Til manges store overraskelse, bliver den Tjekkiske arbejdshest aka Guldfuglen sat til salg.
Jeg vil ikke gennemgå hele dens liv, men blot komme med et par highlights fra dens hidtil begivenhedsrige liv
Bilen startede sit liv hos HR direktøren for Hamlet. Dens første service besøg blev udført i Spanien hvor HR direktøren havde familie der ejede en større Skoda forhandler.
Efter 90.000km kom den i min varetægt, hvor den flyttede fra København centrum, til landet. Her har den tjent mig i 170.000km.
Bilen har oplevet at være blevet stjållet to gange på 14 dage. Første gang måtte den tilvejebringes ved en listig overvågnings indsats fra PET, som fandt den parkeret i København centrum, hvor vi i en såkaldt knibtangsmeøvre, fik listet bilen fra dem. Det bør siges at bilen var den eneste af 3-4 biler (2x Audi, en Toura og en VW UP) som gerningsmændene valgte at beholde.
14 dage senere blev bilen igen stjållet. Den var indblandet i en poltijagt i Nordsjælland, og her er det dokumenteret at den kan køre mere end 180kmt.
Bilen kan uden problemer rumme +350.000 rawlplugs (30.000 stk kan medfølge uden merpris)
De kedelige detaljer er:
1,9 TDI DSG fra 2005. Det er en Hatchback (560L bagagerum) , og en Elegance model, som betyder bizone klima, parkerings sensor, elspejle og lidt andet lirrum larrum.
Den er 98% kosmetisk rustfri. Den står på 17" originale Skoda fælge med sommerdæk, og der medfølger 15" originale skoda fælge med vinterdæk.
Bilener synet i Februar, og i år er der skiftet støddæmpere og køler. Ligeledes er der inden for 48 måneder skiftet skiver, klodser og kalibre hele vejen rundt.
Pt har bilen en knækket fjeder, og qua at den er begyndt at køre gearene lidt rigeligt langt ud før den skifter, så er der et koblingskift på vej (5000kr siger min lokale mekaniker).
Jeg tænker at den kan købes for 30.000kr, men prøv mig. Den ryger til forhandler inden for de nærmeste 3 dage