Forfatter Emne: 70 hestes 1,4 HDi for og imod?  (Læst 4252 gange)

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: 70 hestes 1,4 HDi for og imod?
« Svar #15 Dato: Apr 07, 2018, 21:16:48 »
Vi har ejet en 206 1,4 HDI som sekundærbil i knap seks år og kørt sammenlagt omkring 125k kilometer. Ikke så spændende at køre i, men absolut den billigste og mest driftsikre bil vi har kørt i. Vi skiftede en bagbro da vi fik den, men har ellers aldrig ofret andet end sliddele og alm. vedligehold på den. Ingen pludselige driftstop eller lign.

Og nej, det er ingen raket, men den har altså fint med kræfter til at følge trafikken. Selv på motorvejen er den faktisk helt udmærket.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Apr 07, 2018, 21:23:53 »
1,4 HDi er den mest uoplagte og mindst omdrejningsvillige motor, den er bare trist og føles umenneskelig sløv.

Iøvrigt er en Aygo 14 sekunder om at nu 100 km/t. 206 sw 1,4 HDi er 15,6 sekunder om det samme ifølge FDMs bildatabase.

Det er meget muligt at du ved at holde en Aygo mellem de 2 røde streger kan få den hurtigere til 100, men hvem gider dog køre en bil på den måde til hverdag, moment vil altid være at foretrække til alm kørsel.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Flemming 405 SRi

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Apr 07, 2018, 22:02:29 »
Det lyder til, den vil ha gavn af en chip.
Hvad med rust?

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk

/Flemming - duensmobilebilpleje.dk - bilpleje i Nordjylland
Like og del på Facebook: https://facebook.com/duensmobile
Ex-V40:

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Apr 07, 2018, 22:52:08 »
Vores ruster i kanten af bagklappen, ud over det er der ikke noget. Aldrig undervogns behandlet.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Jakob P

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Apr 08, 2018, 00:00:57 »

Det er meget muligt at du ved at holde en Aygo mellem de 2 røde streger kan få den hurtigere til 100, men hvem gider dog køre en bil på den måde til hverdag, moment vil altid være at foretrække til alm kørsel.

Pointen og sammenligningen gik udelukkende på at 1,4 HDi er ufattelig sløv og den også føles sådan

Det lyder til, den vil ha gavn af en chip.
Hvad med rust?

Rust er generelt ikke et problem på 206eren, frontklap, forskærme og bagklappen på 3/5 dørs er de mest normale steder, har set enkelte ned rådne paneler og bund, men det bestemt ikke normalt.
206s største svaghed er nok bagbroen, men kan man selv skrue er det et rimeligt billigt fix.
Ellers hvis det er en sw så kontroller elbagrude + visker, det virker sjældent.
Peugeot 406 TS6 st.car

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Apr 08, 2018, 04:58:10 »
1,4 HDi er den mest uoplagte og mindst omdrejningsvillige motor, den er bare trist og føles umenneskelig sløv.

Iøvrigt er en Aygo 14 sekunder om at nu 100 km/t. 206 sw 1,4 HDi er 15,6 sekunder om det samme ifølge FDMs bildatabase.
Jeg tror den du har prøvet har haft en defekt - for det er på ingen måde sådan jeg husker min. Den var netop mere omdrejningsvillig end 2,0’eren.

Flemming: Jeg fik vist omkring 90 heste med en boks. En chipning ender nok ca. samme sted. Så har den fint, fint overskud.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Apr 08, 2018, 07:23:19 »

Jeg tror den du har prøvet har haft en defekt - for det er på ingen måde sådan jeg husker min. Den var netop mere omdrejningsvillig end 2,0’eren.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Enig
Der må helt ærligt have været noget galt med den, fra nul og derudaf er den bestemt ikke noget missil, men den har rigeligt overskud i moment ved kørsel til overhalinger og mellem accelerationen i nærmest alle gear. Så man ikke skal ligge og lege Magnussen omkring det røde felt, som man netop skal i en Aygo.
Svigermekanikken har en UP og svigerfar skulle hente os i lufthavnen i fruens 206, hans første kommentar da vi kom ind i bilen var at man godt kunne mærke at der var noget mere træk i sådan en, end i deres UP. Det er meget muligt at de ved pisk kan få UP'en hurtigere til 100, men ingen normale mennesker kører jo sådan til dagligt, så der vil diesel moment helt klart gøre at bilen føles væsentligt hurtigere i hverdagen. Og det er netop den del han har oplevet.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

Jakob P

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Apr 08, 2018, 12:16:18 »

Jeg har igennem mit arbejde kørt i mange forskellige biler med den motor som ingenting har fejlet både nyere og ældre, den motor er bare fuldstændig blottet for køreglæde, det er muligt en chipning hjælper lidt på problemet, men det er fint vi har forskellige opfattelser af hvad køreglæde er, hvis vi alle var ens ville det også være kedeligt.
Motoren er øvrigt driftsikker eneste fejl jeg syntes vi rigtig ser på den er utætte flammeskiver, så det tæller helt klart som et plus måske det eneste.
Peugeot 406 TS6 st.car

Flemming 405 SRi

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Apr 08, 2018, 12:24:16 »
Jakob, hvad er symptomerne på utætte flammeskiver?

Ex-V40:

Jakob P

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Apr 08, 2018, 13:01:36 »
Motoren får en lidt piftene lyd og der ligger snask omkring dysen samtidig med den får en lidt kvalm diesellugt, som oftest også kan lugtes i kabinen under kørsel.
Peugeot 406 TS6 st.car

Flemming 405 SRi

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Apr 08, 2018, 13:27:51 »
Modtaget :)
Har du fået solgt 406eren?

Ex-V40:

Jakob P

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Apr 08, 2018, 13:42:37 »
Jeps den kører rundt Jylland nu 😀
Peugeot 406 TS6 st.car

Flemming 405 SRi

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Apr 08, 2018, 14:33:16 »
 Sådan! Så sletter jeg den lige rent mentalt ;)

Ex-V40:

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Apr 08, 2018, 17:46:16 »

Jeg har igennem mit arbejde kørt i mange forskellige biler med den motor som ingenting har fejlet både nyere og ældre, den motor er bare fuldstændig blottet for køreglæde, det er muligt en chipning hjælper lidt på problemet, men det er fint vi har forskellige opfattelser af hvad køreglæde er, hvis vi alle var ens ville det også være kedeligt.
Motoren er øvrigt driftsikker eneste fejl jeg syntes vi rigtig ser på den er utætte flammeskiver, så det tæller helt klart som et plus måske det eneste.
Jeg vil skam gerne medgå at bilen ikke stråler af køreglæde, med den motor, men det var jo ikke det snakken gik på. Og så man man da i øvrigt HELT galt på den hvis man køber en  206 1,4 hdi med 70hk for at få køreglæde. 😂
Men jeg kan så regne ud at du finder læderhandskerne frem og det helt store smil når nøglerne til en Aygo ligger klar på skrivebordet. 😉😂
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

Jakob P

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Apr 08, 2018, 19:34:40 »

Men jeg kan så regne ud at du finder læderhandskerne frem og det helt store smil når nøglerne til en Aygo ligger klar på skrivebordet. 😉😂

Der skal lidt mere til 😉
Peugeot 406 TS6 st.car