Forfatter Emne: Trackday  (Læst 6246 gange)

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
Sv: Trackday
« Svar #15 Dato: Mar 16, 2017, 07:15:32 »
Nøøøj jeg savner trackdays, jeg skal så meget afsted når imprezaen er klar igen. Med lidt held kan det måske lykkes med en efterårstur, jeg når ikke nogen på denne side af sommeren.
Godtnok har jeg selv proklameret at man kan stille op i alt, men pickup'en får altså ikke lov. Den kommer kun til trackdays med blødt underlag.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Mar 16, 2017, 08:02:35 »
Nøøøj jeg savner trackdays, jeg skal så meget afsted når imprezaen er klar igen. Med lidt held kan det måske lykkes med en efterårstur, jeg når ikke nogen på denne side af sommeren.
Godtnok har jeg selv proklameret at man kan stille op i alt, men pickup'en får altså ikke lov. Den kommer kun til trackdays med blødt underlag.

Jeg savner det også helt vildt - men jeg har lidt et dilemma, som gør det ret svært.

Up!'en har bare ultra restriktiv ESP - og det gør den totalt uegnet til trackday for mit vedkommende. Jeg ville gå amok! Og det kan ikke slåes fra.
Den kan være sjov nok på almindelig landevejen, hvor man kan tvinge den til lidt sjov, hvis der er lidt ujævnt underlag og småbakker. Men på en flad bane er den bare for træls.

Octavia'en kan faktisk godt køre ganske sjovt - men jeg har fået strenge ordrer på, at den IKKE kommer på bane. Idet, at det er Anitas bil, må jeg jo respektere dette.

Z3'eren kommer heller ikke på plader i år, så den går heller ikke. Og jeg kører sq ikke med i gruppen uden plader i en bil uden forsikring.

Det sidste skud i bøssen hedder at hive min søn med. Det er heller ikke umuligt - så det skal lige undersøges. Han har nemlig en rigtig fin Yaris, der godt kan være sjov på en bane.
Dog har den ikke fået helt samme opmærksomhed med sin nye ejer, så der skal lige skiftes bærearme, undervogn og tårnlejer. Det er sjovt nok dele, som jeg har liggende i værkstedet fra en Yaris jeg engang havde. Bremserne er heller ikke velegnet til trackday - så der skal skiftes til nogle 4-stemplede kalibre, som jeg tilfældigvis også har liggende i værkstedet.

Så alt afhænger nok af, om jeg har tid til at få lavet tingene på Yaris. Jeg vil dog helst køre med trackdayklubben - der ved jeg, at der er helt styr på det hele.
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

Dyne

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Mar 18, 2017, 14:45:05 »
Nu har jeg i hvert fald tilmeldt mig mandag d. 3 april på Padborg Park - det glæder jeg mig sådan set RET meget til.
Jeg har ikke været afsted med Trackday klubben, sidst jeg var afsted, tror jeg stadig det hed PKJ.
Hmm, gad vide om sidst jeg var til trackday ikke var med min 306 1.9D på et eller andet køreteknisk anlæg langt mod nord... Så skal dether nok blive godt!
Waking up is the second hardest thing in the morning!

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #18 Dato: Mar 18, 2017, 16:32:53 »
Fedt, misundelsen er stor herfra!
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Mar 18, 2017, 18:27:22 »
Mathias er nervøs for om Yaris kan holde til flere trackdays...

Sent from my iPhone using Tapatalk

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Mar 18, 2017, 20:10:32 »

Han er nok nærmere nervøs for ikke selv at få køretid pga faderen 😀

Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Mar 18, 2017, 20:30:19 »

Han er nok nærmere nervøs for ikke selv at få køretid pga faderen [emoji3]

Jeg er en rimelig mand, så det skal han nok... [emoji4]

lybker

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Mar 19, 2017, 18:55:17 »
Så er jeg også meldt til...desværre kun i familiegryden :-(
***Nyeste projekt - Julie: 26/2-2009 :-) ***

lybker

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Mar 31, 2017, 20:53:27 »
Æv, da bilen er på værksted er jeg nødt til at sælge min tilmeldning til trackday på padborg park, mandag d.April. Et arrangement der ellers er udsolgt. Så hvis nogen mangler en billig plads, kan min købes for 800kr (koster 1200kr ved almindelig tilmelding)
***Nyeste projekt - Julie: 26/2-2009 :-) ***

Dyne

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Apr 03, 2017, 17:18:32 »
Det var fedt i dag - vi startede 2 biler, da der var flest, var der 8. Alle biler indregistrerede, så der var MAX køretid. Hvilket også er derfor jeg er hjemme nu, selvom der er køretid indtil kl. 18 - jeg er mør, og det er bilen i øvrigt også.

Men fedt, det var det!
Waking up is the second hardest thing in the morning!

AXE

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Maj 19, 2017, 08:33:42 »
Brormand og mig selv har taget os sammen og tilmeldt os til vores første trackday på Knutstorp d. 5 juni  :045: er der nogen her inde fra der regner med at dukke op?

Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Maj 19, 2017, 11:00:59 »
Brormand og mig selv har taget os sammen og tilmeldt os til vores første trackday på Knutstorp d. 5 juni  :045: er der nogen her inde fra der regner med at dukke op?

Jeg gad godt køre på Sturup - men der er uendelig langt derover fra Nordjylland. Udover at det koster en arm i broer (1.200 kr.), så tager det ca. 5 timer hver vej.
Skal man være der fra morgenstunden af, kræver det næsten en overnatning. Så hellere en bane lidt tættere på... :-) For Sjællændere bliver det lidt mere spiseligt.

God tur - det er god spas! :-)

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Jun 14, 2017, 20:37:05 »
Jeg var nede på Padborg og deltage i sådan et arrangement hvor vi kørte i deres Lotus Elise, først lidt træning og så et mini le mans med førerskifte osv. på 50 min. vi var 5 kørere på en bil. Det var MEGA sjovt, jeg troede vi skulle køre stille og roligt men de sagde vi bare skulle give gas så det gjorde vi så, jeg kørte 3 gange først 1.20 så 1.18 og så 1.16 så det gik da støt og roligt fremad. Kan klart anbefales :54:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk
Sonett projekt