Forfatter Emne: Cykel-tråd  (Læst 47212 gange)

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Cykel-tråd
« Svar #540 Dato: Mar 27, 2020, 06:08:17 »
Når man ikke har et bjerg i nærheden, må man jo tage til takke med 12 x Søllerød Slotsbakke  :58:
hvis du kan komme op i 147m så er det vel bare at køre ned til noget vand og op igen.

Ha, haaa, ja, man skal ikke altid tro på, hvad Garmin siger. Kurven er god nok, den ligger naturligvis bare for højt. Toppen af bakken er 53 m.o.h. iflg. Google Earth, så kurven skal lige flyttes lidt nedad. Ellers ville vi have Himmelbjerget i Søllerød :D

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #541 Dato: Mar 27, 2020, 16:10:04 »
Et billede fra end tur igår ved sommerhuset, 129km

pause idag, og håber på fantastisk vejr imorgen også..

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #542 Dato: Mar 28, 2020, 15:13:41 »
Tog 2 ture på det Hvide spor i Hvalsøe/Avnstrup idag, puha en led omgang, det er nogle godt hidsige opkørsler de lægger for dagen derude.
Små 600 højdemeter lyder nok fjollet i landevejs øjne, men med rødder og lort i spandevis er det sku ikke for børn. Nogle af opkørslerne er mærker sorte, selvom det er efter danske standarder, så kræver de sku noget.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #543 Dato: Mar 28, 2020, 16:07:36 »
Godt kørt, det er sgu et hårdt spor, men det var faktisk hårdere for 10år siden.
Jeg har aldrig kørt to omgange på det hvide spor, men jeg tror faktisk formen er til det i øjeblikket.

Efter en travl uge uden træning ville jeg tage en 2timers graveltur i morges for at tømme hovedet, bare en tur i det blå uden intervaller eller andet.
Efter en halv time punkterede jeg. Jeg punktere så sjælendt at jeg mine evner til at skifte slange er derfor ret uøvet, selvom det normalt er lige til.
I med en latex slange, den fik nivet hul på, eller også var der gået hul på den i saddeltasken.
Da den skulle ud igen knækkede mit ene dækjern og jeg tabte det andet i en kreaturrist, da det var hel umuligt at få dækket af uden dækjern måtte jeg ringe efter konen der var 30min væk i bil, på vej til korsør.
Imens jeg ventede på hende fandt jeg nogle pinde og fiskede mit dækjern op.
Jeg blev færdig med at skifte slange 5min før hun hentede mig, men det var godt det samme, efter at have brugt en times tid på at skifte slange var motivationen væk.

I løbet af ugen har jeg skiftet gear og bremsekabler på raceren og i dag fik den nyt styrbånd, det glæder jeg mig sgu til at prøve af.
Det gamle styrbånd var uden meget dæmpning og jeg synes gearene kunne køre bedre.
Jeg har købt Jagwire pro som er noget dyrere end de kabler de hiver af rullen i cykelbixen, jeg håber jeg kan mærke en forskel.

Til mtben har jeg købt nye lejer og bøsninger til bagsvingeren, men der er en bolt der sidder ubehjælpelig fast, sidst jeg prøvede at tage den ud knækkede jeg flere TX30.
Nu står mtben skilt af og venter til mandag hvor jeg kan låne en slagnøgle på arbejdet.

når mtben kører igen har alle cyklerne fået lidt kærlighed, men hold kæft en lorteuge hvor intet har fungeret :)

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #544 Dato: Mar 28, 2020, 17:01:36 »
Din form må da uden problemer kunne tage 2 omgange på det Hvide spor.
Jeg er dælme godt brugt,  de små 20km slår væsentligt hårdere end de 33km i Tisvilde i sidste weekend.
Skønt med punkteringen 🤦‍♂️
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #545 Dato: Mar 29, 2020, 14:52:18 »
I hverdagene hører jeg til i Ejby ved Kirke Hyllinge, jeg skal igang igen efter længere tids sygdom. Er der nogle anbefalelsesværdige ruter i området deromkring? Jeg er ikke helt med på de nymodens termer, men jeg kører en BMC Gran Fondo GF02, så grusveje er ikke et problem.
Nogle inputs? Jeg vil helst køre ud fra Ejby, pendler dog frem og tilbage til Sydhavnen (også i disse coronatider [emoji849]) så er der noget på vejen kan jeg smide geden bagi.

Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #546 Dato: Mar 29, 2020, 15:06:14 »
@Thomas jeg bor i området, og der er jo massere af muligheder.
På Gravel synes jeg fjordstierne mod begge fjorde er fine, men der er også mulighed for at køre mod Holbæk.
Hvis det skal være på vejen har du Hedeland.

På landevejen er mulighederne herude på landet jo kun begrænset af hvor egne ben.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #547 Dato: Mar 29, 2020, 18:53:07 »
Tog 2 ture på det Hvide spor i Hvalsøe/Avnstrup idag, puha en led omgang, det er nogle godt hidsige opkørsler de lægger for dagen derude.

Det spor brugte jeg faktisk til løbetræning, da jeg i 2014 skulle løbe bjergmaraton om efteråret. Hele den sommer opsøgte jeg alt, hvad jeg kunne finde af kuperede ruter omkring København, og tonsede op og ned ad bakkerne. Jeg mener, at jeg tog den to runder rundt. Kan det passe, at en runde er omkring 9 km?

