Forfatter Emne: ny katalysator, hvilket fabrikat er godt/rimeligt ?  (Læst 342 gange)

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
ny katalysator, hvilket fabrikat er godt/rimeligt ?
« Dato: Maj 29, 2019, 09:56:39 »
Hej alle i forum.

Er ved at syne en ældre dame fra bmw.   Skal bruge en ny KAT da co blev målt for høj til syn.   Min mekaniker har så målt co både før og efter KAT og den er ens, så KAT er defekt.    (Skal være 0,3 og er målt til 0,6)

Er der nogle af jer der har erfaringer med hvilke mærker der er OK.    Min mekaniker kender  ERNST og Eberspaecher.

På nettet flyder det med mærker fra sider som:  Autodoc.dk  autodele24.dk  misterauto.dk REFAKO  osv.

Så hvis I har erfaring vil jeg gerne dele dem   ?

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: ny katalysator, hvilket fabrikat er godt/rimeligt ?
« Svar #1 Dato: Jun 09, 2019, 18:49:05 »
Hvis bilen "bare" skal holde et par år mere så tag den billigste nye du kan få, kør så en tur på 5-10 km med lidt fart på og høje omdr. før du kører til syn så den er ordentlig varm. Så smutter den lige igennem. Hvis det er en bil der skal køre i mange år så køb et anderkendt mærke.   
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320 e91
Peugeot 206- MAXI - 213hk
Projekt 1:2- rwd+cosworth+stor turbo
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: ny katalysator, hvilket fabrikat er godt/rimeligt ?
« Svar #2 Dato: Jun 14, 2019, 14:00:35 »
tak for dit svar og det var netop det med anerkendte mærke jeg gerne ville vide hvad der er godt.

Jeg endte med at min mekanikerhjælp plejer at bruge mærket ERNST men den var i restordre.  Det endte så med en

der hedder VEGAZ.  Men om den er bedre eller dårligere end ERNST ved jeg ikke.  Dog ved jeg at den der sad der iforvejen  var et no-name produkt, og den var ikke ret gammel, stadig helt blank og uden rust  (måske BILtema)

Jeg fandt så at VEGAZ koster ca det samme som ERNST så den må være god.     Jeg aner heller ikke hvad der afgør prisforskellen i KATTER for de ser ens ud   :dft009: