Forfatter Emne: Eftermontere navigation i 308 1,6 hdi fra 2016?  (Læst 1966 gange)

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Eftermontere navigation i 308 1,6 hdi fra 2016?
« Svar #15 Dato: Maj 25, 2019, 14:28:00 »
Jeg tjekkede i går for at være sikker på at jeg ikke bare havde dårlig hukommelse. Min 8/2016 Allure har ABCDEF tastatur.
Jeg kan gratis hente opdateret kort frem til Februar 2022.
De skal hentes ned på pcen, overføres til USB, som sættes i bilen og så er det bare at opdatere.
De 5gb tager godt nok lang tid, så jeg fik kun overført 2 af 10 "områder" i går, men det virkede da, og så kan jeg bare opdatere resten når jeg alligevel pendler.

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Eftermontere navigation i 308 1,6 hdi fra 2016?
« Svar #16 Dato: Maj 29, 2019, 18:41:56 »
Nå så blev navi testet på en længere tur, endda med de nyeste kort opdateringer.
Jeg er netop landet lidt syd for Berlin.
Jeg er bosat på Sjælland og det var noget af en opgave at tvinge den over Fyn.
Jeg kunne fravælge færge og den var så flink at fravælge færgen på 1 af 4 ruter.
Efter et stop i Padborg startede jeg GPS'en igen og sammenlignede med Google maps.
Stort set samme rute, 1km til forskel, men maps anslog ankomst 1time senere end bilen gjorde.
Føste problem opstår da jeg kommer til et stykke på B404 der er spærret i begge retninger pga. vejarbejde.
Der er selvfølgelig skiltet en omvej, men da jeg har gps har jeg ikke den mindste ide om hvor jeg er, hvor jeg skal hen og jeg kan lige så lidt trysk om russisk.
Jeg vælger den vej jeg formoder er den rigtige, imens bilen beder mig lave en udvendig og finder maps frem på telefonen.
Da jeg nærmer mig Berlin foreslår bilen mig en detour der ser ud til at føre tæt på centrum, jeg tjekker derfor på maps.
Maps vil gerne have mig på en længere omvej uden om Berlin, hvilket jeg vælger at stole på.
Jeg roder med bilen og efter lang tid hvor jeg ikke har fulgt ruten, og flere forsøg på at få den til at regne en ny rute, kan jeg vælge hurigte tur, der ligner turen på maps,vel vidende at den er 40km længere.
Efter lidt tid foreslår bilen en detour som jeg siger ja tak til,
På trods at at jeg har valgt hurtigste tur, og mange km, forlænger den nu køretiden og afkorter ruten, ved at sende mig direkte igennem Berlin igen.
Ja jeg lander prøver jeg at se hvad den har af forslag til hjemturen, men selvom jeg fravælger færger, vil den ikke sende mig over Fyn.

Det var selvfølgelig maps tid der passede bedst, vi havde et enkelt mcd stop undervejs og ankom en time senere end maps anslog, hvilket nok passer meget fint med en afstikker fra motorvejen, mad og toiletbesøg.
Det var meget vejarbejde, men trafikken gled fint det meste af turen, når det kunne lade sig gøre kørte jeg15-20km/t over skiltningen og 140-150 ved fri hastighed.

Alt i alt er bilens gps noget rigtig lort ifht maps