Forfatter Emne: På jagt efter flere heste - Nogle ideer? Peugeot 106 1,3  (Læst 1195 gange)

steffeen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 116
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • Let's create the web together
  Hej Hi-speed
Jeg har en Peugeot 106 1,3 Rallye GR. A der er blevet rullet idag til 118,8 HK / 116,8 Nm.


Bilen er med DTA programmerbar box, skarpe knaster, luftfilter og udstødning.


Jeg overvejer enten en Raceland banan manifold, eller en fra TA-technix - begge i rustfrit stål


Er der noget der vil give noget på bilen hk/nm mæssigt? Og er der nogle der har erfaringer med de to mærker, eller andre mærker til manifold?
Og hvad kan jeg ellers gøre for at hive lidt mere ud af den bette 1,3er?


// Steffen
https://www.steffenchristensen.dk
Freelance webudvikler og fotograf

please

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 6567
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: På jagt efter flere heste - Nogle ideer? Peugeot 106 1,3
« Svar #1 Dato: Apr 11, 2019, 19:40:23 »
Jeg har haft en Raceland manifold, den fejlede ikke spor. Men forvent ikke mirakler 😊 det giver næppe noget du kan mærke alene
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Tonyax på blærbar

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 9754
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: På jagt efter flere heste - Nogle ideer? Peugeot 106 1,3
« Svar #2 Dato: Apr 12, 2019, 07:56:09 »
ulempen ved Raceland manifolden, er at det er en stor flange, hvor fx Supersprint har 4 seperate flanger, så du ikke så afhængig af top/flange er 100% lige.

Rørene bukker også på en anden måde på en SS, men om det har en reel forskel må jeg melde pas på.

rørene samles ret hurtigt sammen på en original, hvor den deler senere på en banan, men jeg kender ikke teorien bag, om hvad det har af betydning. Men du laver en samling mindre, og det i min verden ikke helt uden betydning, for jeg synes jeg de har for vane at gå i den samling. (manifold/forrør).

 
Mvh Tony

2017 Citroën C1 1,2 Puretech 5 dørs. (konedytten)
2017 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG (firmadytten)

steffeen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 116
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • Let's create the web together
Sv: På jagt efter flere heste - Nogle ideer? Peugeot 106 1,3
« Svar #3 Dato: Apr 12, 2019, 08:40:26 »
ulempen ved Raceland manifolden, er at det er en stor flange, hvor fx Supersprint har 4 seperate flanger, så du ikke så afhængig af top/flange er 100% lige.

Rørene bukker også på en anden måde på en SS, men om det har en reel forskel må jeg melde pas på.

rørene samles ret hurtigt sammen på en original, hvor den deler senere på en banan, men jeg kender ikke teorien bag, om hvad det har af betydning. Men du laver en samling mindre, og det i min verden ikke helt uden betydning, for jeg synes jeg de har for vane at gå i den samling. (manifold/forrør).


Tak for svarerne til jer begge,
Umiddelbart ser det ud til at flangen er ens på de 3 forskellige (Supersprint, Raceland og TA-TEchnix).
Det eneste forskel jeg ser er at Supersprint er 4-1 og hvor de andre to er 4-2-1 :)


https://www.supersprint.com/ww-en/peugeot-106/peugeot-106-13-rallye/manifold-for-oem-catalytic-converter-v1.aspx#!/
https://www.kamracing.co.uk/car-tuning/peugeot/peugeot-106/intake-exhaust/peugeot-106-rallye-8v-ta-technix-exhaust-manifold-mk1-and-mk2.html
http://www.rallyshop.dk/commodity/1
https://www.steffenchristensen.dk
Freelance webudvikler og fotograf

Tonyax på blærbar

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 9754
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: På jagt efter flere heste - Nogle ideer? Peugeot 106 1,3
« Svar #4 Dato: Apr 12, 2019, 09:34:12 »
weird, min SS havde seperate, men det også en 7-8 år siden.
Mvh Tony

2017 Citroën C1 1,2 Puretech 5 dørs. (konedytten)
2017 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG (firmadytten)

steffeen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 116
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • Let's create the web together
Sv: På jagt efter flere heste - Nogle ideer? Peugeot 106 1,3
« Svar #5 Dato: Apr 12, 2019, 14:23:58 »
Hvis du har 118 HK nu er der nok ikke meget at hente uden den store pengepung kommer frem
Smede stempler,højere løft på knast,separate spjældhuse så kan du vel ramme ca 150 HK
1.3 blev jo lavet til de gamle 0-1300 klasse,så den hænger lidt nu den skal konkurer med 1.6
Men den er jo stadig sjov  :011:


Vi kører 0-1400 klassen :) så vi prøver at hænge efter kitcars modellen blant andet, men de er satme sat godt op i motoren  :55:  Så derfor jeg prøver at nærme mig de 130-135 hvis det er overkommeligt, men ved ikke om det er urealistisk uden at hive alt for meget guld ud af kælderen  :62:
https://www.steffenchristensen.dk
Freelance webudvikler og fotograf

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 752
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: På jagt efter flere heste - Nogle ideer? Peugeot 106 1,3
« Svar #6 Dato: Apr 16, 2019, 10:30:56 »
Mener en 4-1 maifold giver ved høje omdr. og en 4-2-1 mere mellem område, men det er også noget med tykkelsen/længden på rørene, dem du taler om er sikkert fine til alm. rally-gade osv. men dem som er lavet til seriøs motorsport som er lavet specielt til en motor, med udregninger og test koster gerne 10-15000 kr.   
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk
Sonett projekt

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 752
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk
Sonett projekt