Forfatter Emne: Forskellige dæk for / bag  (Læst 1156 gange)

EbbeMaretty

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Forskellige dæk for / bag
« Dato: Okt 03, 2017, 15:08:11 »
Jeg kører Porsche Boxster 2,5, 1997 til daglig og da jeg købte den, sad der 9 år gamle dæk foran og kun 1 år gamle dæk bagpå. Derfor skiftede jeg kun de forreste dæk.

Jeg har dog lige fået fortalt, at jeg burde have skiftet alle 4 dæk samtidig, da bilen ellers vil blive ustabil, men kan det virkelig passe? De passer selvfølgelig sammen i venstre / højre side, men for og bag er henholdsvis Continental og Michelin.

Bilen kører som en drøm, men jeg vil bare sikre mig, at jeg ikke går glip af endnu bedre greb.

Med venlig hilsen
Ebbe

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
Forskellige dæk for / bag
« Svar #1 Dato: Okt 03, 2017, 17:06:09 »
Nej - det er noget vås. Selvfølgelig kan der være forskel - og hvis forskellen er 8 år på dækkene er der helt sikkert noget om snakken.

Men når forskellen er 1-2 år er det fuldstændig ligegyldigt. Det er under alle omstændigheder så lidt at ingen nogensinde ville kunne mærke det... :-)

Dejlig bil ellers - har haft fornøjelsen af at køre både Boxster 2,5 og 2,7. De kører fantastisk!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Forskellige dæk for / bag
« Svar #2 Dato: Okt 03, 2017, 20:03:28 »
Ja det er nok en der lever af at sælge dæk der har fortalt det ;-) Hvis dæk er af samme kvalitet og ellers i fin stand så kan man godt skifte dem parvis, altså samme aksel. God aften
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk

AXE

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Forskellige dæk for / bag
« Svar #3 Dato: Okt 03, 2017, 20:36:19 »
Det har ikke den store betydning.
Læst godt lidt om den sag..Fik du dem til at hoste op men nogle nye eller måtte du selv betale?