Forfatter Emne: Cykel-tråd  (Læst 47219 gange)

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Cykel-tråd
« Svar #510 Dato: Mar 06, 2020, 23:30:08 »
Ahh jeg fik kigget på 62mm.
Jeg måtte slå dem op da jeg tænkte 1100g for sådan en høj profil lød vildt.
På fattigrøvs hjulene som feks mit G1800 passer navnet jo med vægten så vidt jeg husker.

Jeg synes de er rigelig riv i mine vanvittigt høje 25mm :)

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #511 Dato: Mar 07, 2020, 13:04:05 »
Jeg synes de er rigelig riv i mine vanvittigt høje 25mm :)

Jeg kan også mærke vindstød fra siden i mine Tune-hjul, der er 27 mm høje. Nu har jeg så overarme som kogt spaghetti, så det er nok derfor  :022:

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #512 Dato: Mar 07, 2020, 13:08:20 »
Jeg kan sige det ikke er overarme som betyder noget. For jeg har intet tilbage efter jeg ikke spiller noget håndbold og kun har fokus på cykel træning. 3,5 time Gravel idag i det gode solskins vejr, det var lækkert.

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #513 Dato: Mar 07, 2020, 13:44:21 »
1,5t gravel i går, 2,5t i dag og i morgen har jeg meldt mig noget DGI gravel i håb om at lære nye lokale spor at kende, og måske nogle lokale gravel bekendtskaber.

I dag lærte jeg at vandrestier indeholder fandens mange trapper der går lodret op i himmelen, så jeg måtte tilbage på fjordstien for cykler i stedet gående  :55:

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #514 Dato: Mar 07, 2020, 15:17:13 »
Jeg kan sige det ikke er overarme som betyder noget. For jeg har intet tilbage efter jeg ikke spiller noget håndbold og kun har fokus på cykel træning.

Ha, haa, der er intet som cykeltræning, der får overarmene til at svinde ind (med mindre man er banesprinter, for de har sgu nogle solide bøffer).

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #515 Dato: Mar 09, 2020, 06:11:00 »
Nå, nu har jeg alligevel ladet mig friste til at købe en klassiker, så jeg også kan deltage i retroløb til sommer. Denne her Olmo var til salg til en fornuftig pris på DBA, så nu skal den lige fintunes og ud på landevejen igen som et supplement til det moderne grej.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #516 Dato: Mar 09, 2020, 06:28:58 »
Nå, nu har jeg alligevel ladet mig friste til at købe en klassiker, så jeg også kan deltage i retroløb til sommer. Denne her Olmo var til salg til en fornuftig pris på DBA, så nu skal den lige fintunes og ud på landevejen igen som et supplement til det moderne grej.

Jeg kan se de kan være flotte til at have på væggen i cykelværkstedet. Men er det bare fordi jeg ikke er så meget til cykling/cykler som biler at jeg ikke forstår "Classisk race". Det gør jeg jo fint med biler.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #517 Dato: Mar 09, 2020, 07:06:19 »
Jeg kan se de kan være flotte til at have på væggen i cykelværkstedet. Men er det bare fordi jeg ikke er så meget til cykling/cykler som biler at jeg ikke forstår "Classisk race". Det gør jeg jo fint med biler.

Det var egentlig heller ikke meningen, at jeg også skulle have en klassiker i skuret, men nu var denne her til salg til en god pris, og de er ofte svære at finde oppe i min størrelse.

Det er udelukkende af nostalgiske grunde, og så er der et online-fællesskab - Velopress - som ofte arrangerer fællesture på stålracere, hvor jeg godt vil prøve at køre med.

Det er i øvrigt helt vildt, hvor spinkel sådan en stålramme/cykel er i forhold til moderne grej, hvor alt er oversize. Jeg havde lige glemt det, men den er jo spindelvævstynd ...

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #518 Dato: Mar 14, 2020, 14:50:14 »
Ubeskriveligt skønt at suse af sted på sommerraceren i dag for første gang i år. Hold da kæft en forskel. Og så det vejr her oven i hatten. Fantastisk.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #519 Dato: Mar 18, 2020, 08:18:22 »
Virker faste? Nu er jeg 2,5 måned inde i min 6 måneders plan med faste hvad anden dag. Det går super og er “nemt”. Træner ok, og har haft gode tal, nu pga. Corona og lillebror har jeg skruet lidt ned for træningen. Jeg har stadig ikke vejet mig, men det er jo tydeligt at se det virker. Ok hakkede ben og snart “Chris Froome” arme :-) godt jeg har touchpad på min bærbar, hvis jeg ikke har kræfter til at flytte musen(når jeg skruer lidt bil i garagen, føler jeg fint med power i mine arme). Spændende hvordan jeg ser ud til 1/7.

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #520 Dato: Mar 18, 2020, 09:01:47 »
Shit, mine fingre er tykkere end din arm.

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #521 Dato: Mar 18, 2020, 13:56:45 »
Shit, mine fingre er tykkere end din arm.
Ja der er dælme ikke meget sul på Lasse[emoji2]

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #522 Dato: Mar 21, 2020, 14:27:44 »
Hvilken cykel "arbejds stand" bruger i?
Kan se de fås fra et par hundrede og op til et par tusinde.
Gider ikke at den sejler rundt, men heller ikke betale massiv overpris
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #523 Dato: Mar 21, 2020, 14:56:33 »
Jeg har en tidlige udgave af denne https://www.parktool.com/product/home-mechanic-repair-stand-pcs-9-2?category=Portable
Den har stået ude i haven i regn og slud i 10år og virker upåklageligt.
Den skal lige have lidt tæv hvis kloen skal vendes 90grader, men jeg bruger max den funktion en gang om året, da jeg ellers bare hængermine cykler i overrøret.

Du skal overveje om den skal være nem at pakke væk, hvor meget den må fylde og hvilke funktioner du skal bruge.

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #524 Dato: Mar 21, 2020, 15:04:07 »
Jeg har kørt min første 100km tur nogensinde i dag og det blev på racer.
Jeg var var så vanvittigt godt kørende at jeg var bange for at springe i luften inden jeg nåede hjem.
Efter 80km var jeg dog stadig så fuld af energi at jeg kørte forbi mit hus for at tage de 100km.
Efter de 100km var der ikke meget tilbage i benene, kroppen var ved at være tømt for energi og jeg måtte lige tage en middagslur da jeg kom hjem :)

I tirsdags var jeg en tur i Geels på mtb, efter en omgang måtte jeg spørge de andre om vi havde sprunget noget over fordi jeg slet ikke var brugt som jeg plejer, så jeg smuttede over i rude og kørte et par km der.

For fanden hvor er det fedt at de sidste 7måneders træning har virket selvom den sidste test viste en lille tilbagegang.