Forfatter Emne: Stempler og knaster 306 gti  (Læst 1130 gange)

Niels14

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 221
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Stempler og knaster 306 gti
« Dato: Dec 03, 2018, 21:09:20 »
hejsa:  Er der en 306 gti EXPERT derude!
Jeg ville i sommers lægge 278 grades knaster fra Kent cams i min 306 gti, men jeg kunne ikke få dem til at være der uden ventiler og stempler ville mødes. Det blev opgivet i sommers og har nu skilt motoren ad og stemplerne vender efter min mening forkert, da de store lommer vender over til udstødning siden. Og pilen på stemplet vender imod remskiven.
For at få det helt klart pilen oven på stemplet skal pege mod cylinder 1. Og det er vel ved svinghjulet på sådan en gammel peugeot! Ikke?
Næste spørgsmål er om det er de rigtige stempler? Der er ikke ret stor forskel på ventillommerne oven på stemplet, så er stadig i tvivl om ventilere kan være der efter de bliver vendt. Desuden har stemplet svagt underhvælvet på midten?? Burde de ikke være høje på midten så der kunne blive mere plads ude ved ventilere?
Toppakning. Er det standard en stål pakning ? Findes der flere tykkelser? Hvor får man den?
Håber der sidder en expert, der har set sådan en 306 gti indvendig
Mvh Niels

Niels14

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 221
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Stempler og knaster 306 gti
« Svar #1 Dato: Dec 04, 2018, 17:30:05 »
Ingen derude der er 306 gti skarp ??

Tonyax på blærbar

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 9752
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Stempler og knaster 306 gti
« Svar #2 Dato: Dec 06, 2018, 11:07:33 »
tror du kommer længere i FB gruppen i stedet, der er ikke så mange herinde der skruer på de franske mere :)

(french car society danmark mener jeg den hedder, fcsd)
Mvh Tony

2017 Citroën C1 1,2 Puretech 5 dørs. (konedytten)
2017 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG (firmadytten)

mmt

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 665
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Stempler og knaster 306 gti
« Svar #3 Dato: Dec 06, 2018, 22:23:13 »
Altså: cylinder 1 er den tættest på svinghjulet. Pilen på stemplerne skal også pege mod svinghjulet. Der er forskel på lommerne. Den dybeste til ind ventilerne. En af udfordringerne med 306 motoren er at den ikke kan tage højt løft som mi16 motoren kan. Få lavet dybere lommer i stemplerne hvis du vil have højt løft.
Peugeot 205 1.9 GTI

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 663
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Stempler og knaster 306 gti
« Svar #4 Dato: Dec 07, 2018, 09:13:08 »
Ja jeg tænkte nok der var en klog tilbage her på forummet, jeg kunne ikke helt huske det selvom jeg jo har rodet lidt med de motorer. Hvad er det der facebook de alle taler om............  :032:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk

Niels14

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 221
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Stempler og knaster 306 gti
« Svar #5 Dato: Dec 08, 2018, 17:23:25 »
Ok det med pilen mod svinghjulet og de store lommer i indsugningssiden var rimelig sikker på, så ok.
Men hvad med stemplets udformning? Hvilken motor har de dybeste lommer? Men også høj kompressions forhold!
Jeg kan som nævnt ikke få de knaster til at være i lommerne, og fræser jeg dem dybere mister jeg kompression.
MIne stempler har svag fordybning i hele stemplets midte, er det et rigtig gti-6 stempl? Hvis det nu ikke havde fordybning og istedet dybere lommer ville det være perfekt :dft009:  findes det?...

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 663
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Stempler og knaster 306 gti
« Svar #6 Dato: Dec 09, 2018, 10:45:12 »
Jeg tror da jeg har et nyt sæt MAHLE stempler liggende på værkstedet til sådan en motor i 86,6mm tror jeg, skal du alligevel bore/hone den så kan du købe dem billigt
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk

mmt

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 665
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Stempler og knaster 306 gti
« Svar #7 Dato: Dec 10, 2018, 21:07:15 »
Har et sæt std. GTI stempler som jeg lige har været ude og kigge på og de er nærmest flade med fordybninger til alle fire ventiler. Der kan uden tvivl laves dybere lommer i dem. Kan du uploade et billede af dine stempler?
Peugeot 205 1.9 GTI

Niels14

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 221
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Stempler og knaster 306 gti
« Svar #8 Dato: Dec 12, 2018, 23:05:04 »
Hej mit
Kan det tænkes at det stempel der sidder i min er et s16 ( svag fordybning i midten og små lommer der er gjort lidt større hjemmelavet) Hvis du siger rigtige gti stempler er flade i toppen og så nok større lommer, det ville være sagen!
Jeg magter ikke lige at ligge biller op her på forum, desværre, billedet bliver for stort!
Kan jeg sende det på din mobil? Eller mail?
Så sendmig en SMS med dit nr.-- mit nr er 28331911
Mvh Niels

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 663
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Stempler og knaster 306 gti
« Svar #9 Dato: Dec 21, 2018, 19:09:43 »
Dem jeg har liggende ser sådan her ud, de er til en Xu motor men måske ikke en GTI, der er ventillommer lige store og lille forsænkning i midten
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 663
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Stempler og knaster 306 gti
« Svar #10 Dato: Dec 29, 2018, 10:21:02 »
Du kunne også hæve kompressionen med denne her

https://www.dba.dk/annonce/1045940726/kvittering/?ft=ryi
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk