Forfatter Emne: 306 ex. DTC  (Læst 1581 gange)

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 741
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
306 ex. DTC
« Dato: Apr 23, 2018, 19:01:32 »
Hej med jer

Jeg har en kammerat som kører race i en ex 306 DTC racer, han har dog nu 2 gange knækket trækaksler, gerne ved starten, nu er han træt af det og vil finde en løsning der holder. Sådan en bil har jo ingen motorophæng- boltet direkte i karossen(med en spec. type motorsports ophæng) den har også race kobling så der er ikke noget som kan give sig og så knækker svageste led. Han er inde på at få den lavet tilbage med orig gummi ophæng, som er en større operation, hvor jeg ville anbefale et koblingsnav med fjedre i så den kan give sig lidt der. Hvad siger i? Kan man få spec. stærke trækaksler? 
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk
Sonett projekt

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20709
  • Karma: +2/-1
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #1 Dato: Apr 23, 2018, 19:45:43 »
Du kan sagtens få lavet trækaksler der holder, men det er ikke gratis. En af mine venner fik lavet et sæt til hans +300hk drag-Uno fordi den blev ved med at rive de andre over.

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

please

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 6540
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #2 Dato: Apr 23, 2018, 20:17:59 »
Hvor knækker de? Hvis det er helt ude ved gevindet så spænder han dem givetvis for hårdt. Det har jeg set før på en 106 turbo. Og de originale holdte fint da der kom styr på det frem for bare at skamspænde lortet med luftnøglen. Der sidder jo "gevindlås/bukke ind stads" så den ryger ingen vegne
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 741
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #3 Dato: Apr 23, 2018, 21:34:33 »
Den er samlet af en mekaniker men det betyder jo ikke nødvendigvis at den er spændt med moment. Hvor køber man de forstærkede trækaksler for det er også dyrt at melde sig til race køre hele vejen derned for at udgå i 1 løb.........Eller ikke dyrt mere pisse irreternde :57:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk
Sonett projekt

mmt

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 668
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #4 Dato: Apr 23, 2018, 22:29:55 »
Da de kørte dtc i sin tid kørte de med forstærkede trækaksler. Std akslerne knækkede hele tiden. Aagergaard kan sikkert give dig et tip om hvem der lavede de forstærkede aksler.
Peugeot 205 1.9 GTI

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20709
  • Karma: +2/-1
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #5 Dato: Apr 24, 2018, 20:09:31 »
Har smidt en PB med kontaktinfo.

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 741
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #6 Dato: Apr 24, 2018, 20:30:50 »
Ja MMT - Martin problemet ar bare at bilen har stået hos Agergaard i 3 mdr. for at han skulle kigge på den men han havde ikke tid. Tak til John, nu prøver han med forstærkede aksler og et koblingsnav med fjedre i så må vi se hvad der sker. Tak for hjælpen, HI SPEED hjælper altid ;-)
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk
Sonett projekt

mmt

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 668
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #7 Dato: Apr 25, 2018, 15:42:57 »
Kom lige med en tilbagemelding efter han har forsøgt at splitte dem ad.
Peugeot 205 1.9 GTI

Claus M

  • Campingministeren
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 10138
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #8 Dato: Apr 25, 2018, 19:15:21 »
Jeg tror ikke på at koblingsnav med fjedre i gør nogen forskel. Det er trækakslerne, der skal forstærkes.
Mvh Claus Møller

... gået totalt morfar på gadebilen. Og kører endda med campingvogn.

mmt

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 668
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #9 Dato: Apr 25, 2018, 20:10:26 »
X2
Peugeot 205 1.9 GTI

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 741
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #10 Dato: Apr 25, 2018, 20:31:39 »
Jeg har kopieret fra Helix hjemmeside som laver race koblinger.
What do the little springs in the drive plate do?
• They create a small amount of rotational movement
• As rotational movement increases so does its resistance.
• This acts like a cushion within the transmission- det er det vigtigste tror jeg
• Increases the feel of the clutch
• Allowing the clutch to be driven in traffic

Disadvantages of the springs:
• Increases the overall size and reciprocating mass of the plate
• Cannot be used in a multi-plate race kit.
• Springs weaken the structural integrity of the drive plate.
• Should not be used in Rally / Autocross where the car can be airbourne

Men han vil stadig opgradere trækakslerne så han kan fokusere på at køre fremfor at skrue. Jeg ved også at en trækaksel på en 996 gt3-cup racer har en vis levetid så skal de skiftes så selv på proff. byggede racere er de udsatte.
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk
Sonett projekt

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 741
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #11 Dato: Jun 03, 2018, 21:00:18 »
Nu har han gennemført 2 weekender uden problemer efter skift at koblingen til en med fjedre, han vandt oven i købet et heat i dag. Ja det var sgu et godt råd jeg gav ham :59: God weekend i varmen
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk
Sonett projekt

mmt

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 668
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 ex. DTC
« Svar #12 Dato: Jun 03, 2018, 22:47:43 »
Fedt og vildt der ikke skulle mere til.
Peugeot 205 1.9 GTI