Teknikfora > Dæk, fælge og undervogn

Sommerdæk

(1/3) > >>

Hasp:
Jeg ved der skal nye sommerdæk på når sæsonnen skifter, så er lidt på kig efter hvad der kunne være relevante emner.
Budgettet er ikke stort - og kigger jeg på anmeldelser fra 2018 falder jeg blandt andet over FDMs testvinder som overraskende nok er i et godt prisleje.
Normalt ville jeg have kigget på nogle af de lidt mere kendte mærker i europa, men dette dæk slog dem alle sidste år:

https://www.daekonline.dk/cgi-bin/rshop.pl?s_p=Falken-Sincera-SN832-Ecorun-175_65-R14-82T&details=Ordern&typ=R-334246&cart_id=hATDtYnqCoxeLCds.123.879611450&ranzahl=4&Breite=175&Herst=Falken&Quer=65&Felge=14&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=123&profil=Sincera%20SN832%20Ecorun&search_tool=standard

Test:
https://fdm.dk/alt-om-biler/test-anmeldelser/test-af-udstyr/daektest-sommerdaek-2018-17565-r14-t#daek1

Tværp:
Det er alligevel vildt nok - det havde jeg sq ikke troet. Falken plejer at være noget værre lort - men alle har jo lov til at forbedre sig... :-)

I de små størrelser ville jeg aldrig prøve at spare penge - der er så lidt at spare. Men super fint, når testvinderen faktisk er billig i indkøb.

Afmonteringsdæk må være oplagt i den størrelse - solgte 4 stk. i den størrelse for 800 kr. i sommers. Conti - kørt 2 km... :-)

Hasp:

--- Citat fra: Tværp efter Jan 03, 2019, 14:03:17 ---Det er alligevel vildt nok - det havde jeg sq ikke troet. Falken plejer at være noget værre lort - men alle har jo lov til at forbedre sig... :-)

I de små størrelser ville jeg aldrig prøve at spare penge - der er så lidt at spare. Men super fint, når testvinderen faktisk er billig i indkøb.

Afmonteringsdæk må være oplagt i den størrelse - solgte 4 stk. i den størrelse for 800 kr. i sommers. Conti - kørt 2 km... :-)

--- Afslutning på citat ---

Jeg tror ikke jeg ville være i stand til at finde afmonteringsdæk som du omtaler... ville ikke ane hvad jeg skulle kigge efter - dels for at finde salgsartikler og derefter for at se om varen er i orden..
Jeg havde heller ikke hørt specielt godt om falken dæk tidligere, så blev pænt overrasket over testens resultat for 2018. Conti dæk får pæne slag i samme test for holdbarheden - jeg havde nok forventet det lige modsat

HappyFrog:
Det er meget nok conti'erne får slag på slid, jeg har Conti Eco Contact 3 på pickupen i 185/70-13, som må være noget nær samme diameter som dem du linker til, de er godtnok ikke meget slidte efter 10.000km hvoraf ca 1/3 er kørt på motorvej.
Hjulemanden var helt skuffet da jeg kom for at få dem afmonteret, han havde håbet på at sælge mig 4 nye.

Niels14:
har 4 ubrugte Michelin, der ikke er nye, men aldrig kørt ( overgemte / reservehjul) 800kr

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version