Forfatter Emne: LED nær/fjernlys retrofit  (Læst 1986 gange)

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
LED nær/fjernlys retrofit
« Dato: Nov 09, 2017, 18:04:04 »
Jeg overvejer at udskifte mine standard H1/H7 pærer (og tågelyspærer for den sags skyld) til LED pærer, men har et par punkter jeg søger input på. Det er på min C4 Cactus.

Grunden er mest min forfængelighed, det skærer i mine øjne med LED kørelyset og så det almindelige halogenpærelys. Derudover er jeg glad for lys når jeg kører i mørke og vil derfor have så meget som muligt. Med 7.000 km/måneden tilbringer jeg en del tid med lyset tændt, så det skal være godt.

1.: Generer det andre ligesom retrofittet Xenon lys kan gøre?
2.: jeg kan se at en del installationer kræver at man undlader at geninstallere beskyttelseskappen igen grundet køling af elektronikken, kan det lade sig gøre eller er det bare for dumt?
3.: vil det melde pærefejl? (kan vist løses med nogle canbus adaptere)
4.: syn/lovlighed...?

Jeg går i overvejelser om at få mig noget andet at gå op i og så kun skifte fjernlys og tågelygterne, det er vel kun nærlyset der kan blive irriterende for andre. Alternativt installere en LED bar som supplement til fjernlyset, på en eller anden måde (nummerpladerammeholder, indbygget i køleren etc)

Hvad er jeres erfaringer/input?

Jacob 206 Hdi

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: LED nær/fjernlys retrofit
« Svar #1 Dato: Nov 10, 2017, 17:29:06 »
Jeg har endnu ikke kunne finde nogle LED pærer som er lovlige at køre med, ville nemlig også gerne have noget mere lys på bilen.
Jacob

Nu i Kia Niro PHEV

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Nov 11, 2017, 11:48:23 »
Jeg tror ikke det bliver lovligt at køre med, spørgsmålet er om man skal tage chancen. Hvis ikke det generer mere end org. xenon eller LED, så er jeg fristet.
Kan man teste lysspredningen på en måde? Har søgt efter en guide, men det er alt sammen lidt meeh.
Spekulerer på om jeg kan gå lidt videnskabeligt til værks og lave en målestand, har en hal til rådighed, så jeg kan kontrollere de fleste faktorer.
Tænker på at holde med X m afstand til væggen og så tegne lysmønsteret ind. Så kan jeg kontrolmåle skærmkantens afstand til gulvet for at være sikker på at evt. ændret dæktryk ikke har indflydelse på resultatet.
Så sætte en plade op og tegne lysspredningen ind. Nye pærer i og så sammenligne.
Jeg så at Philips har lavet et H7 sæt, det er godt nok småpebret for at teste, men jeg vil helst undgå et billigt produkt der er samlet med 10 tommelfingre og øger chancen for at genere med vildfarne fotoner.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #3 Dato: Nov 11, 2017, 14:31:40 »
Jeg kører med Philips Ultinon H7 LED og deres lysmønster er altså det bedste jeg har prøvet

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Nov 11, 2017, 17:28:25 »
Jeg kører med Philips Ultinon H7 LED og deres lysmønster er altså det bedste jeg har prøvet
Det er dem jeg har kigget på. Kan du fortælle lidt mere? Hvilken bil, får du mange irritationsblink fra medbilister osv? [emoji4]

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #5 Dato: Nov 11, 2017, 17:36:47 »
Alfa 166 og ingen blink fra modkørende..

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

Jacob 206 Hdi

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Nov 12, 2017, 07:58:47 »

Hvad med lysmængden, kan du se at det giver mere lys?
Jacob

Nu i Kia Niro PHEV

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #7 Dato: Nov 12, 2017, 11:20:57 »

Hvad med lysmængden, kan du se at det giver mere lys?

Ja, det er meget bedre. Det skal siges, at standardlygterne på en 166'er er som at køre rundt med et sæt slidte NEFA-lygter, så alt er nærmest en forbedring, men efter at have været igennem xenon og LED'er fra blandt andet xenonkungen.se er jeg først nu med Philips Ultinon blevet rimeligt tilfreds. Jeg bliver nok aldrig helt tilfreds, for lygterne er den primære begrænsning på min bil mht. lysudbyttet.

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Feb 14, 2018, 21:24:44 »
Så fik jeg fat i et sæt Philips Ultinon H7 til nærlys, har kun smidt dem i hurtigt, ikke videnskabelige test endnu. Inverter kan ligge i bunden af lygtehuset og der er fin plads til luftcirkulation med beskyttelseskappen monteret.

Førbilleder:

Inverter:

Sammenligning med standard H7:

Efter:

Billeder er fra mobil på Auto, så de er ikke direkte sammenlignelige. Jeg tager lige kittel og notesblok frem i nærmeste fremtid.

Min bekymring går nu på at jeg krydser grænsen en gang om ugen og om det så kan give anledning til at få en snak med panserbasserne. Det må tiden nu vise. Der er ihvertfald mere blus på nu!

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Feb 15, 2018, 21:49:20 »
Så er første dag med LED on road test overstået og hold nu kaje der er smæk for skillingen! Har kørt i tykt snevejr her til aften og det var faktisk ikke så slemt som jeg havde troet. Umanerligt lækkert lys der hvor det skal bruges og jeg har endnu ikke fået nogle hilsener retur på at det skulle genere.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Feb 15, 2018, 22:43:00 »
Har du DE linser i nærlyset?
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Feb 16, 2018, 06:59:29 »
Nej det er bare almindelige paraboler.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Feb 16, 2018, 09:27:43 »

Okay spændende. Det var årsagen til at jeg ikke turde købe dem. Jeg følger lige med i din oplevelse og ser om det fortsætter med at være en succes
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #13 Dato: Feb 16, 2018, 09:36:55 »

Okay spændende. Det var årsagen til at jeg ikke turde købe dem. Jeg følger lige med i din oplevelse og ser om det fortsætter med at være en succes

Hvis du skal kunne bruge hans oplevelse til noget, så er det vigtigt at du køber pærer magen til, for der er kæmpe forskel på de forskellige mærker.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Feb 16, 2018, 16:36:42 »

Hvis du skal kunne bruge hans oplevelse til noget, så er det vigtigt at du køber pærer magen til, for der er kæmpe forskel på de forskellige mærker.
Yes. Det var helt bestemt også kun dem jeg var på udkig efter. Synes ikke rigtig jeg støder på folk der har gode erfaringer med andre eftermonterede LED pærer.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.