Forfatter Emne: ny bil af den halv sjove slags...  (Læst 5387 gange)

gti for rally

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: ny bil af den halv sjove slags...
« Svar #15 Dato: Dec 14, 2018, 12:30:42 »
den skal fungere som min normale bil, men trailerkørsel og "håndværker" fragt af værktøj klares af min Clio. Den vil til daglig være lånt ud til kærestens børn for at gøre logistikken nemmere.
Mercedes'en gør det ikke for mig desværre, ellers sikkert en lækker bil, men IMHO grim og Wannabe.

Det er da tæt på en no-brainer mellem de biler der.
BMW og image?
der er da ingen tvivl om at det er BMW'en der giver der mest køreglæde og power for pengene i den gruppe der.

Så havde jeg forhåbentlig ikke spurgt..., hvis du tænker bimmeren så er der i 4400 meget Brian (eller Amir) image over at tøffe rundt i sådan en, og selv om det ikke burde betyde noget, så kan jeg godt mærke at det alligevel fylder noget.

Ha! Overså lige det med pruttemaskinen, men sådan en krøltop kan vel sidde på “bagsædet...?

Tanken med GT86'eren var faktisk at hun(d) skulle hænge ud på bagsædet...

https://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-inkl-moms/mercedes/a45/20-amg-aut-4-m-van-5d/4151954

sådan en der er helt sikkert et godt bud, men spørgsmålet er hvordan reservedels priser er på sådan en når det er AMG.

typisk stikker det jo af når det er M,RS eller AMG

Det er der næppe tvivl om. Men AMG er langt billigere end M så vidt jeg ved

Men ellers må trådstarter være lidt mere specifik. Han skriver der ikke er andre krav, hvilket jeg tvivler på passer. For ellers får man meget 335 på hvideplader for mindre penge, hvis bare den må være 10 år gammel

10 år er lige gammel nok, specielt for biler af denne her type som nok kan forventes at være kørt lidt hårdere end normale biler.

Nu, for sjov :106 rallye s1 Tidligere:309 GTI16 gr. KRB, 205 GTI, 306 GTI6, 106 Rallye S1, 205 Rallye 1.3, 309 GTI gr. A, 309 GTI16, Golf GTI 16V, 205 GTI gr. A, Talbot Samba Rallye EVO2, Lotus Super Seven, AX Sport, Mini 1275 GT.
Nu, normalt: C4 exclusiv Tidligere: Clio 0.9 Sports Tourer. 307, 323ti, Hyundai Tucson, Golf 4 Van, Ford Galaxy, Ax Sport, Berlingo, Citroen Evasion, Saxo 16V, 405 GRI, 205 Rallye, Ax Sport.

sgatke

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Dec 14, 2018, 13:38:29 »
Altså... Hvis det er én der ikke sprænger banken, hvis noget går i stykker - og du ikke behøver 400Nm, men kan nøjes med 200 sugeheste, så var jeg sprunget på en GT86.

De andre er - om man kan lide det eller ej, "bare" almindelig biler der har lidt ekstra power.
Jeg havde også valgt GT86.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #17 Dato: Dec 14, 2018, 14:06:12 »
den skal fungere som min normale bil, men trailerkørsel og "håndværker" fragt af værktøj klares af min Clio. Den vil til daglig være lånt ud til kærestens børn for at gøre logistikken nemmere.
Mercedes'en gør det ikke for mig desværre, ellers sikkert en lækker bil, men IMHO grim og Wannabe.

Det er da tæt på en no-brainer mellem de biler der.
BMW og image?
der er da ingen tvivl om at det er BMW'en der giver der mest køreglæde og power for pengene i den gruppe der.

Så havde jeg forhåbentlig ikke spurgt..., hvis du tænker bimmeren så er der i 4400 meget Brian (eller Amir) image over at tøffe rundt i sådan en, og selv om det ikke burde betyde noget, så kan jeg godt mærke at det alligevel fylder noget.

Ha! Overså lige det med pruttemaskinen, men sådan en krøltop kan vel sidde på “bagsædet...?

Tanken med GT86'eren var faktisk at hun(d) skulle hænge ud på bagsædet...

https://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-inkl-moms/mercedes/a45/20-amg-aut-4-m-van-5d/4151954

sådan en der er helt sikkert et godt bud, men spørgsmålet er hvordan reservedels priser er på sådan en når det er AMG.

typisk stikker det jo af når det er M,RS eller AMG

Det er der næppe tvivl om. Men AMG er langt billigere end M så vidt jeg ved

Men ellers må trådstarter være lidt mere specifik. Han skriver der ikke er andre krav, hvilket jeg tvivler på passer. For ellers får man meget 335 på hvideplader for mindre penge, hvis bare den må være 10 år gammel

10 år er lige gammel nok, specielt for biler af denne her type som nok kan forventes at være kørt lidt hårdere end normale biler.

Vildt nok at du ser en A43 AMG som Grim/Wannabe. Men det er jo smag og behag

Jeg har haft låne en A220CDI AMG Line, og jeg synes den kører hamrende godt, og er en af de pæneste i klassen. Generelt synes jeg Mercedes har de mest interessante biler i premium segmentet pt (design mæssigt).

Anyway, jeg er enig med Terp i at GT86'eren er det mest unikke af dem. Men det er jo ingen raket
En ræv af sølvpapir

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #18 Dato: Dec 14, 2018, 14:12:39 »
Anyway, jeg er enig med Terp i at GT86'eren er det mest unikke af dem. Men det er jo ingen raket

Enig med jer begge, og så put da for pokker nogen muskler i den bil....

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Dec 14, 2018, 15:01:03 »

Kompressorkit - så har du 270-280 heste og solidt moment... :)
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Dec 14, 2018, 16:01:05 »

Kompressorkit - så har du 270-280 heste og solidt moment... :)

Det er bare frygtelig bøvlet i Danmark i forhold til godkendelse, Syn, forsikring og meget andet. 270Hk lyder som en fin ydelse i den bil.

Men det kan man løse sådan her: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/370z/37-v6-coup-2d/4089516
En ræv af sølvpapir

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Dec 14, 2018, 16:27:15 »
Du køber en sjov bil som i det daglige skal lånes ud til konens børn. . .
Det lyder farligt

Hvis BMW eller Mercedes er ude pga Muhammed, så må  Audi også være udelukket.
Så er der vel kun noget helt anderledes tilbage at vælge.
Altså som gt86, dog tvivler jeg på at du får samme lækkerheds følelse, som i en BMW eller Mercedes.

Hund på bagsædet bliver du idiot af, just saying. . .
Pels, vand, snavs, jord, hundelort, pis osv. . 
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Dec 14, 2018, 16:29:05 »
Det lyder farligt

Det løser sig selv hurtigt
En ræv af sølvpapir

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Dec 14, 2018, 16:31:38 »
Det lyder farligt

Ja det vil stattestikken ihvertfald sige.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

gti for rally

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Dec 14, 2018, 19:47:33 »
Det lyder farligt

Ja det vil stattestikken ihvertfald sige.

I misforstår, jeg skal bruge den til daglig og i det tilfælde at jeg sjældent skal kører med trailer, så “låner” jeg min egen clio(måske 1 gang om måneden eller der omkring) og det bliver kæresten der skal kører den og ikke en 19 årig.
Nu, for sjov :106 rallye s1 Tidligere:309 GTI16 gr. KRB, 205 GTI, 306 GTI6, 106 Rallye S1, 205 Rallye 1.3, 309 GTI gr. A, 309 GTI16, Golf GTI 16V, 205 GTI gr. A, Talbot Samba Rallye EVO2, Lotus Super Seven, AX Sport, Mini 1275 GT.
Nu, normalt: C4 exclusiv Tidligere: Clio 0.9 Sports Tourer. 307, 323ti, Hyundai Tucson, Golf 4 Van, Ford Galaxy, Ax Sport, Berlingo, Citroen Evasion, Saxo 16V, 405 GRI, 205 Rallye, Ax Sport.

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #25 Dato: Dec 15, 2018, 12:13:30 »
Jeg tror det vigtigste er at du laver en meget meget grundig granskning af hvad du rent faktisk kommer til at bruge bilen til. Det er kommet lidt bag på mig at skridtet fra 300hk turbo ned til 80hk n/a er gået fuldstændigt smertefrit og det er 3 år siden her til januar jeg fik plader på pickupen. Men det viser nok meget godt hvad 99.9% af min kørsel rent faktisk er, nemlig at køre til og fra job hver dag med en gennemsnitsfart på 60km/t.

Selvfølgelig glæder jeg mig til jeg engang får den anden på plader igen, men åbenbart ikke så meget at jeg har fået gjort noget som helst ved den i år.

Hvis det optræk du er efter ville jeg klart tage bimmeren (også måske et lille bitte remap). Er det køreegenskaber du er efter, så bliver det meget svært at finde noget der kører bedre end GT86'eren (afhængigt af hvordan man definerer køreegenskaber).
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Dec 15, 2018, 12:26:22 »
Sjov, hurtig, praktisk, stabil, langt under budget. Og ingen afskrivning..

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/subaru/impreza/20-wrx-sti-4d/4054101

Var over og prøve den i oktober, står fantastisk og bedre end da jeg solgte den.

Ja det er min gamle bil, og jeg ville ønske jeg havde mere garage plads, så stod den hos mig..

AXE

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Dec 15, 2018, 21:01:46 »
Hvis der ikke må stå Mercedes, Audi eller BMW på bilen, hvilket jeg godt kan følge, hvad med denne?:

Peugeot 308 1,6 e-THP 270 GTi Performance · 5 dørs

jeg kan ikke smide et direkte link, men den står hos Peugeot i Slagelse, så kan du selv finde den på deres hjemme side hvis det frister?

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Dec 15, 2018, 21:42:01 »
Hvis der ikke må stå Mercedes, Audi eller BMW på bilen, hvilket jeg godt kan følge, hvad med denne?:

jeg kan ikke smide et direkte link, men den står hos Peugeot i Slagelse, så kan du selv finde den på deres hjemme side hvis det frister?

Altså den til 410.000kr

Jeg er blown away over at der er danske købere til den slags. En 1,6 med 270hk i en PSA. What can possibly go wrong
En ræv af sølvpapir

AXE

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Dec 15, 2018, 21:50:00 »

Altså den til 410.000kr

Jeg er blown away over at der er danskere købere til den slags. En 1,6 med 270hk i en PSA. What can possibly go wrong
Visse vasse... den skal nok gå de første 300000 km uden problemer. Men den er sikkert sjov under vejs