Forfatter Emne: Husrenovering  (Læst 15116 gange)

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Hus renovation
« Svar #150 Dato: Jan 03, 2020, 19:45:41 »
Ja hvis bryggers er i forlængelse af gangen.
Jeg ville fjerne bundstykket i døren til bryggers og lade fliserne være gennemgående.
Jeg har kun bundstykke i toiletdøren og jeg er lykkelig for aldrig at skulle løfte fødderne.

Toilet ville jeg lægge fliserne samme vej som gangen og overveje at fjerne bundstykket.
Umiddelbart ville jeg lade bundstykket til toilettet være, men det kommer an på hvor det ligger og bruges i forhold til de andre rum.
Er der bad skal gulvet i toilet være lavere end gangen hvis du fjerner bundstykket, men vær opmærksom på om du ønsker en svævende dør-det er ikke unormalt i ældre boliger- eller om du ønsker at sænke døren eller forlænge den i bunden.
Kommer igen an på om der er bad og eller udluftning toilet.

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #151 Dato: Jan 03, 2020, 19:54:07 »
Ja hvis bryggers er i forlængelse af gangen.
Jeg ville fjerne bundstykket i døren til bryggers og lade fliserne være gennemgående.
Jeg har kun bundstykke i toiletdøren og jeg er lykkelig for aldrig at skulle løfte fødderne.

Toilet ville jeg lægge fliserne samme vej som gangen og overveje at fjerne bundstykket.
Umiddelbart ville jeg lade bundstykket til toilettet være, men det kommer an på hvor det ligger og bruges i forhold til de andre rum.
Er der bad skal gulvet i toilet være lavere end gangen hvis du fjerner bundstykket, men vær opmærksom på om du ønsker en svævende dør-det er ikke unormalt i ældre boliger- eller om du ønsker at sænke døren eller forlænge den i bunden.
Kommer igen an på om der er bad og eller udluftning toilet.
Bryggers lukkes af og får kun indgang fra køkkenet, så der er ikke gennemgang fra den lille entre.

Jeg tænker faktisk det giver rigtig god mening at hæve gæstetoilet(kun toilet ikke bad) op i niveau med entreen og så lave det som du foreslår.

Der er jo stadig afløb i gulvet og det ved jeg ikke om der er krav til, men det ved VVS'eren helt sikkert.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #152 Dato: Jan 03, 2020, 20:06:56 »
Hvis du leger at fliserne er gennemgående fra gang til bryggers, vil de så ligge på tværs eller på langs i bryggers.
Som selvstændig rum vil jeg aldrig lægge på langs, men jeg får lidt ticks hvis de vender modsat entre/gang når døren åbnes.

Hvis der er afløb ville jeg umiddelbart lade det blive, det er trods alt kun en lille rist på 150x150mm du alligevel skal have et afløb ned i.
Det er jo ikke voldsomt meget pænere med et afløb direkte i gulvet med en roset på.
Hvis opsætter et vaskeskab ses risten stort set ikke.
Op i højde med gulvet og væk med bundstykke om du kan leve med luft under døren.
Om man er til bundstykke i toiletdøren er en smagssag, der er visse ulemper, men det er en fornøjelse at leve uden bundstykker i huset.

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #153 Dato: Jan 03, 2020, 20:46:59 »
Så vil de ligge på tværs i bryggerset. Men døren imellem gang og bryggers blændes af, men jeg synes stadig det skal være ens og så skal de i bryggerset følge entré mv.

Tak for rådene Kenny, dem går vi med[emoji106]

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #154 Dato: Jan 03, 2020, 21:10:54 »
Nu du skal til og være håndværker, så er du nød til at ændre teksten i emnefeltet. Renovation handler om håndtering af affald. Renovering derimod er det du har gang i  :dft010:
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #155 Dato: Jan 04, 2020, 07:14:51 »
Nu du skal til og være håndværker, så er du nød til at ændre teksten i emnefeltet. Renovation handler om håndtering af affald. Renovering derimod er det du har gang i  :dft010:
Jeg har forsøgt men det kræver et meget højere niveau end jeg kan præstere[emoji23]

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Husrenovering
« Svar #156 Dato: Jan 04, 2020, 10:29:47 »
Jeg har forsøgt men det kræver et meget højere niveau end jeg kan præstere[emoji23]

:-)
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #157 Dato: Jan 04, 2020, 10:48:18 »

;-)

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #158 Dato: Jan 04, 2020, 14:20:24 »

;-)
Du er skrap Hr Sahl[emoji106]

Jeg frygtede lige Knudsen ville gå igang, og så ved vi jo godt hvordan dét ender[emoji23]

Knudsen-406

• Moderator
  • Inderkredsen
  • *
  • Moderator-svin
    • Vis profil
« Svar #159 Dato: Jan 04, 2020, 18:03:15 »

;-)
Du er skrap Hr Sahl[emoji106]

Jeg frygtede lige Knudsen ville gå igang, og så ved vi jo godt hvordan dét ender[emoji23]

Noget der skal rettes? [emoji23][emoji23][emoji23]
Best Regards  -   Knudsen, Moderator
Ex. '82 Ford Taunus 1.6 SW, '85 Bmw 320i, '96 Peugeot 406 2.0, '93 Mitsubishi Galant 2.0 Aut. Taxi edition, '96 Peugeot 406 2.0 - nu i '02 Peugeot 406 2.0 stc.

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #160 Dato: Jan 08, 2020, 20:24:54 »
Så fik mureren støbt i dag, og jeg er eddermame glad for det ikke er mig som har slæbt alt det der ind gennem indkørslen[emoji2]

Hvor længe skal sådan noget tørre før de begynder på fliser?