Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 947339 gange)

Claus M

• Campingministeren
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8940 Dato: Jun 19, 2020, 17:39:03 »
Tænker man på vægten når man pakker sådan en vogn?

Har man normal service i sådan en vogn, eller bruger man plast, titanium osv.
Er den den tunge eller lette gasflaske.
Er forteltet lavet i tykke tunge materialer.
Hvad med dyner, puder til sofagruppen osv.

Man tænker rigtig meget over hvor man placerer vægten i en campingvogn. De tungeste ting placeres over akslen (fortelt og i mit tilfælde barskabet) samt batteriet og så sørger man for at vognen ikke er haletung, den fejl begår man kun en gang for den hopper og danser efter bilen.

Bilen må trække 1800 kg og vognens max vægt er 1500 kg så det går fint, Seat'en trækker den rigtig godt og adaptiv fartpilot og automatgear så er det bare ind bag en lastbil med lang afstand og prøve at tage det roligt.

Vi har så vandbåren gulvvarme og det er alle kiloene værd. Jeg har faktisk aldrig kontrolvejet den.

Vi har service i plastik, melamin, og noget almindeligt gammelt bestik. Plastikglas og plastikkopper, alt skåret ned til 4 personer, vi er 3,  og så lidt engangsservice hvis vi får gæster. Det virker fint og simpelt og opvasken bliver ikke så stor. Vi har et klassisk fortelt, dog i en letvægtsudgave med glasfiberstænger og en tyndere dug. Det tager en lille time at sætte op med en drikkepause halvvejs. Vi har også et almindeligt fortelt med stålstænger, det vejer mere end dobbelt så meget så det ligger fint på loftet. Jeg glæder mig vildt til at komme afsted i år, synes jeg har tilbragt alt for meget tid på matriklen.

Vi er godt nok også klar.

Tager afsted i morgen i én nat med datteren på en "far-barn"-tur med børnehaveklassen.

Og så på fredag går turen imod Dronningmølle Strand Camping. Der skal vi være de første 6 dage af vores 6 ugers campingferie. Det bliver *SKØNT*!
Mvh Claus Møller

... gået totalt morfar på gadebilen. Og kører endda med campingvogn.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8941 Dato: Jun 19, 2020, 18:49:02 »
Tænker man på vægten når man pakker sådan en vogn?

Har man normal service i sådan en vogn, eller bruger man plast, titanium osv.
Er den den tunge eller lette gasflaske.
Er forteltet lavet i tykke tunge materialer.
Hvad med dyner, puder til sofagruppen osv.

Man tænker rigtig meget over hvor man placerer vægten i en campingvogn. De tungeste ting placeres over akslen (fortelt og i mit tilfælde barskabet) samt batteriet og så sørger man for at vognen ikke er haletung, den fejl begår man kun en gang for den hopper og danser efter bilen.

Bilen må trække 1800 kg og vognens max vægt er 1500 kg så det går fint, Seat'en trækker den rigtig godt og adaptiv fartpilot og automatgear så er det bare ind bag en lastbil med lang afstand og prøve at tage det roligt.

Vi har så vandbåren gulvvarme og det er alle kiloene værd. Jeg har faktisk aldrig kontrolvejet den.

Vi har service i plastik, melamin, og noget almindeligt gammelt bestik. Plastikglas og plastikkopper, alt skåret ned til 4 personer, vi er 3,  og så lidt engangsservice hvis vi får gæster. Det virker fint og simpelt og opvasken bliver ikke så stor. Vi har et klassisk fortelt, dog i en letvægtsudgave med glasfiberstænger og en tyndere dug. Det tager en lille time at sætte op med en drikkepause halvvejs. Vi har også et almindeligt fortelt med stålstænger, det vejer mere end dobbelt så meget så det ligger fint på loftet. Jeg glæder mig vildt til at komme afsted i år, synes jeg har tilbragt alt for meget tid på matriklen.

Vi er godt nok også klar.

Tager afsted i morgen i én nat med datteren på en "far-barn"-tur med børnehaveklassen.

Og så på fredag går turen imod Dronningmølle Strand Camping. Der skal vi være de første 6 dage af vores 6 ugers campingferie. Det bliver *SKØNT*!

