Forfatter Emne: 206 rc går ud under kørsel  (Læst 553 gange)

Perc

• Newbie
  • *
    • Vis profil
206 rc går ud under kørsel
« Dato: Jun 18, 2019, 15:01:25 »

hej jeg har lidt problemer med min 206 rc rallybil. den kører med original bsi, ecu o.s.v.
den sætter 2 fejlkoder når det sker p1623 og p0480.
iflg. Delphi testeren så er p1623 motordrejningsmomment og p0480 er fejl på styrekreds blæser 1 og det siger ikke så meget, men da jeg så sad og googlede dem fndt jeg en side som efter sigende skulle være psa-obd koder hvor p1623 skulle være en fejl med immobilizer og på en anden side fandt jeg på p0480 at det var varmelegeme i lambda-sonde der kunne være problemmet..

problemmet er at den går ud inde på prøverne de fleste gange er det bare kort på ca 1 sek. varighed og andre gange skal jeg ind og holde stille og have tænding fra og sommetider hovedafb. fra også og så kommer den igen ligesom om intet var sket..

what to doo???
kan det være bsi'en der bare skal nul-stilles og hvordan eller skal jeg grave et hul så dybt som til kina eller noget.
det skal lige siges at sidste år fik den ny bsm, lambda 1 og lambda 2 og her i vinters kom der ny motor i, med nye sensorer,følere og tændingsbro. så alt hvad der er i forbindelse med motorstyring er skiftet på nær selve styringen..
og problemmet var der også med den gamle motor dog ikke så ofte som nu.
kørte 4 heat til yokohama-mesterskabet  på nysum-banen sidste weekend og der havde jeg 8 udsættere, hvor jeg er kommet frem til at den lukker ned for strømmen til både bensin-pumpe og alle dysser/følere/tændingsbro

gode rådog ideer modtages med glæde, da jeg er ved at løbe tør for dem..
106 rally med magnum-motor,portet-top,skarp knast,bilstein undervogn,bur,closegear m/spær..solgt
206RC bygget efter gr. E reglement

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: 206 rc går ud under kørsel
« Svar #1 Dato: Jun 20, 2019, 13:42:32 »
Hvad med et godt råd om at skifte ud til justerbar motorstyrring :54:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk

Perc

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Jun 20, 2019, 22:47:21 »

ville jeg også gerne men pengene vokser ikke på træerne herovre i det mørke jylland :023:
men har lige åbnet boksen/ecu op, og nåede kunne godt tyde på at det bliver nødvendigt..
Har fundet en dårlig lodning og en lille dippedut ved siden af som ser lidt brændt ud :( :013:

nogle gode forslag til hvad man skal stoppe i, hvis det bliver nødvendigt??
det skal være noget som bare virker og ikke skal just. hele tiden

106 rally med magnum-motor,portet-top,skarp knast,bilstein undervogn,bur,closegear m/spær..solgt
206RC bygget efter gr. E reglement

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #3 Dato: Jun 20, 2019, 23:27:53 »

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

mmt

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Jun 21, 2019, 13:21:19 »
Prøv Electromotive. Westspeed forhandler dem. Kan hjælpe med en der kan programmere og installere den (i Jylland) hvis du har brug for det.
Peugeot 205 1.9 GTI