Forfatter Emne: Investerings bil (For sjov)  (Læst 9668 gange)

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Investerings bil (For sjov)
« Svar #90 Dato: Jul 28, 2019, 21:59:15 »
Jeg kan nogle gange blive forundret over internettet, har lige fået mig en ny original Nissan gearknop sendt fra Japan for 380kr incl. fragt og told og moms. Og et brugt originalt rat er på vej fra England for 600kr det vil pynte.   
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk
Sonett projekt

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #91 Dato: Jul 29, 2019, 10:05:01 »
Fik du købt sjov bil? https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/m3/40-dkg-4d/4337821 <-- ellers har denne lidt kant på power siden.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #92 Dato: Jul 29, 2019, 11:49:23 »
Fik du købt sjov bil? https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/m3/40-dkg-4d/4337821 <-- ellers har denne lidt kant på power siden.

Har ikke købt noget (Dvs vi har købt en hund, men det føles ik rigtig som det samme)
 Har set den M3. Det er meget i samme kategori som den c63 med 735 HK jeg var ude og prøve.

Fun Factor er høj, men jeg tror ikke det nogensinde bliver en investerings bil, tværtimod er det nok forholdsvist sikkert at det kun er et spørgsmål om tid før der venter nogle seriøse udgifter.

Lige nu ligger den store overvejelse først og fremmest i hvad jeg gør nu hvor aftalen på Mercedesen udløber. Om jeg skal tage den en sæson mere. Skal jeg sælge og købe noget andet i traditionelt køb, eller skal jeg købe noget andet.
En ræv af sølvpapir

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #93 Dato: Jul 29, 2019, 15:51:21 »
Jeg er absolut ingen guru for området, men personligt tror jeg ikke at biler med aftermarket-tuning for alvor bliver samler-/investeringsobjekter.

Så skal det som minimum være noget "originalt" tuning, som fx Alpina, Brabus osv.

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #95 Dato: Aug 03, 2019, 15:59:03 »
https://www.blocket.se/malmo/Porsche_Cayman_S_295hk_BOSE_Sound_Parkassist_85109796.htm <-- kan bruges til hverdag og fest. Virker som en ret fin pris med den svenske dalers kurs..

https://www.blocket.se/stockholm/Porsche_996_Turbo_85738346.htm <-- alternativt som investering.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #96 Dato: Aug 04, 2019, 23:06:43 »
Er der nogle af jer der har forstand på Mopar?
En ræv af sølvpapir

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #97 Dato: Aug 04, 2019, 23:47:03 »
Marck kører Dodge Charger
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Marck306Gti

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #98 Dato: Aug 05, 2019, 00:21:28 »
Forstand er et ret vidt begreb.. :-)Hvad kigger du på?
-:Marck:-

Min amerikanerslæde: viewtopic.php?f=20&t=62450

Citat Brian Johnson, forsanger i AC/DC " It makes your arse go like a rabbits nose", sagt da han taler om en gammel Bentley med speederen i midten, og hvordan man får det når man tager fejl af pedalerne lige før et sving..

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #99 Dato: Aug 05, 2019, 07:53:55 »

Jeg synes priserne i dk generelt har taget et drop med mindre der er tale om åbentlyse samler objekter (mint condition i original stand). Jeg stødte på en Dodge Dart fra 69 med 318 kværn . Jeg erindrer fra tidligere at der kan være stor forskel på konstruktionerne i us 60’er bilerne , feks at nogle er umulige at få dele til og maskinerne ikke holder osv.
En ræv af sølvpapir

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #100 Dato: Aug 05, 2019, 17:28:07 »
Mit indtryk fra en del venner der gør sig i gammelt amerikansk jern er at original motorstørrelse har stor indflydelse på prisen. Selv biler i dårlig stand kan gå for store summer, hvis bare det er med den rette motorstørrelse på attesten.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #101 Dato: Aug 05, 2019, 18:19:46 »

Jeg synes priserne i dk generelt har taget et drop med mindre der er tale om åbentlyse samler objekter (mint condition i original stand). Jeg stødte på en Dodge Dart fra 69 med 318 kværn . Jeg erindrer fra tidligere at der kan være stor forskel på konstruktionerne i us 60’er bilerne , feks at nogle er umulige at få dele til og maskinerne ikke holder osv.
Er det den sorte Dodge Dart? Den faldt jeg nemlig også over.

Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk

Marck306Gti

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #102 Dato: Aug 05, 2019, 18:43:27 »

En Dart skulle være til at få stumper til, og 318 (kærligt døbt 3-slatten) er en maskine de brugte til alle mulige biler, trucks, vans, jeeps etc.. Det skulle afgjort være til at få stumper til sådan en gryde.. :-)
-:Marck:-

Min amerikanerslæde: viewtopic.php?f=20&t=62450

Citat Brian Johnson, forsanger i AC/DC " It makes your arse go like a rabbits nose", sagt da han taler om en gammel Bentley med speederen i midten, og hvordan man får det når man tager fejl af pedalerne lige før et sving..

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #103 Dato: Aug 05, 2019, 19:13:11 »

Er det den sorte Dodge Dart? Den faldt jeg nemlig også over.

Yep, men kæmpe scope i hjelmen
En ræv af sølvpapir

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #104 Dato: Aug 05, 2019, 21:01:23 »
Præcis den jeg har kigget på. Som investering tror jeg ikke det er det store den vil stige.

En kammerat roder meget med amerikanere, eller det er faktisk ham og hele svigerfamilien.

Han har selv noget Pontiac GTO og så en anden, begge i nærmest ny stand. For dem er det en hobby, og det han hælder i dem giver ikke den store stigning i værdi.