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #548 Dato: Mar 29, 2020, 20:16:03 »

Det spor brugte jeg faktisk til løbetræning, da jeg i 2014 skulle løbe bjergmaraton om efteråret. Hele den sommer opsøgte jeg alt, hvad jeg kunne finde af kuperede ruter omkring København, og tonsede op og ned ad bakkerne. Jeg mener, at jeg tog den to runder rundt. Kan det passe, at en runde er omkring 9 km?
Ja det passer meget godt, vi mødte faktisk ret mange løbere derude, så andre har gjort dig kunsten efter,  og fedt at alle løbere løb mod kørselsretningen så de kunne se én og springe fra i god tid, de steder hvor man kommer buldrende med en fart der ikke er lige til at stoppe.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #549 Dato: Mar 29, 2020, 23:27:14 »
@Thomas jeg bor i området, og der er jo massere af muligheder.
På Gravel synes jeg fjordstierne mod begge fjorde er fine, men der er også mulighed for at køre mod Holbæk.
Hvis det skal være på vejen har du Hedeland.

På landevejen er mulighederne herude på landet jo kun begrænset af hvor egne ben.
Jeg er jo kun besøgende, bor til dagligt i Jylland, så det er super med input. Er der steder hvor man kan lure på andres ruter? Jeg har ikke tidligere brugt alle de fine træningsapps, men har "arvet" en Garmin Edge 130 og connected den med Strava.

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #550 Dato: Mar 29, 2020, 23:48:40 »
Ahh så forstår jeg bedre at jeg ikke havde fanget du boede i området tidligere.

Send et link til din fb profil i en pb, så kan vi lige snakke om hvad du mere præcis søger af ruter.
Jeg kan evt. lege turguide hvis du kan holde balancen i mit tempo

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #551 Dato: Mar 30, 2020, 06:35:18 »

Ja det passer meget godt, vi mødte faktisk ret mange løbere derude, så andre har gjort dig kunsten efter,  og fedt at alle løbere løb mod kørselsretningen så de kunne se én og springe fra i god tid, de steder hvor man kommer buldrende med en fart der ikke er lige til at stoppe.

Ha, haaa, ja det kræver lidt god etikette, når man færdes på de samme stier. Jeg erindrer ikke at møde nogen overhovedet, da jeg var der, men det kan også godt have være på hverdage. Husker også sporet  som ekstremt kuperet og med masser af rødder, men de er faktisk din ven, når du løber, fordi de giver lidt grip.

Det var i øvrigt noget af et detektivarbejde at finde bakker at løbe op og ned ad i nærheden København dengang, kan jeg huske. Selve byen er jo pandekageflad, så den duer ikke. Så jeg tog ud omkring Roskilde, ud til Hedeland, op og ned ad bakken ved Hvidovre Strandpark, trapperne på Rigshospitalet, Hedeland ... sikke et cirkus. Det havde været nemmere, hvis man havde boet på Fyn eller i Østjylland.

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #552 Dato: Mar 30, 2020, 20:42:22 »

Send et link til din fb profil i en pb, så kan vi lige snakke om hvad du mere præcis søger af ruter.
Tak for tilbuddet! Jeg kan dog se på dagens tur at jeg vist lige skal igang, det var dæleme nogle hårde tal der kom frem efter 3 års fravær på geden [emoji51]
Jeg tager lige en måneds tid på vejene, så melder jeg mig igen [emoji106][emoji4]

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #553 Dato: Apr 03, 2020, 17:57:42 »

Tak for tilbuddet! Jeg kan dog se på dagens tur at jeg vist lige skal igang, det var dæleme nogle hårde tal der kom frem efter 3 års fravær på geden [emoji51]
Jeg tager lige en måneds tid på vejene, så melder jeg mig igen [emoji106][emoji4]

Din form betyder ikke noget for mig, meget af min træning er ved lav intensitet alligevel.
Men ellers kan du jo få nogle ruter du kan køre, du er jo omgivet af fantastisk natur.

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #554 Dato: Apr 03, 2020, 18:07:51 »
Projekt udskiftning af lejer og bøsninger i svingarmen på min MTB trækker noget ud da det er i samme kategori som at sænke bagenden på en Peugeot med fastgroet torsions stænger.

En af af boltene sad så godt fast at jeg knækkede flere TX30 både med slags og med skralde, inkl en hærdet bit.
Først da jeg fik fra en kammerat med at varme den op, gav den tæv og endnu mere slagnøgle gav bolten slip og det drøssede ud med ir.
En anden type bolt med mellemstykke skulle have så mange tæv at jeg troede vi havde overset en låsering.

pt sidder der stadig to lejer fast.
Jeg havde glemt at købe en udtrækker med fra england og da jeg ikke kunne finde en i en butik her i landet har jeg forsøgt at slå det ud, det har resulteret i af der nu det nu kun er den yderste ring der sidder i carbonrammen, og det er ikke rigtig muligt at banke den ud bagfra.

Nogen der har en ide til hvordan jeg får yderringen fra et 6802 kugleleje ud når jeg ikke har mulighed for at banke det ud bagfra.