Forfatter Emne: Ny tråd 2020 = Smart Home...? Hjælp / ideer søges...  (Læst 3815 gange)

Havnen

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Ny tråd 2020 = Smart Home...? Hjælp / ideer søges...
« Svar #45 Dato: Maj 13, 2020, 16:45:37 »
Fedt med feedback fra jer alle :)

Har I ivrigt erfaringer med en bluetooth cykellås? Når nu man så gerne vil være fri for de nøgler ;)

Got it.... men tager træls tid at finde app / åbne / login - før den låser op...  TRÆLS lang tid men det er da fancy pants at ha' ... men gid eks. NFC med applewatch var en mulighed istedet

Ok, det dropper jeg så - er ikke den mest tålmodige type :)
Lad vær med at gå og kigge dig tilbage - for så kan du ikke se hvor du går :)

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #46 Dato: Maj 22, 2020, 22:49:57 »
Så tror jeg også jeg går ned af Danalock V3 vejen hvis det er det bedste alternativ til de 'push up' håndtag...   push up skal jeg nok huske
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

steffen m

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: Maj 23, 2020, 11:39:38 »
du skal være opmærksom på at alt det her smarthome kræver at du selv sætter dig ind i de systemer du vælger. du kan ikke bare ringe til den lokale elektriker og gå ud fra at han kender alle systemerne, bevares han kan se  en youtube video for hvert produkt. Jeg synes mest systemerne er fede stand alone dvs et system til solafskærmning, og et andet til lysstyring, forstået sådan at hvis der er bøvl med en del virker alt det andet stadig. Alt dit philips hue er ikke meget værd den dag din gateway/bridge stopper med at virke
When life feels just like game over, keep pressing continue!
MI16 R.I.P. Will Miss U http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4336
Nu 406 1.8 SR
mit vandlegtøj http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visb ... &ipc=14865

Havnen

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: Maj 23, 2020, 13:38:24 »
du skal være opmærksom på at alt det her smarthome kræver at du selv sætter dig ind i de systemer du vælger. du kan ikke bare ringe til den lokale elektriker og gå ud fra at han kender alle systemerne, bevares han kan se  en youtube video for hvert produkt. Jeg synes mest systemerne er fede stand alone dvs et system til solafskærmning, og et andet til lysstyring, forstået sådan at hvis der er bøvl med en del virker alt det andet stadig. Alt dit philips hue er ikke meget værd den dag din gateway/bridge stopper med at virke

Den er jeg helt med på. Laver det meste el selv og min hus elektriker er med
På de forskellige løsninger selv 🙌🏻
Lad vær med at gå og kigge dig tilbage - for så kan du ikke se hvor du går :)

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #49 Dato: Maj 23, 2020, 13:59:59 »
Nogen der har erfaring med Friday smart lock' den forekommer mig NOGET smartere end Danalock er - samt den kan oplade batteriet og der er kun 1

Martinus

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: Maj 23, 2020, 15:07:57 »
Nogen der har erfaring med Friday smart lock' den forekommer mig NOGET smartere end Danalock er - samt den kan oplade batteriet og der er kun 1

Har set den på en demoklods både helt ny og efter en måned hvor folk har afprøvet på godt og ondt.

For at gøre det helt kort så var jeg ikke imponeret da den var ny og slet ikke da den efter en måned var død.
At den så samtidigt er ufatteligt grim og klodset har dømt den helt ude, så vi kommer ikke til at sælge dem.

Hvis du kan vente til senere på året så kommer Yale Linus, den så noget mere lovende ud.
Martinus

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: Maj 23, 2020, 22:56:33 »
Hvad med Yale Doorman? Den mener jeg også kan integreres med andre ting
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

Martinus

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #52 Dato: Maj 23, 2020, 23:15:54 »

Den kan pt kun integreres med verisure og Yales eget, man skal bare være opmærksom på at i 3 punkts udgaven skal man selv løfte op i håndtaget før den kan låse, så hvis ikke det er gjort så kan du kun se den ikke er låst men ikke låse uden at skulle hjem først.

Alt hvad det hedder 3 punkt er så også i restordre på ubestemt tid og har været det siden marts.
Martinus

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #53 Dato: Maj 23, 2020, 23:24:30 »
Friday Smartlock er stor - ja ... men det synte seg nu også Danalock V3 er

Jeg skal bruge en med apple homekit og bluetooth via. iPhone / Apple Watch

Har 2 døre hvor jeg skal løfte op før der kan låses og det skal jeg nok huske, det giver mig den fordel jeg kan bestemme hvornår de skal låse og hvornår de ikke skal - det er lidt aktuelt da jeg har et skur der normalt aldrig har været låst men pga. indbrud i nabolaget vil jeg gerne ha' det lidt automatiseret og ser en smartlock som måden at gøre det på men danalock er selvmål med de mange batterier samt den ikke er opladelig

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: Maj 24, 2020, 09:40:33 »

Den kan pt kun integreres med verisure og Yales eget, man skal bare være opmærksom på at i 3 punkts udgaven skal man selv løfte op i håndtaget før den kan låse, så hvis ikke det er gjort så kan du kun se den ikke er låst men ikke låse uden at skulle hjem først.

Alt hvad det hedder 3 punkt er så også i restordre på ubestemt tid og har været det siden marts.
Lækkert med en fagmand der ved hvad han taler om 😀 Er der noget der kan håndtere trepunktslåse rigtigt?
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

Martinus

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: Maj 24, 2020, 10:24:06 »

Alle motorvridere er generelt store og klodsede, Danalock vinder heller ikke mange point her.
Jeg har dog ikke haft fat i seneste version.

Fridays features er ganske udemærket, men selve funktionaliteten imponerer ikke, jeg stiller dog nok noget højere krav til tingene end gennemsnittet 😊

Meld gerne tilbage med hvilken løsning du vælger og hvordan det fungerer 😊

Lækkert med en fagmand der ved hvad han taler om 😀 Er der noget der kan håndtere trepunktslåse rigtigt?

Yale Doorman er den eneste jeg vil anbefale da det er en komplet løsning i modsætning til de andre som “bare” sættes på eksisterende lås.
Martinus

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #56 Dato: Maj 24, 2020, 11:10:15 »
Gad virkelig godt men 1000 penge er heller ikke ubetydeligt hvis det ikke fungerer tilfredsstillende - har dog intet negativt læst om dem (Friday) på nettet og de tests jeg har set har også været til den positive side blandt det der var til rådighed på markedet...

Kiil

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.rallyshop.dk
« Svar #57 Dato: Maj 24, 2020, 12:51:53 »

Har 2 døre hvor jeg skal løfte op før der kan låses og det skal jeg nok huske, det giver mig den fordel jeg kan bestemme hvornår de skal låse og hvornår de ikke skal - det er lidt aktuelt da jeg har et skur der normalt aldrig har været låst men pga. indbrud i nabolaget vil jeg gerne ha' det lidt automatiseret og ser en smartlock som måden at gøre det på men danalock er selvmål med de mange batterier samt den ikke er opladelig

Mange batterier = lang levetid. Min Danalock har holdt næsten 2 år på et sæt batterier, så så er det altså heller ikke værre.
/peter

Forbudtadresse.dk - jeg forhandler ikke små sko.
NU med officiel "Boardadvarsel udstedt"!