Forfatter Emne: Dæktryk efter ændret hjulstørrelse..  (Læst 189 gange)

Marck306Gti

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Dæktryk efter ændret hjulstørrelse..
« Dato: Jul 14, 2019, 08:30:11 »
Hey..

Hvor henter i jeres viden om, hvilket dæktryk man skal køre med når man ændrer på sin hjulstørrelse?
Der står 2,6/2,4 i døren, men det er beregnet ud fra 215/60-16 og nu ruller den på 245/35-20..
Findes der en online omregner? Jeg har googlet, men ikke rigtigt fundet noget..

Hit me.. :-)

/Marck
-:Marck:-

Min amerikanerslæde: viewtopic.php?f=20&t=62450

Citat Brian Johnson, forsanger i AC/DC " It makes your arse go like a rabbits nose", sagt da han taler om en gammel Bentley med speederen i midten, og hvordan man får det når man tager fejl af pedalerne lige før et sving..

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
Sv: Dæktryk efter ændret hjulstørrelse..
« Svar #1 Dato: Jul 14, 2019, 09:54:02 »
Jeg spørger min dækmand.

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

THG

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Jul 16, 2019, 20:18:07 »
Det er svært at komme med et præcist svar og du vil få forskellige svar alt efter hvem du spørger og det er reelt set ikke muligt at give et 100% sikkert svar på!

Jeg ville øge med 0,2-0,3 bar, andre vil nok sige du skal op omkring 3 bar eller mere både for og bag og nogen vil sikkert mene at du skal komme det samme i som der fremgår i døren.

En ting er sikkert, hold de 0,2 bar forskel imellem for og bag, som det er foreskrevet på standard størrelsen!

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Jul 16, 2019, 20:26:54 »
Er det ikke muligt at se det på dæk producentens hjemmeside. Det har jeg før gjort

Jakob P

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Jul 17, 2019, 07:09:01 »
Jeg ville hæve dæktrykket til mellem 2,8-3,0 bar med det samme tryk i for og bag, og prøve mig lidt frem i det område og så gør det til en vane at kontrollere dæktryk jævnligt, store st.cars er kendt for at ødelægge bagdæk, når store lavprofildæk og for lavt dæktryk kombineres
Hvilket dæktryk er angivet ved fuld last?
Peugeot 406 TS6 st.car