Forfatter Emne: Investerings bil (For sjov)  (Læst 8779 gange)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: Investerings bil (For sjov)
« Svar #15 Dato: Maj 23, 2019, 14:25:28 »
Den Viper der........
En ræv af sølvpapir

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Maj 23, 2019, 15:19:26 »
Jeg tror egentlig at den bedste investering er at finde en speciel, lækker model af en bil der er 5-10 år gammel og er eftertragtet af ungersvende og så holde den hysterisk. "problemet" med Porsche'r er at der er så få der bliver kørt i sænk og derved forsvinder lidt af det specielle. De holder prisen, men som investering tror jeg ikke på dem, de er ikke sjældne nok. Jeg ser oftere en 911 Carrera end jeg ser en M3 E46.

Men når det så er sagt så er investeringer usikre og skaber tvivl og forbitrelse. Køb noget du vil elske i stedet. Minderne bliver bedre og din livskvalitet vil øges. Jeg havde en gang en kæreste jeg stadig tænker på i ny og næ, det var ikke det klogeste valg dengang, men jeg frydes stadigvæk over at jeg fik hende. Det holdt ikke, det var faktisk dømt til at gå galt, men mit liv sidenhen blev bedre på grund af det.

Der er da også et par biler jeg i dag er glad for at have haft...

Folk der peger med piber har altid ret

tomdk

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Maj 23, 2019, 20:27:10 »
Jeg har både ejet E30 M3 og Sierra Cosworth 4wd. Mine erfaringer er - en ting er hvad bilerne står til (og hvad folk siger og tror om værdier), men noget andet er hvad de sælges til. Mine biler fik jeg dog ok priser for - Cosworth var hurtig solgt, M3 var meget svær og endte med afgift retur fra skat før den blev solgt.

Det skal være specialversioner for - investeringsmæssigt - at være rigtig interessant.

Porsche lader til at holde værdien rigtig godt. 996 turbo kører forrygende! Men det er ikke gratis at holde bilerne kørende med service, forsikring mv.

sgatke

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Maj 23, 2019, 21:12:21 »
Hvad med en Porsche 944 Cab S2?
De ligger for tiden lavt i Porsche hierakiet, men lur mig om ikke de godt kunne finde på at stige en smule i værdi.
Stelvio har en fin en stående, og hvis prisen kan handles lidt ned vil jeg mene den på sigt har potentiale.

Det sjove ved 944 Cab’erne er at, de alle startede livet som coupeer som under produktionen fik taget skåret af :-)

Tonyax på blærbar

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Maj 24, 2019, 10:40:16 »
den med speciel versioner, er ikke helt dum.

min kammerats svoger købte en 911s 71 targa, han stod med en alm 911 targa og en targa s til omtrængt samme penge, men valgt S modellen pga han bedst ku li farven.

i dag er S modellen det dobbelte værd. mener han gav en 200K i sin tid, og i dag vurderes den til en 7-800 (har kostet ham nogle forsikringsselskaber, pga den steg til mere end de ville, udfra de forudsætninger han havde sat)
Mvh Tony

2017 Citroën C1 1,2 Puretech 5 dørs. (konedytten)
2017 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG (firmadytten)

Dalsgaard

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Maj 24, 2019, 11:33:56 »
E60 M5. Sidste M5 med et ordentligt drøn af en sugemotor. Den tror jeg på bliver en klassiker.
/Jesper

ex-309 GTI, ex-306 GTI, ex-307 HDI, ex-406 TS6, ex-207 S16 HDI.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Maj 24, 2019, 12:23:12 »
E60 M5. Sidste M5 med et ordentligt drøn af en sugemotor. Den tror jeg på bliver en klassiker.

Super fed og meget bil for pengene . Men motorens rygte gør at jeg ikke er sikker på jeg tør køre i den.
En ræv af sølvpapir

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Maj 24, 2019, 13:20:13 »

Super fed og meget bil for pengene . Men motorens rygte gør at jeg ikke er sikker på jeg tør køre i den.

Går det helt galt med et par propper, har du jo altid en 7-8 stykker tilbage... Det er fordelen ved sådan én.
Selvom er M5 E39 min favorit - men om de ligefrem er investeringsværdige er jeg i tvivl om.
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Maj 24, 2019, 13:22:58 »

Går det helt galt med et par propper, har du jo altid en 7-8 stykker tilbage... Det er fordelen ved sådan én.
Selvom er M5 E39 min favorit - men om de ligefrem er investeringsværdige er jeg i tvivl om.

Alternativt en E28 M5. Den er Chris Harris ret glad for ...

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Maj 24, 2019, 13:23:52 »

Jeg tror nu nok at en E39 i tilpas god stand og originalt trim er en udemærket kandidat til at holde prisen. Men det er godt nok ik nemt at finde et eksemplar der ikke er ødelagt. De lever i sagens natur ofte et hårdt liv
En ræv af sølvpapir

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Maj 24, 2019, 13:38:18 »
Her er de biler, der procentvist steg mest på det tyske marked i 2018 (den der Buick Riviera har jo altid været min US-topfavorit) ...

https://www.autobild.de/klassik/bilder/diese-oldies-legten-2018-am-meisten-zu-1149131.html#bild1

Jakob P

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Maj 24, 2019, 19:09:53 »
Jeg ville helt klart kigge efter en Porsche 911 (996) du kan finde et pænt eksempler til ca. 350k incl. afgift og forvent ikke de falder yderligere pris. Det er den billigste Porsche 911 som rent faktisk også kører godt.
Peugeot 406 TS6 st.car

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Maj 24, 2019, 19:21:49 »
http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=65&t=144705

Virker fair prissat - og ret velholdt ud fra hans forumposts. Jeg tror dog personligt på at en bil som 911 klart vil være bedst med manuel gearkasse rent investeringsmæssigt.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Maj 24, 2019, 19:32:36 »
http://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=65&t=144705

Virker fair prissat - og ret velholdt ud fra hans forumposts. Jeg tror dog personligt på at en bil som 911 klart vil være bedst med manuel gearkasse rent investeringsmæssigt.

Havde ik troet de kunne gøres for de penge. Hvor mange km er der mon i sådan en motor. Hvis nu jeg pludselig kører 20000km i den om året. Hmm
En ræv af sølvpapir

osbech

• Udelukket fra inderkredsen
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
vh.
Michael Osbech

Awesome since 1980.