Forfatter Emne: Facebook : Min gruppe om Bilpleje & Klargøring  (Læst 8394 gange)

And

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Re: Facebook : Min gruppe om Bilpleje & Klargøring
« Svar #30 Dato: Apr 04, 2010, 21:23:24 »
Citat fra: "And"
Citat fra: "Anders [307 SW
"]@Michael B - håber ikke du opfatter dette som et hi-jack af tråden, men jeg tillader mig at poste et link til en guide til renovering af lædersæder jeg lavede sidste år på et andet forum. Se denne for inspiration
Rigtig fedt skrevet, det ville dog være bedre hvis før og efter billederne er sammenlignelige, dvs ca samme vinkler og samme afstand. Jeg lavede på et tidspunkt 2 billeder som skulle simulere før og efter billeder af polering af ridser. Det eneste forskel var at efterbilledet blev taget i en anden vinkel, så man ikke kunne se ridserne

Af ren nysgerrighed, de revner der er i læderet, kom du dem til livs? Og hvor tit skal du behandle læderet for at det bliver ved at ligne efterbilledet.
Tak for de rosende ord! Ang. det med billederne så har du så evigt ret, det må også komme med erfaringen det med at tage de rigtige billeder. Jeg prøvede men nogle af dem var ikke tilfredsstillende og jeg måtte ty til et par gamle billeder! (Bemærk første billede med det grimme håndbremsegreb der ikke optræder på de næste!) Interessant kommentar vedr. hvad en ændring af vinkel på billeder kan gøre.

Revnerne i læderet er vist det som man kalder patina-mærker jeg fyldte dem stille og roligt ud med det læderfarve/renoveringsskidt som jeg havde fået blandet til lejligheden. For lige at slå det fast, læderet var ikke flækket/revnet, men som billederne viser ganske medtaget.
Resultatet er i mine øjne blevet ganske godt, det er ikke perfekt, men alligevel her næsten halvandet år efter er det stadig pænt. Efter jeg lavede guiden har jeg givet sæderne EN gang rens og læderfedt (i vinters) og i løbet af sommeren får det en tur igen med læder-renoveringsmidlet for lige at få rettet de sidste skønhedsfejl ud. Resultatet er ikke "som nyt" men absolut acceptabelt og har løftet kabinens look i stor grad - bilen er stadig 18 år gammel.

Citat fra: "Mads E"
I stedet for at bruge failbook til vidensdeling, hvad så med at vi måske overtalte Jess til at oprette et "detailing" afsnit? Jeg har også læst meget på detailingworld men det er indimellem sjovere at dele det med sine landsmænd. Der er rigtig mange som for få midler og lidt hjerne ville få helt unikke resultater - også uden at ødelægge sin bil.

For mig er "detailing" min terapi - jeg elsker det, nogen vil sikkert kalde mig for tosset. Men det er en helt anden snak.
Super god ide og lige mine tanker også! Personligt anvender jeg fjæsbog meget lidt og må erkende at jeg ikke gider tilmelde mig en gruppe derinde mere - det er for mig kun en kontaktdatabase med tidligere klassekammerater (nok off-topic!).

Der er i øvrigt et udemærket "detailing" afsnit på vagcars.dk og ligeledes er der en gruppe på Bilgalleri som hedder noget i retning af Bilpleje. Søg lidt inspiration der og lad os se om der kunne oprettes nok interesse for et tilsvarende under-forum her?

Detailing er også en slags terapi for mig og en ting jeg gerne snart vil gribe lidt mere seriøst an. Kæmpede med Corollaen i ca. fem timer går aftes - lakken var temmeligt slemt ramt. Det blev kun en hurtig omgang, men resultatet er alligevel milevidt fra den sølle tilstand den var i før. Jeg måtte fjerne malerstøv flere steder med (forsigtig) slipol inden den fik lakrens og så en enkelt omgang Sonax polish+voks bagefter.
And

"Gode beslutninger kommer af erfaring - meget af det kommer af dårlige beslutninger"

Michael B. 406 XS4

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Apr 04, 2010, 21:29:01 »
Citat fra: "Morten C.W."
Citat fra: "Michael B. 406 XS4"
Så skulle i få lyst til at melde jer ind, så bare go ahead :) somsagt den er lige lavet, så der er ikke så mange ting endnu :)

jeg er med... brugte selv det meste af 2 dage på at hygge om min Honda forleden.. elsker at gå og nusse med de små detaljer når jeg har tiden til det..

sådan skal det lyde :) flere gejlere der kommer ud af skabet hehe :)

And

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Apr 04, 2010, 22:10:05 »
YES SIR - tjek lige hvad der er blevet oprettet  :icon_thumleft:
And

"Gode beslutninger kommer af erfaring - meget af det kommer af dårlige beslutninger"

Michael B. 406 XS4

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Apr 04, 2010, 22:13:47 »
Citat fra: "And"
YES SIR - tjek lige hvad der er blevet oprettet  :icon_thumleft:

Nice lad os håbe at den vil hjælpe andre :) og mon ikke vi kunne begynde at tænke på noget detailing træfs i fremtiden :)

Michael B. 406 XS4

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Apr 04, 2010, 22:23:04 »
Sådan...første indlæg !! hehe  :icon_thumright: