Forfatter Emne: Nogle, der kender til regler om adresse og bil i Sverige?  (Læst 690 gange)

Koebben

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Kan nogle svare mig på, om det er muligt for mig at købe en svensk indregistreret bil (autocamper), hvis jeg flytter min adresse til familiens sommerhus i Sverige? Jeg vil ud at rejse i en længere periode, og skal alligevel fraflytte min nuværende bolig, og dermed have ny adresse.

Om det er i DK eller SE gør intet for mig - og autocampere er langt billigere i Sverige :)

Dyne

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Nogle, der kender til regler om adresse og bil i Sverige?
« Svar #1 Dato: Jun 25, 2018, 21:58:26 »
Uden lige at være ekspert burde det godt kunne lade sig gøre, så længe du ikke vil køre i Danmark.
Waking up is the second hardest thing in the morning!

Koebben

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Jun 25, 2018, 22:28:26 »
Uden lige at være ekspert burde det godt kunne lade sig gøre, så længe du ikke vil køre i Danmark.

Jep - jeg ved at man selvfølgelig ikke må køre i DK - i hvert fald ikke størstedelen af kørslen.

Spørgsmålet er mere, om jeg uden videre kan få permanent adresse i et fritidshus i Sverige (og det mener jeg nemlig, at man godt må i Sverige), og dermed adgang til svenske "services".

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Jun 26, 2018, 13:50:07 »
Mig bekendt må du gerne føre (og så sandsynligvis også eje) en svensk bil, uanset om du bor i Danmark - så længe du ikke kører den i Danmark. Men i Sverige og resten af EU burde det ikke være et problem. Der er jo masser af danskere som har fx bolig, feriehuse osv. i udlandet med en bil tilknyttet.

For nogle år tilbage var der en avisartikel om en dansker som havde startet et firma, der hjalp danskere med at købe og opbevare autocampere i Tyskland, som de så kunne hente lige på den anden side af grænsen og køre sydpå i. (Til en langt lavere pris end hvis den var på DK-plader)

Det var der umiddelbart intet forkert i på daværende tidspunkt.

Koebben

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Jun 26, 2018, 16:27:26 »
Tak - det skal jag have undersøgt nærmere. Hvis jeg ikke engang behøver at flytte min adresse permanent til Sverige, men stadig kan have autocamperen (til kørsel andre steder end DK, så er det jo perfekt).

Hvis nogle ved hvor jeg kan få dette bekræftet, så sig gerne til. Tvivler på, at SKAT har interesse i at hjælpe her :)

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.brinch.it
« Svar #5 Dato: Jun 27, 2018, 09:01:37 »
Tak - det skal jag have undersøgt nærmere. Hvis jeg ikke engang behøver at flytte min adresse permanent til Sverige, men stadig kan have autocamperen (til kørsel andre steder end DK, så er det jo perfekt).

Hvis nogle ved hvor jeg kan få dette bekræftet, så sig gerne til. Tvivler på, at SKAT har interesse i at hjælpe her :)

SKAT har fin interesse i at hjælpe. Jeg havde et skattespørgsmål vedr. pengegaver for mange år siden og fik et fint svar fra tastselv hjemmesiden hvor jeg havde kontaktet dem. Og så havde jeg det jo på skrift :-)

minidue

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7422
« Svar #6 Dato: Jul 12, 2018, 20:58:33 »
Du kan godt indregistere den i Sverige når du bor i Danmark. 
Det kræver dog du har en C/O adresse og et svensk samordningsnummer (som er et CPR nr for dem som ikke er født i Sverige). 

Alternativt kan du få en på tyske plader. Via en autoklub som http://www.imc-motorclub.dk/home.html

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

pug 205. verdens mindste arbejdsbil
iglo bygger på Grønland :-)

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Jul 13, 2018, 09:44:26 »
Lækker hjemmeside alligevel. Der skulle næsten oprettes et museum for den slags.

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.brinch.it
« Svar #8 Dato: Jul 13, 2018, 12:31:59 »
Lækker hjemmeside alligevel. Der skulle næsten oprettes et museum for den slags.

Der er et online-museum her: https://archive.org/web/  :-)

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Jul 13, 2018, 13:50:54 »
Min søster og svoger købte en autocamper på tyske plader, som stod hos sådan et foretagende i Flensburg. Så kørte de ned og stillede personbilen der, hvorefter de kørte videre sydpå på ferie i camperen. De fik nogle gange en transittilladelse, når de skulle igennem Danmark for at køre op i Sverige med den. De fungerede problemfrit.