Forfatter Emne: Peugeot 1.6 Thp  (Læst 3444 gange)

AXE

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Peugeot 1.6 Thp
« Svar #15 Dato: Jul 17, 2017, 17:36:28 »
200 thp køre med en anden kæde og skinner samt strammer, den har også 2 justerbar knast hjul, det har 174 thp ikke.
Men om det er det der gør det, det ved jeg ikke. Eller måske fordi der ikke køre så mange 200 thp og der for ikke så mange problemer. Nogle af de problemer der er med kæder osv. er måske fordi de ikke bliver passet rigtigt. Min har fået skiftet olie for ca hver 6000 km og har kun kørt på det olie som Peugeot skriver at der skal på, ikke noget der bare har samme specifikationer eller er på tilbud et eller andet sted i denne uge, nej kun Total Ineo First 0w30

DSL

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Jul 19, 2017, 11:28:21 »
Hvis det er nødvendigt med olieskift for hver 6000 km, er der imo stadig noget galt med konstruktionen,, og det er næppe det interval peugeot angiver.
At det så måske kan hjælpe på problemet er så noget andet, og da absolut at foretrække frem for nedbrud.
Men det gør det ikke lige til en bil for familien danmark

AXE

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Jul 19, 2017, 16:18:01 »
Jeg ved ikke om det er nødvendigt med skift for hver 6000 km. Men det har helt sikkert betydning med den rigtige olie, og hvis man ser på de krav som producenten stiller til brugs måde mht. Om den skal serviceres efter normalt bruger eller hårdt brug, så er der flere der burde køre efter hårdt brug og der med skift olie oftere end hvad den KAN køre ved optimale driftbetingelser, men hvis man på værkstedet foreslår det vil mange kunder takke nej i den tro at de kun gør det for at tjene flere penge.