Forfatter Emne: DA polermaskine (DAS-6 Pro DA) - virker den som den skal?  (Læst 1322 gange)

THG

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Har for et par år siden købt en DAS-6 Pro Dual Action polermaskine, da det var min opfattelse at det var en virkelig populær og fornuftig model samt ikke mindst kraftig (850W, hvor Rupes kun er på 400-500W, som jo normalt ellers anses som noget af det bedste for de proffesionelle og som koster væsentlig mere end DAS-6 Pro).

Idéen ved en DA maskine er jo netop at den roterer og excelerer (mener jeg det hedder) samtidig, for mere eller mindre at undgå swirls/spindelsvæv, som nemt opstår med normale rotary maskiner.

Nå men det jeg undrer mig over med min DAS-6 Pro er at lægger man maskinen vandret med polerpuden imod lakken og bare lader den ligge med sin egen vægt og så tænder den, ja så stopper selve roteringen næsten, således at den kun excelerer, hvilket vel ikke er hensigten? Skal jeg polere således at roteringen stadig roterer, skal jeg faktisk løfte let i maskinen og så er der så godt som intet tryk tilbage på det jeg polerer, som jeg heller ikke tænker er optimalt?

Jeg har været i kontakt med en proffesionel som siger at watt ikke nødvendigvis fortæller noget om hvor kraftig/god den er, da det mere handler om moment, som han siger at en DAS-6 Pro ikke har meget af og derfor stopper den med at rotere (siger han). Han nævner at man jo også nemt kan finde en amerikanerbil med 5.0 liters motor, men som måske kun har 150 hk. og sammenligner dette med polermaskiner!

Virker min DAS-6 Pro korrekt som jeg beskriver det, kan den måske have en fejl (har kun poleret med den 2 gange) eller skal man virkelig købe en proffesionel til mange tusinde kr. for at få noget som virker som den skal?

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: DA polermaskine (DAS-6 Pro DA) - virker den som den skal?
« Svar #1 Dato: Sep 02, 2016, 11:43:08 »
Den burde virke fint. Jeg har lige købt en tilsvarende, som lander i næste uge, så jeg kan forhåbentlig give lidt feedback om hvordan min opfører sig meget snart. Den skulle også gerne kunne køre videre, selvom du trykker på den.
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: DA polermaskine (DAS-6 Pro DA) - virker den som den skal?
« Svar #2 Dato: Sep 26, 2016, 11:08:42 »
Så fik jeg testet min DAS-6 Pro. Den kan sagtens dreje skiven rundt, selvom jeg presser lidt ned. Samtidig gjorde den et rigtigt fint stykke arbejde.
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus