Forfatter Emne: Cykel-tråd  (Læst 47217 gange)

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Cykel-tråd
« Svar #555 Dato: Apr 03, 2020, 22:31:06 »
Projekt udskiftning af lejer og bøsninger i svingarmen på min MTB trækker noget ud da det er i samme kategori som at sænke bagenden på en Peugeot med fastgroet torsions stænger.

En af af boltene sad så godt fast at jeg knækkede flere TX30 både med slags og med skralde, inkl en hærdet bit.
Først da jeg fik fra en kammerat med at varme den op, gav den tæv og endnu mere slagnøgle gav bolten slip og det drøssede ud med ir.
En anden type bolt med mellemstykke skulle have så mange tæv at jeg troede vi havde overset en låsering.

pt sidder der stadig to lejer fast.
Jeg havde glemt at købe en udtrækker med fra england og da jeg ikke kunne finde en i en butik her i landet har jeg forsøgt at slå det ud, det har resulteret i af der nu det nu kun er den yderste ring der sidder i carbonrammen, og det er ikke rigtig muligt at banke den ud bagfra.

Nogen der har en ide til hvordan jeg får yderringen fra et 6802 kugleleje ud når jeg ikke har mulighed for at banke det ud bagfra.

Evt med den aftrækker du sku ha haft med fra England
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #556 Dato: Apr 04, 2020, 12:29:26 »
Haha ja, jeg fik den ud.
Det var en Scott du købte ik?
Et godt råd, skild den ad en gang eller to om året inden det hele gror sammen.
Det er fuldstændig tosset så godt det hele sad fast.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #557 Dato: Apr 04, 2020, 12:52:06 »
Haha ja, jeg fik den ud.
Det var en Scott du købte ik?
Et godt råd, skild den ad en gang eller to om året inden det hele gror sammen.
Det er fuldstændig tosset så godt det hele sad fast.
Jo min er en Scott Genius, jeg tænker dog at det nok er et generelt problem hvis ikke man servicere sit grej 😊
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #558 Dato: Apr 04, 2020, 18:15:30 »
Prøvede den nye Tour de Vestfyn rute idag. 125km 1000højtemeter. 31,7 i snit. 4 timer og en Aerob på 5.0 i Garmin. Tror der kunne komme en lille krampe i aften sammen med rødvinen..

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #559 Dato: Apr 04, 2020, 18:18:20 »
Jeg servicere min cykel, og første service fik den hos cykelhandleren. Det var så første og sidste gang den fik service hos en cykelhandler, det var ikke pengene værd da de stort set bare kontrollere at alle bolte er spændt.

Det er første gang jeg har skiftet lejer i en fully, men nu hvor alt er skiftet og smurt er det jo ikke et problem at skille den ad.
Bolten der går igennem toppen af dæmperen var groet fast.
Det ene leje over kranken var løb der rust ud af, det var derfor jeg fik den ide at skifte lejer.
Bolten der går igennem det leje kunne dreje rundt men ikke skubbes ud.

Jeg glemte selvfølgelig at sætte et mellemstykke imellem lejerne og måtte skille det besværlige ad igen, men det tog ikke lang tid nu det var smurt.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #560 Dato: Apr 04, 2020, 19:23:20 »
Prøvede den nye Tour de Vestfyn rute idag. 125km 1000højtemeter. 31,7 i snit. 4 timer og en Aerob på 5.0 i Garmin. Tror der kunne komme en lille krampe i aften sammen med rødvinen..

Imponerende tur. Men det skal altså også udnyttes, at den f....ing vind endelig har lagt sig lidt.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #561 Dato: Apr 08, 2020, 23:21:43 »
Imorgen køre jeg til Mols Bjerge for at prøve at cykel der. 125km og 1250højtemeter. Idag blev det til 100km Gravel og jeg er over 500km de sidste 7 dage.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #562 Dato: Apr 09, 2020, 17:19:52 »
Imorgen køre jeg til Mols Bjerge for at prøve at cykel der. 125km og 1250højtemeter. Idag blev det til 100km Gravel og jeg er over 500km de sidste 7 dage.

Hold da op, der bliver samlet kilometer. Det er voldsomt irriterende, at der ikke rigtig er noget at bruge cykelformen til. Jeg skulle have kørt både Skjoldenæsholmsløbet og Grejsdalsløbet, men hele lortet er aflyst ...

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #563 Dato: Apr 09, 2020, 18:01:41 »

Hold da op, der bliver samlet kilometer. Det er voldsomt irriterende, at der ikke rigtig er noget at bruge cykelformen til. Jeg skulle have kørt både Skjoldenæsholmsløbet og Grejsdalsløbet, men hele lortet er aflyst ...

Jeg håber da at kunne komme syd på senere på året. Men er det ikke muligt pga. Corona. Så er cykling nok heller ikke vigtigste prioritet. På den anden side, jo bedre form, jo bedre står mans vel imod sygdom.

Hvor kan jeg da anbefale Mols Bjerge: https://www.relive.cc/view/vQvyzLVRxKO

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #564 Dato: Apr 10, 2020, 19:25:37 »
Jeg forstår ikke de distancer, jeg har i dag kørt 80km og 836hm på lige under 5timer i dag og der var satme udsolgt da jeg smed mig i bagagerummet på bilen og ånede ud efter turen. Jeg var faktisk godt brugt efter de første 3timers tid.
Ja jeg kom hjem var det mad, bad og en middagslur, hefter rykkede jeg direkte til sofaen og bad konen om at lave aftensmad.

