Forfatter Emne: Hvilket kamara, og forladte steder...  (Læst 1469 gange)

Rasmus 306 ep

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Hvilket kamara, og forladte steder...
« Dato: Dec 12, 2016, 21:06:16 »
Jeg er så "heldig" at konen fik stjålet vores EOS 600D med standart 18-55 linsen, i kbh for nyligt  :014: Jeg har dog stadig et canon EF 50 F/1.8 objektiv.
Nå, men det giver jo mulighed for at få noget nyt  :dft010: Jeg regner med at det først bliver i det nye år, men så kan man jo gå og glæde sig, og kigge på forskellige modeller.
Egentlig vil jeg gerne blive ved canon, da jeg har et objektiv der kan bruges. Og jeg var glad for mit 600D, som jeg havde planer om at opgraderer med et 17-85 eller 18-135 objektiv. Behovet er sikkert ikke til et eos xxD, men jeg vil gerne have et lidt større hus. Jeg har faktisk set mig lidt varm på 80D, men det er 30% over budgettet, 60D får ikke de bedste anmeldelser og 70D er vist hverken fugl eller fisk  :022: efter hvad jeg lige kan snuse mig frem til. Så jeg vakler nu mellem xxxD med objektiv, eller et x0D og så bruge min prime det første stykke tid. 80D er vist desværre for nyt til at være på brugtmarked endnu. Men hvad syntes Oraklerne???  :027:

Jeg bor på Lolland, og kører rundt i området i forbindelse med job. Og når nu først kameraret er væk, lægger jeg mærke til nogle af de forladte steder jeg kommer forbi. Er der andre her som kommer fra området, og vil dele lokationer, eller tage på foto jagt ;-) når jeg engang får noget at skyde med? Eller et forum for ligesindet  :-)

...Som kaptajnen sagde, da hans knallert var blevet stjålet:
"VIVIAN, kom her ud......Jeg vil slås"

Volvo V60 D3 - Nuværende
C3 1.6 HDi 110 fap - nuværende
Xsara 1.8 stc. - solgt
106 1.1 XR - solgt
306 1.8 EP - tog ex´en med
Swift 1.3 - solgt
205 1.1 junior - Solgt

JerrilD

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Hvilket kamara, og forladte steder...
« Svar #1 Dato: Dec 12, 2016, 22:07:36 »
Hvad er budgettet?

Hvad med at kigge efter noget systemkamera/Mirrorless?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Suzuki SV1000N V2 Power AKA The Black Beast <----- SOLGT :(

Mads E

• BS. Spambot + Aut. Googlesøger
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://madseneqvist.com
« Svar #2 Dato: Dec 13, 2016, 09:40:59 »
Dit valg af kamera er skide ligemeget. Ud og luske og husk stativet. Sæt i gang.
Mangler du en dygtig fotograf eller har du brug for en kreativ bryllupsfotograf?

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Dec 13, 2016, 11:29:11 »
Det eneste du skal tænke på, er om du har brug for ultravidvinkel.

I så fald vil et fullframe med f.eks. 17-40 eller et cropkamera med 10-22 være fint.

Når du alligevel skyder stillestående motiver med stativ, betyder selve huset altså ikke det store.

Mit gamle 1D Mark II er lige stået af, men jeg bruger det nærmest aldrig. Dog er jeg træt af, at jeg ikke har et kamera alligevel.
Overvejer at købe et gammel 400D eller lignende - er sikker på, at jeg nok skal få noget fornuftigt ud af sådan en bandit... :-)

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Dec 19, 2016, 08:11:24 »

I så fald vil et fullframe med f.eks. 17-40 eller et cropkamera med 10-22 være fint.

Når du alligevel skyder stillestående motiver med stativ, betyder selve huset altså ikke det store.

Mit gamle 1D Mark II er lige stået af, men jeg bruger det nærmest aldrig. Dog er jeg træt af, at jeg ikke har et kamera alligevel.
Overvejer at købe et gammel 400D eller lignende - er sikker på, at jeg nok skal få noget fornuftigt ud af sådan en bandit... :-)
Jeg har et smukt 400d og stå på hylden - vi kan sagtens finde en god pris Terp :)

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Dec 19, 2016, 11:58:29 »

Jeg har et smukt 400d og stå på hylden - vi kan sagtens finde en god pris Terp :)

Jeg kan se på brugtpriserne, at det slet ikke kan svare sig... :) Folk tror det er guld værd stadigvæk. Det var mere, hvis man kunne købe ét til 3-400 kr... :)

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Dec 19, 2016, 13:54:44 »

Jeg kan se på brugtpriserne, at det slet ikke kan svare sig... :) Folk tror det er guld værd stadigvæk. Det var mere, hvis man kunne købe ét til 3-400 kr... :)
Ja det er godt nok noget af nogle priser... 800 kr er ikke helt skævt, mit er med ekstra greb trods alt...

Rasmus 306 ep

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Dec 20, 2016, 18:58:17 »
Ja, folk tror ikke rigtigt på konceptet "værdiforringelse" når det kommer ti kamara?
Ved ikke helt hvor budgettet landet, håber måske et EOS 760, kunne være et o kompromis.
...Som kaptajnen sagde, da hans knallert var blevet stjålet:
"VIVIAN, kom her ud......Jeg vil slås"

Volvo V60 D3 - Nuværende
C3 1.6 HDi 110 fap - nuværende
Xsara 1.8 stc. - solgt
106 1.1 XR - solgt
306 1.8 EP - tog ex´en med
Swift 1.3 - solgt
205 1.1 junior - Solgt