Forfatter Emne: Pug 1,2 thp?  (Læst 2566 gange)

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Pug 1,2 thp?
« Svar #30 Dato: Jan 09, 2019, 10:04:07 »
Jeg tror skods er en generation bagud på alt det der.
Golfen der lige er fyldt 4år skulle også igangsættes med et dap på speederen.

308eren service trækker ud, 74k er åbenbart en hovedrenovering af bilen.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Jan 09, 2019, 15:48:25 »
Peter er snart den eneste værdige bruger her på siden.
Hvis bare halvdelen af Jespers biler havde været franske ville Peter dog ikke få et ben til jorden med kun 6 😉
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Jan 09, 2019, 16:12:47 »
Peter er snart den eneste værdige bruger her på siden.
Hvis bare halvdelen af Jespers biler havde været franske ville Peter dog ikke få et ben til jorden med kun 6 [emoji6]
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] indimellem får jeg en total hjerneblødning og får købt noget fransk, beklager [emoji3]

Nu er jeg blevet vinterfyret, så kan jeg jo gå og overveje den næste...

Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Jan 09, 2019, 16:24:34 »
Hov hov jeg køre da også 308
Hul i urea/adblue der havde dryppet ned på katalysatoren så den begge skulle skiftes.
Turbo slange skiftet da den var utæt.
Godt man ikke selv skal betale.

Gearkassen er nulstilet men fejlen med de højre omdr kunne de ikke få væk. De forslog at jeg kørte i sport noget tid for at se om problemet er det samme der, fordi den skal faktisk ikke køre med høje omdr som den gør.
Da jeg fik skiftet olie på. Mondeoen aut gear var det som t få ny gearkasse. 308 er som at få en retarderet til at skifte gear, nu er man ikke i tvivl om når den skifter gear.
Nedgearing er som at geare ned og slippe koblingen lidt for hurtigt. Opgearing er som når der er lidt for meget gas når koblingen slippes

Den har været kørt på noget så et eller andre er mast, vist noget brændstof slange ophæng, udstødning osv.
Jo jeg har ramt en Kabel overføring, bilen må være meget lav, fordi røven skrabede jorden da jeg kørte roligt ud fra mcd i Roskilde i dag.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Jan 09, 2019, 16:27:34 »
Ork fruen har da også på 9 år en 206'er men sku ikke 6 baguette brie biler i træk 😊
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: Jan 09, 2019, 20:39:55 »
Den sw jeg “sælger” nu med 200 på uret (købt ved 130 ish)har sgu været lidt røv med div. Reps og potentielt endnu flere hvis ikke den blev skudt af nu.
Den forrige havde jeg ikke det store bøvl med 10kkm->70kkm.
De tre 106’ere kunne jeg skrive side op og ned om, men det var også dengang det var sjovt at skrue.

Nu er jeg så bare spændt på den næste. Vi kører pt ikke andet end 15-20kkm/år, så garantien er sikkert passé når reparationerne kommer 💩🤡
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Jan 16, 2019, 22:26:13 »
er den RIGTIG adaptiv? kan huske bilmagasinet testede en 308 på et tidspunkt, og der var han RIGTIGT tæt på at smaske op i ham fortil pga den ikke automatisk bremsede, den slap kun fartkontrollen!! ved ikke om det er ændret med tiden.

i skodaen bremser den selv helt ned til 0 (og brokker sig så ved stilstand, hvis man ikke selv bremser pga dsg)

Den bremser selv 😅
Det er godt nok spøjst at køre med. Men er sikker på at jeg vil bruge det hele tiden, når jeg lige har vænnet mih til det.
Den slår “heldigvis” ikke fartpiloten fra når man skifter gear (som den gamle gør/gjorde)
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

Jakob P

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Jan 17, 2019, 06:10:48 »
Tillykke med den nye bil, skal vi ikke se lidt billeder
Peugeot 406 TS6 st.car

Jacob.

• The Craayyyyzy catladys bitch
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Jan 17, 2019, 06:15:01 »
Tillykke med nyerhvervelsen Peter..
Vildt du holder ved med de Peugeot’er der [emoji23]

den advare hvergang man holder stille, så bruger det aldrig i kø, kun ved normal kørsel :)

I Passaten er det genialt osse til kø kørsel, da den bremser helt ned til nul, og så skal man bare lige trykke let på speederen For at sætte igang igen, og den kommer ikke med nogle advarsler.
Jeg er blown away over hvor godt det virker.  :cheesy:

Hvis den Passat der kørte foran mig igår havde det.. så virkede det af prut i hans..
Hold da fast den var langsom, til at komme op i hastighed igen når der var fri bane.. og tossen insisterede på at ligge i venstre spor [emoji19]
MVH

Jacob
BMW 325i E30

Tonyax på blærbar

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Jan 17, 2019, 11:07:08 »

Hvis den Passat der kørte foran mig igår havde det.. så virkede det af prut i hans..
Hold da fast den var langsom, til at komme op i hastighed igen når der var fri bane.. og tossen insisterede på at ligge i venstre spor [emoji19]

det kan det sagtens, sådan var min Octavia også sat op standard, jeg har valgt at sætte afstanden ned et hak, og så sat den til sport i acc dvs ligeså snart bilen fortil trækker ind og der er frit, så sparker den afsted ASAP. jeg var selv ved at blive tosset over den tøven når der var frit i begyndelsen.

og så kan man jo også selv træde til pedallen, hvis man mener den er for langsom....!

bare fordi den kan gøre det automatisk er det ok at tænke selv og komme afsted!
Mvh Tony

2017 Citroën C1 1,2 Puretech 5 dørs. (konedytten)
2017 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG (firmadytten)

Jacob.

• The Craayyyyzy catladys bitch
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: Jan 17, 2019, 12:26:23 »

det kan det sagtens, sådan var min Octavia også sat op standard, jeg har valgt at sætte afstanden ned et hak, og så sat den til sport i acc dvs ligeså snart bilen fortil trækker ind og der er frit, så sparker den afsted ASAP. jeg var selv ved at blive tosset over den tøven når der var frit i begyndelsen.

og så kan man jo også selv træde til pedallen, hvis man mener den er for langsom....!

bare fordi den kan gøre det automatisk er det ok at tænke selv og komme afsted!

I min synes jeg sport passer fint på motorvej, men er ulideligt til bykørsel..
DSG6 uden adaptiv fartpilot.

Er der flere indstillinger med adaptiv fartpilot end bare “drive” og “sport”
MVH

Jacob
BMW 325i E30

Tonyax på blærbar

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: Jan 17, 2019, 13:15:40 »
det her er udelukkende indstillingen i menuen for fartpiloten, ikke DSG gearet.

mener den hedder
eco
slow
normal
sport
Mvh Tony

2017 Citroën C1 1,2 Puretech 5 dørs. (konedytten)
2017 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG (firmadytten)