera med et noget bedre autofokus end det der var i min gamle 6D. Her mangler jeg en, der ejer kameraet , og kan komme med sine erfaringer på det.

Jeg har også været så heldig, at låne en 5D mark 3, og den virkede autofokus virkelig godt på. De eneste minusser jeg har til det kamera er, at kameramodellen er gammel (2012), og at den ikke har Wifi. Wifi har jeg brugt en del på min 6D.

/Kenneth

Seat Leon 1.4TSI DSG7 ST FR

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
Sv: søger erfaring med CANON 6D MARK 2
« Svar #1 Dato: Sep 09, 2019, 09:58:41 »
Det er virkelig ikke nemt. Jeg havde en aftale med en gut der ville nedgradere hans 5d4 til et 5d3 (som jeg har), så vi aftalte at bytte, men da vi stod og rent faktisk var ved at overlevere, så fortrød han... Nu hungrer jeg så efter 5d4, men har ikke råd for tiden :-(

Hvad skyder du mest? For det har efter min mening ret stor betydning for valget.

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

rosenkilde

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Sep 09, 2019, 10:39:45 »
Øv John, det var da ærgerligt. Jeg har også kigget på 5d4, men det rækker pengene ikke til, med mindre der kommer en brugt til salt for omkring 10.000kr, og det gør der næppe foreløbigt.

Jeg skyder gerne billeder af mine børn på 2 og 4 år. De står jo sjældent stille, så der kom fokussystemet i min 6D til kort. Ellers bruger jeg det til hobbybrug. Ikke noget professionelt, for det rækker mine evner ikke til. Noget af det de er sure over 6d2 i videoerne er, at der kun er 1 slot til kort og ingen 4k video. De 2 ting er jeg ligeglad med. Det jeg vil være ked at, er at købe et for mig dyrt kamera, og så blive skuffet over autofokus på det.

Kameraet skal være full frame, da jeg godt kan lige, at man kan presse den på ISO, uden at der kommer for meget støj, og at mine objektiver passer perfekt til full frame.

Jeg har også kigget på en EOS R, men jeg ved ikke om jeg kan vende mig til den noget anderledes opbygning. Den har dog mange features fra en 5d4, og kan købes i udlandet for omkring 11.000kr. incl adapter til mine objektiver.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #3 Dato: Sep 09, 2019, 11:05:19 »
Det lyder jo langt hen af vejen som mit behov, her er børnene bare hunde og så er jeg pludselig blevet hooked på at skyde fugle...

Forstår godt tanken om EOS R, den vinder faktisk på flere områder over 5d4, men lige når det kommer til coninuous AF, som jeg bruger rigtig meget, så taber det stort. Til dit brug, så lyder det dog faktisk som et godt bud. Det er dog meget anderledes i den daglige brug, så det kræver nok lidt tilvænning :-)

rosenkilde

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Sep 09, 2019, 16:36:19 »
Var penge ikke et problem, havde jeg vagt en 5D4. Jeg må ud og se begge modeller, og få en fornemmelse af dem begge.

Hvis jeg var sikker på, at autofokus på 6D2 er godt, kunne jeg sagtens bruge den, men der mangler jeg erfaringen fra en der har en og har brugt den.

Tak for svaret indtil videre:-)

Kiil

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.rallyshop.dk
« Svar #5 Dato: Sep 09, 2019, 20:52:20 »
Nu må i bestemme jer :-) En eller et? Den eller det?
/peter

Forbudtadresse.dk - jeg forhandler ikke små sko.
NU med officiel "Boardadvarsel udstedt"!

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Sep 09, 2019, 21:15:18 »

A hus! A træ! A kat!... Møj nemme´r! ;-)
MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #7 Dato: Sep 09, 2019, 22:34:41 »

Hey, det er ikke min skyld han ikke kan dansk ;)

Mads E

• BS. Spambot + Aut. Googlesøger
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://madseneqvist.com
« Svar #8 Dato: Sep 10, 2019, 07:36:20 »
Det er ikke så tit jeg blander mig i snakke omkring hvilket kamera man skal købe. Men måske jeg alligevel har et eller andet at byde på.
For lige at slå fast så er det underordnet om det er 6d, 6d2, 5d3, eller 4 alle er gode og kan levere fantastiske billeder og auto focus er fin til super.

Men hvis AF er vigtigt så skal du ikke kigge på Canon, så skal du købe Sony A9, A7R3 eller 4. Selv med EF converter er de bedre end Canon i en hvilken som helst situation.

Videre!
Mangler du en dygtig fotograf eller har du brug for en kreativ bryllupsfotograf?

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #9 Dato: Sep 10, 2019, 10:17:48 »
Spændende Mads, dog vil det umiddelbart være en væsentligt dyrere option, så lige pt. er det ikke den vej jeg går, men måske man bare skal rive plasteret hurtigt af på et senere tidspunkt.

rosenkilde

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Sep 10, 2019, 16:35:16 »

Jeg er fra vestjylland, og har endnu ikke lært en eller et. Herovre hedder det hele bare jen:-)

rosenkilde

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Sep 10, 2019, 16:39:02 »
Det er ikke så tit jeg blander mig i snakke omkring hvilket kamera man skal købe. Men måske jeg alligevel har et eller andet at byde på.
For lige at slå fast så er det underordnet om det er 6d, 6d2, 5d3, eller 4 alle er gode og kan levere fantastiske billeder og auto focus er fin til super.

Men hvis AF er vigtigt så skal du ikke kigge på Canon, så skal du købe Sony A9, A7R3 eller 4. Selv med EF converter er de bedre end Canon i en hvilken som helst situation.

Videre!

Jeg er ikke sikker på, at jeg er interesseret i at skifte. Jeg er jo vandt til at benytte Canon. Har du skiftet Mads? Og hvis du har, var det nogenlunde nemt at skifte over? Her tænker jeg på tilvænning.

Mads E

• BS. Spambot + Aut. Googlesøger
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://madseneqvist.com
« Svar #12 Dato: Sep 10, 2019, 17:35:48 »
Der burde ikke være den store forskel på om det er Canon, Nikon, Sony eller Fuji. Forskellen ligger i om det er spejl eller ej. Jeg har ikke skiftet på stillfoto siden men på video ja, Sony er Canon langt langt overlegen på den front.

Laver mange forskellige typer opgaver og der er sjældent en one size fits all. Det er svært at se spejlrefleks have den helt store fremtid længere. Uanset mærke.
Mangler du en dygtig fotograf eller har du brug for en kreativ bryllupsfotograf?