Forfatter Emne: Tydning af fejlkoder.  (Læst 1068 gange)

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Tydning af fejlkoder.
« Dato: Mar 11, 2019, 17:18:11 »
Idag kom min C4 Cactus pludselig med engine fault og emission fault ud af det blå. Jeg har tidligere haft lav urea stand, men synes ikke det er længe siden jeg har fyldt efter. Den fik dog alligevel et skud, det blev til 5L. Fejlene gik ikke væk.
Jeg har OBDII læser i den og den siger at der er en U029D og en P2200 fejl. Umiddelbart hvad jeg lige kan Google mig frem til er det noget NOx måler.
Nogen der har erfaringer med det?
Er det noget jeg kan ordne uden at skulle skille den ad komplet eller bruge en lift?

Bilen kører fint og min plan var egentlig at køre på job i aften (600km, primært Autobahn) Er det en skidt ide?
Den kører primært AB, marchhastighed er for det meste 160 km/t, så det er ikke fordi den er sodet til formoder jeg. Den har gået 158.500 km pt, og kører ca. 90.000 km om året.

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Tydning af fejlkoder.
« Svar #1 Dato: Mar 19, 2019, 14:38:51 »
Ad Blue tank/pumpe skal skiftes, DPF additiv tank/pumpe skal skiftes og DPF ligger på 180 bananer, hvor maksimum er 150 bananer. 2400€.
Jeg er chok. Mildt sagt.

Tonyax på blærbar

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Mar 19, 2019, 14:48:01 »
var der ikke en bruger herinde der havde samme fejl på en focus, der fandt han en brugt tank i Polen til billige penge med pumperne i
Mvh Tony

2017 Citroën C1 1,2 Puretech 5 dørs. (konedytten)
2017 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG (firmadytten)

Tonyax på blærbar

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Mar 19, 2019, 14:49:04 »
her var tråden, måske trådstarteren kan være behjælpelig med adressen i Polen :)

https://hi-speed.dk/smf/index.php?topic=119079.0
Mvh Tony

2017 Citroën C1 1,2 Puretech 5 dørs. (konedytten)
2017 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG (firmadytten)

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Mar 19, 2019, 15:43:18 »
her var tråden, måske trådstarteren kan være behjælpelig med adressen i Polen :)

Det skal undersøges! Har ny NOx sensor og Lexia 3 på vej i posten. Bilen bliver kørt retur til DK på fredag i et stræk, direkte på lager og så bliver den afmeldt. Så må jeg gå også sysle med at få den god igen og så skal den bare væk. Jeg er færdig med at eje biler.

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Mar 20, 2019, 10:21:13 »

Det skal undersøges! Har ny NOx sensor og Lexia 3 på vej i posten. Bilen bliver kørt retur til DK på fredag i et stræk, direkte på lager og så bliver den afmeldt. Så må jeg gå også sysle med at få den god igen og så skal den bare væk. Jeg er færdig med at eje biler.

Du er vist der, hvor jeg var da jeg købte min Yaris. Jeg var ikke færdig med at eje biler - men jeg var færdig med at eje franske biler... ;-)
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Mar 21, 2019, 12:15:34 »
Så fik man lige en tur i rutsjebanen. Ringer til SOS Int for at høre om man kan lave en præventiv hjemkørsel af bilen. Det kunne de godt se fornuften i, så de ville lige konferere og vende tilbage.
De ringer lidt efter, den skal på værksted og laves. Jeg bliver lidt knotten, for jeg vil ikke hænge på en regning, men den dækker SOS siger han så...
Fint med mig, den er på vej!!
Lidt efter ringer han så igen, værkstedet har desværre ikke tid, så de arrangerer hjemtransport af bil og lejebil til mig [emoji24]

Jeg blev lige så glad.. Men slipper da i det mindste for at køre S Bahn.

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Mar 21, 2019, 13:55:45 »
Dejlig bil :-D

Ville SOS dække værkstedsregningen, eller hvad er det jeg misforstår?
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Mar 21, 2019, 16:12:32 »

Jeg troede også først jeg havde fået noget galt i halsen, jeg havde fortalt dem estimatet og spurgte så en ekstra gang om det var rigtigt at SOS ville dække regningen. Det bekræftede han.
Nu har jeg en Golf Sportsvan. Den kan i det mindste køre hjem [emoji16]

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Mar 21, 2019, 17:04:48 »
Vildt nok, jeg kører en tur over grænsen, næste gang bilen er ved at implodere...
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Mar 22, 2019, 14:01:07 »

Jeg troede også først jeg havde fået noget galt i halsen, jeg havde fortalt dem estimatet og spurgte så en ekstra gang om det var rigtigt at SOS ville dække regningen. Det bekræftede han.
Nu har jeg en Golf Sportsvan. Den kan i det mindste køre hjem [emoji16]

De dækker den sikkert i første omgang - og videresender regningen til dig, mon ikke..? ;-)
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Mar 22, 2019, 20:33:29 »

De dækker den sikkert i første omgang - og videresender regningen til dig, mon ikke..? ;-)

Ja det var også det jeg regnede med, men jeg forklarede fra starten af at jeg ikke havde 2400€ til værkstedsregning, så derfor blev jeg også lidt på tværs da han sagde at den skulle på værksted, for jeg ville ikke stå med den regning. Der sagde han at det dækkede SOS Int...
Men det er også lige meget, skidtet bliver kørt hjem og smidt i min indkørsel. Lexia 3 er lige hentet i Brugsen og NOx sensor ligger klar til afhentning.

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Apr 19, 2019, 18:10:03 »
Nå, jeg har fået installeret DiagBox efter en lang kamp og fået et kig nærmere. Umiddelbart ville den ikke slette fejlen med NOx sensor, så den blev skiftet og derefter kunne jeg slette fejlen.
Jeg bildte den derefter ind at DPF er blevet skiftet og så er den ude af verdenen. Det eneste der er tilbage er genopfyldning af DPF additiv, da det er en beregnet værdi kan den nok også narres, men jeg har bestilt et genopfyldningskit så det kan gøres rigtigt.
Spørgsmålet er så hvor længe DPF er med på legen.
Instrumentpanelet er ihvertfald uden fejl, og truslen om at bilen ikke vil starte om 50km er væk [emoji16]