Dronningmølle er bestemt ikke noget skidt sted, godt nok er jeg migreret 13min vest derfra, men Sporty spice holder stadig HS skansen.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Claus M

• Campingministeren
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8942 Dato: Jun 19, 2020, 19:53:45 »
Ha ha, jeg vidste ikke at Sporty Spice var blevet så midaldrende, at han var blevet campist ;-)
Mvh Claus Møller

... gået totalt morfar på gadebilen. Og kører endda med campingvogn.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8943 Dato: Jun 19, 2020, 20:49:02 »
Ha ha, jeg vidste ikke at Sporty Spice var blevet så midaldrende, at han var blevet campist ;-)
Ingen af os var på camping pladsen, vi bor/boede i byen 😉
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #8944 Dato: Jun 23, 2020, 21:20:28 »
Det går planmæssigt med byggeriet Preben, tak fordi du spørger :-D
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Dalbjerg

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8945 Dato: Jun 24, 2020, 06:57:12 »
Snakker med mig selv... snakker med mit indre jeg.... :)

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8946 Dato: Jun 24, 2020, 07:42:47 »
Snakker med mig selv... snakker med mit indre jeg.... :)

"Preben fra den der hjemmeside" spurgte til vores byggeri igår, så jeg fandt det passende at svare herinde. Jeg kunne også have sendt ham en pb, men vi har jo ingen hemmeligheder.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
« Svar #8947 Dato: Jun 24, 2020, 08:51:05 »

Haha, og dette giver bare ingen mening for andre end os... Det er kryptering, der vil noget..😀😀
Godt at høre, det er noget af en omgang, i er startet på..
MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #8948 Dato: Jun 27, 2020, 17:34:07 »
Jeg fik tjekket nogle milepæle af i “bil bucket” listen i dag.

En hel dag på Jyllands ringen, hvor jeg har haft 90minutter køretid fordelt i Aventador S, Aventador SVJ og Hurracan Performante.

Vanvittigt sjovt, og vanvittige maskiner.

En ræv af sølvpapir

sgatke

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8949 Dato: Jun 27, 2020, 18:57:25 »

En hel dag på Jyllands ringen, hvor jeg har haft 90minutter køretid fordelt i Aventador S, Aventador SVJ og Hurracan Performante.

Lyder som en fed oplevelse.
Har du billeder eller film du vil dele?

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8950 Dato: Jun 27, 2020, 19:20:18 »

Lyder som en fed oplevelse.
Har du billeder eller film du vil dele?

Jeg har mange billeder, og en smule video. Jeg skal lige som om Formula ikke ligger noget officielt op, der var en masse fotografer
En ræv af sølvpapir

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8951 Dato: Jul 01, 2020, 09:58:52 »
Gad vide om der bliver solgt nogle biler på Autocoms udvidede auktion. Jeg har budt på tre biler på 24 timer. Jeg har fået afslag på en og de to andre hænger bare
En ræv af sølvpapir

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8952 Dato: Jul 01, 2020, 10:07:44 »
Gad vide om der bliver solgt nogle biler på Autocoms udvidede auktion. Jeg har budt på tre biler på 24 timer. Jeg har fået afslag på en og de to andre hænger bare

Hvis du skambyder på samme niveau som en jyde gør på DBA, så forstår jeg det godt 😂😂

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8953 Dato: Jul 01, 2020, 10:17:13 »

Hvis du skambyder på samme niveau som en jyde gør på DBA, så forstår jeg det godt 😂😂

Man kan kun byde hvis man byder mere end forhandlerne har budt. Man kan se hvad højeste ikke accepterede bud er :)
En ræv af sølvpapir

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8954 Dato: Jul 01, 2020, 14:11:32 »
Var det ikke idag du skulle på vægten Lasse?

- jeg kan lige tilføje de 7kg jeg havde regnet med at tabe i maj/juni ikke holdt stik, det blev dog til 4kg. Juni har budt på 6 fødselsdage, en våd nabo komsammen, en pinsefrokost, en tur ud at spise med drengerne og en dimission, så valgte at synde lidt og blev behørigt straffet.
Mvh
HappyFrog