Jeg har også aerob på 5.0 og lårene kan mærkes, men jeg frygter ikke kramper, det er mere hele kroppen der bare er tømt for energi.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #565 Dato: Apr 10, 2020, 19:50:02 »
Jeg forstår ikke de distancer, jeg har i dag kørt 80km og 836hm på lige under 5timer i dag og der var satme udsolgt da jeg smed mig i bagagerummet på bilen og ånede ud efter turen. Jeg var faktisk godt brugt efter de første 3timers tid.
Ja jeg kom hjem var det mad, bad og en middagslur, hefter rykkede jeg direkte til sofaen og bad konen om at lave aftensmad.

Jeg har også aerob på 5.0 og lårene kan mærkes, men jeg frygter ikke kramper, det er mere hele kroppen der bare er tømt for energi.

Der skal nok bare trænes noget mere bund.

Tog Gravel geden til sommerhuset idag med omvej. Så 134km og lige under 1000 højtemeter, solo tur og 20% Grus. Og 40mm Gravel/knopdæk er ikke optimal på landevejen. Virkelig bare en rulletur efter igår, så 4 timer og 45min. Anearob 0,0 og Aerob 3,6.. gns. Puls på 115 og 214watt i snit. Tænker det giver gode ben til Racer cyklen imorgen: 45min fuld damp, 2 timers “8-tal” på og omkring vissenbjerg bakken også 45min fuld damp hjem igen.

715km de sidste 7 dage på 6 ture og 2 af dem som Gravel. Det er tydeligt hvordan mit ukendte vægttab hjælper på cyklen.

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #566 Dato: Apr 12, 2020, 11:43:30 »
Du er et sygt diesellokomotiv.
Jeg har en del bundtræning Z2 og Z3 men det er jo ikke det der bliver kørt når jeg er ude med nogle i bedre form som jeg var på den lange tur.

I dag havde jeg slået to intervaltræninger sammen til en enkelt jeg har have kørt 30min ud den lange lige landevej hvor de skulle brændes af.
Anden gang jeg kører 10sek MAX glider baghjulet ud, det er vådt på vejen og jeg smider over 1000w så jeg tænker at jeg skal lappe lidt af fordi den laver hjulspin :) men det er selvfølgelig bare en punktering.
45min senere har jeg skiftet slange to gange og pumper op med håndkraft 4gange og jeg må ringe efter konen.
Hver gang jeg skruer pumpen af ventilen ryger keglen med ud. Hvem fanden sætter løse ventilkegler i butyl slange, jeg var rasende.
30min på cykel, 45min fidle med slanger, 20min på at vente på konen, så var jeg satme ikke i humør til at kører videre og cyklen røg ind i bilen.

Hjemme kunne jeg tage et lunken bad fordi fyret for fjerde gang havde skudt et rør af......super dag :)

Heldigvis ringede min træner og vi fik en snak om de sidste 14dages træning og den næste uge.
Jeg havde overset at jeg på en socialride med et par kammerater havde lavet en fint effekt i en spurt på på 502w i 1m2sek.
Så forstår jeg bedre at jeg var lidt træt efter turen selvom det generelle tempo ikke var højt, så blev der brændt nogle tændstikker af.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #567 Dato: Apr 13, 2020, 09:59:16 »
715km de sidste 7 dage på 6 ture og 2 af dem som Gravel. Det er tydeligt hvordan mit ukendte vægttab hjælper på cyklen.

Det er helt vildt, som alle dem, jeg følger på Strava, får tonset kilometer for tiden. Det er nok kombinationen af det gode vejr og rigtig meget tid til overs. Plus den mentale side, hvor man lige får bearbejdet hele det her cirkus, vi står midt i lige nu.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #568 Dato: Apr 13, 2020, 10:24:37 »
Kører i øvrigt to af ugens ture på den gamle Olmo, jeg købte her sidst på vinteren. Med friske bremseklodser, lidt ekstra justering og den kompakte femkrans, ruller den super og er virkelig behagelig at køre på. Med 13-17 bagpå og 45/53 foran skal jeg ikke ud på de store bjergridt - faktisk ikke engang stejle, danske bakker - men stellet er super responsivt, vinklerne er perfekte, og så er sådan en Rolls-saddel fuldstændig latterlig komfortabel at parkere måsen på i forhold til carbonsadlen på den nye. Den er med andre ord rigtig fin til trilleturene.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #569 Dato: Apr 13, 2020, 15:58:07 »

Det er helt vildt, som alle dem, jeg følger på Strava, får tonset kilometer for tiden. Det er nok kombinationen af det gode vejr og rigtig meget tid til overs. Plus den mentale side, hvor man lige får bearbejdet hele det her cirkus, vi står midt i lige nu.

Ja, jeg bruger det helt sikkert til at lade op. Fin-tænkte lidt. Plus jeg bare får energi af at få trænet. At det så er høj sol og rapsmarket i flot gul farve jeg cykler igennem er jo bare et plus.