Forfatter Emne: Cykel-tråd  (Læst 42209 gange)

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Cykel-tråd
« Svar #465 Dato: Feb 09, 2020, 17:37:43 »
Havde en fantastisk første 2020 landevejs tur igår i super vejr omkring vejle og grejsdalen. 35mm Piralli dæk på Gravel-geden og jeg var fint med.

Manger lige en 46 tands ovalklinge foran, så tror jeg alt forrås træning bliver på den.

desværre sluttede vi af med et styrt, hvor 2 måtte ned. Den ene med smadret cykel og skulder til følge :-(

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #466 Dato: Feb 09, 2020, 18:21:09 »
p zero?

Jeg startede lørdag formiddag med 900m crawl, det bar tydeligt præg af at jeg ikk ehar svømmet siden april.
I går eftermiddag tog en kort spontan tur på racercyklen med en kammerat, for satan der var diamanter i benene. 5 PR på Strava, nogle af dem på segmenter jeg ikke engang så på cykelcomputeren.
I dag blev det til 30km mtb i Tisvilde, der er så mange PR at jeg ikke har talt dem (ingen a dem på cykelcomputeren) men nu er jeg også godt brugt.

Jeg skal nok have taget en test til nye trænings zoner om 2ugers tid, og så må jeg hellere tage mig sammen og få tabt nogle kg inden foråret kommer så den kan få fuld gas i alle cykel discipliner.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #467 Dato: Feb 09, 2020, 18:42:34 »
Nej pirelli cinturato, det er 35mm på Gravel hjul. P Zero er på Porschen ;-)

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #468 Dato: Feb 09, 2020, 19:16:09 »
desværre sluttede vi af med et styrt, hvor 2 måtte ned. Den ene med smadret cykel og skulder til følge :-(

Øv, ja, det lægger sgu lige en dæmper på festlighederne ...

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #469 Dato: Feb 09, 2020, 21:21:23 »
p zero?

Jeg startede lørdag formiddag med 900m crawl, det bar tydeligt præg af at jeg ikk ehar svømmet siden april.
I går eftermiddag tog en kort spontan tur på racercyklen med en kammerat, for satan der var diamanter i benene. 5 PR på Strava, nogle af dem på segmenter jeg ikke engang så på cykelcomputeren.
I dag blev det til 30km mtb i Tisvilde, der er så mange PR at jeg ikke har talt dem (ingen a dem på cykelcomputeren) men nu er jeg også godt brugt.

Jeg skal nok have taget en test til nye trænings zoner om 2ugers tid, og så må jeg hellere tage mig sammen og få tabt nogle kg inden foråret kommer så den kan få fuld gas i alle cykel discipliner.
Stærkt så må i have kørt det meste af sporet rundt (i Tisvilde) det er en god tur.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #470 Dato: Feb 10, 2020, 10:53:41 »
@Lasse Det er da også p-zero :) https://www.cykelpartner.dk/foldedaek-til-racercykler/pirelli-p-zero-cinturato---foldedaek-700x28c---sortgroen?gclid=Cj0KCQiAm4TyBRDgARIsAOU75sqOq2OS1byqFU0NxR2xXOXDZaop1-gtwoqGqEPnxqot4FqlYngmnYcaAqerEALw_wcB

@Please Ja vi kørte hele sporet. Vi startede ved tekniksporet, nordsløjfe, sydsløjfe og til sidst retur af tekniksporet.
Jeg er stadig helt varm i kinderne efter weekendens træning :)

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #471 Dato: Feb 10, 2020, 14:24:57 »

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #472 Dato: Feb 23, 2020, 13:52:07 »
Hold nu kæft, hvor er jeg ved at være træt af den evindelige vind. Nu må blæsten sgu godt snart lægge sig lidt. I dag var det virkelig modvind ud, medvind hjem, som det fremgår af grafen. Ved godt, at man burde gøre det omvendt, men det er godt nok svært med en solid vestenvind og en tur, der skal starte og slutte i København ;)

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #473 Dato: Feb 23, 2020, 14:34:54 »
Mod eller med vind, er vel lige meget. Bare dine AT eller Vo2m intervaller ligger rigtig ;-) Har selv haft hviledag fra landevejen igår og idag pga. vejret. (tager nok lige nogle hurtige intervaller om lidt indendøres).

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #474 Dato: Feb 23, 2020, 15:13:12 »
Mine intervaller ligger altid først på turen og så slapper jeg af efter de er kørt, så jeg starter altid op imod vinden.
Vinden er god til max intervaller, men det er kan være meget svært at få effekten ned.

Jeg var på hjemmetræneren onsdag og i går.
I dag stod den også på hjemmetræner, men en kammerat lokkede mig med ud på racercyklen, så jeg kørte lige lidt 10x(30s+30s)MAX inden vi mødtes.
Sådan en opvarmning er ikke dum, det skulle være en rolig tur, men vi fik kørt nogle tosset skiltespurter. Fra 1-12sek smaderede jeg fuldtændig alt jeg har kørt i hele 2019.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #475 Dato: Feb 23, 2020, 15:53:48 »
Mod- eller medvind, er vel lige meget.

Jo, jo, vejret er jo, som det er, og det er rart at komme ud. Men blæsten har i efterhånden lang tid været så stærk, at det virkelig buldrer i ørerne. Det er til at blive bims af. Men altså, hvad man ikke dør af, bliver man stærkere af, eller hvordan var det nu ...

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #476 Dato: Feb 23, 2020, 15:57:36 »
Modvind eller medvind er ikke lige meget, jeg synes det er mentalt lettere at træde watt i medvind end i modvind.
Høj fart, højt effekt = lykkefølelse
Lav fart, høj effekt = lorte følelse.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #477 Dato: Feb 23, 2020, 16:03:53 »
Ok, lige med watt synes jeg jo det er nemmere i mod vind.,er helt med på det mentale i medvind, høj fart og lykkeføgelse. Men 400watt i medvind, så går det også stærkt og kan være svært at holde i trafikken.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #478 Dato: Feb 24, 2020, 18:43:12 »
Sådan rullede vi i årene omkring 1979. Jeg har stort set ingen billeder fra, da jeg kørte cykelløb (ja, det var før mobilkamera og digitalfoto), men har lige fået tilsendt dette fra en klubkammerat fra dengang. Cykeltrøje i uld, klædelige korte cykelbukser, tåclips, lædersko, læderhjelm, lukkede ringe på hjulene og en håndbygget Schrøder, der nok vejede omkring de 9 kg. Jeg kan berolige med, at alt - hjelm, tekstiler, cykel, alt! - er blevet langt bedre og langt billigere end dengang.
 :045:

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #479 Dato: Feb 24, 2020, 19:19:52 »
Jeg kørte podcasten "bagerstop" hvor de havde http://squadramolteni.dk/ i studiet. De kører stadig i uldtøj :)

Jeg er godt nok glad for at jeg ikke skal skifte gear på skårrøret, men blot kan vippe bremsen uanset om jeg sidder, står eller er midt i et sving.