Forfatter Emne: Hjælp, jeg overvejer at sælge min TS6 !!  (Læst 3489 gange)

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
Sv: Hjælp, jeg overvejer at sælge min TS6 !!
« Svar #15 Dato: Mar 11, 2017, 12:20:12 »
Du er på lemans med gutterne og har talt forkert da du pakkede underbukser.
Steen tilbyder dig låne et par af ham. Stiller du krav om at de er nyvasket eller er det ok de har været brugt en dag.
Måske takker du pænt nej tak i begge tilfælde og finder en anden løsning?

Sendt fra min F5121 med Tapatalk

Jeg ved at Steen aldrig ville tilbyde mig brugte underbukser. Om de var grønne, gule eller blå ville jeg være ligeglad med, så længe jeg ikke skulle gå uden.

En Berlingo eller en Fiat Panda fra 1983 er bedre end bussen eller at gå... ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Mar 11, 2017, 12:36:37 »
Man kender aldrig folk før man står i situationen, jeg troede heller aldrig at jeg ville stå i situationen at blive tilbudt at låne en Lada, men det skete og jeg takkede pænt nej tak. Jeg klarede mig med tog og bus dengang.
Så købte de en sierra, så kan jeg love dig for at jeg gerne ville låne den en gang imellem.....og det er ikke lyv :)

Selvfølgelig kan man stille krav til det man låner. Og ved en Berlingo havde jeg nok fundet en anden løsning. Men jeg tror Steffen bor så langt ude på landet er bussen næsten ikke er en mulighed og så er den svær. Jeg havde nok valgt at give Berlingoen til konen og tage hendes bil i stedet.

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Mar 11, 2017, 12:48:27 »
Jeg er ikke så kræsen - og jeg tør godt blive set i en Berlingo, hvis det var mit eneste alternativ til transport... :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Mar 11, 2017, 15:35:51 »
Jeg er også sikker nok i min seksualitet til at jeg godt tør sidde i en Berlingo. 😊 bus og tog holder jeg mig langt væk fra.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

steffen m

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Mar 12, 2017, 15:43:36 »
Jeg er også sikker nok i min seksualitet til at jeg godt tør sidde i en Berlingo. 😊 bus og tog holder jeg mig langt væk fra.
enig, en bil er en bil, omend der er meget forskel på køreoplevelsen. selvfølgelig vil man da helst køre rundt i noget der bringer et lille smil frem, og har et vist niveau af komfort, især hvis man kører langt. men i en kort periode kan man leve med meget hvis det sparer besværet med offentlig transport
When life feels just like game over, keep pressing continue!
MI16 R.I.P. Will Miss U http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4336
Nu 406 1.8 SR
mit vandlegtøj http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visb ... &ipc=14865

maniac

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Jul 10, 2017, 11:18:20 »
Min har gået 420 kkm og går stadig ganske fint. De ting du nævner koster jo ikke vanvittigt meget at udbedre, så hvis den ellers er sund mht. rust så ville jeg nok beholde den. Den er jo "gratis" at køre i sådan en bil. Ingen belåning i den, den er intet værd (billig forsikring ingen kasko), men kører bare godt og kommer der en bule eller to så det jo ligemeget. Det jo win win.

De kan lække noget olie, både fra diff, servo og motor. Hvis det ikke er generende meget kan du jo nøjes med at toppe op og lige rense af inden syn med bremserens så der ikke komme anmærkninger på det.

Men hvad skulle alternativet være? Jeg har faktisk selv kigget lidt henad V70 170 heste, men vil gerne køre TS6eren helt færdig, da den er afskreven.
Peugeot 406 TS6 3.0 V6 stationcar (2000) a.k.a Sølvfalken, reserve/konebil Fiat Panda 1.2 (2008) (røvkedelig)

Ex. Citroen AX 1.4 (1995), Peugeot 306 1.6 (2001).

Claus M

• cand.tværp
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.cm-motorsport.dk
Hjælp, jeg overvejer at sælge min TS6 !!
« Svar #21 Dato: Jul 29, 2017, 09:51:14 »
Vi lejer altid Berlingo/partner, når vi er på ferie sydpå. Og gjorde det også i år.

Kraftig aircon. Skydedøre til bagsæderne og masser af plads.

Den perfekte ferie/konebil. Men det bliver aldrig konebil hos os, for min kone hader den mere end mig, udelukkende fordi hun ved, at en gang imellem vil jeg også køre i den. Og hun vil ikke ha' at folk tror, at hun er en af den slags kvinder, som tvinger sin mand til at køre Berlingo :-)

Den kører fint nok og er en glimrende bil til prisen. Og mega praktisk. Men det er altså også rart at komme hjem til sin BMW igen. Så bliver bilkørsel til noget med følelse, og ikke blot for at få dækket et transportbehov.
Mvh Claus Møller

http://www.cm-motorsport.dk/              - Æv, nu under 1.000 hk på matriklen igen. Heldigvis er de fleste da til stede, i den bil jeg bruger mest. rockon

406st

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Jul 29, 2017, 10:40:27 »
Skal vi ikke snart høre en opdatering ;-)

Ville selv være ked af at skulle skille mig af med vores 406er, men på et tidspunkt skal der trækkes en streg i sandet. Du nævner selv brugtpriserne, så det er også en mulighed at finde en i bedre stand.

Vi har i øvrigt netop været på 3½ uges rundtur i Frankrig og har kørt 4800 km, heriblandt bjergkørsel op på bla. Mont Ventoux. Den dag jeg ikke længere vil tage afsted på ski- eller sommerferie i bilen, ryger den, men  indtil videre er 15 år og snart 315000 km ingen hindring.

Hvad Berlingo angår: Mine forældres 1.8 '98 har kørt ca 360.000 km og man kan ikke anklage dem for at have forkælet den. Den er blevet brugt som brugsgenstand og den står stadig pæn og kører som den gjorde som ny. Det er minimalt, hvad de har måttet bekoste - kun en renoveret bagbro, udover et par tandremme og bremseservice. Eneste ulempe er at det er første generation uden skydedøre.

VH
406 Pack - TS udstyrspakke
Har Peugeot / Citroën-tester og hjælper gerne med udlæsning, aktivering mm.

sbo

• Übermizzar
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Sep 05, 2017, 22:47:03 »
Jamen jeg har da en opdatering !

Efter at have skiftet EN METER panel i begge sider, et tårnleje, en stump bremserør og slebet lidt rust af de bagerste bremseskiver, er bilen nysynet for under 500.- og kører ganske fint :-)
Jeg har totalt slået Berlingoen ud af hovedet, det var bare en skør tanke, og jeg har virkeligt ikke lyst til at undvære min V6'er, men nu har jeg to år mere til at acceptere at den er ved at blive FOR gammel og jeg er ved at blive for gammel til at skrue en masse selv. Men jeg nyder at køre i den hver dag, der er stadig masser af power i maskinen, og det bliver sgu svært at undvære, for jeg får aldrig råd til at købe en ny/nyere bil med stor motor.  Eneste alternativ jeg kan se er en gammel amerikaner med V8, gerne noget simpelt mekanik der er til at overskue uden for meget elektronik, men det må blive senere.
Mvh/  Steffen Olesen

OBS : Dette indlæg er afsendt fra min stue ved brug af min stationære computer fra 2005 der vejer 20 kg og er tilsluttet World Wide Web via kabel