Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 1019694 gange)

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8595 Dato: Feb 12, 2020, 12:28:45 »
At jeg nok har den bedste kæreste. Hun har termin her d. 17/3 med vores nr. 2, en lille dreng :-) Hun er total sej, passer vores datter på 4, mig og vores lille hus. Træner for at være i god form til fødselsen, en plan for at komme retur til cykling hurtigt, når hun har haft barsel og er færdig med at amme. Igår sagde hun at der var styr på alt det praktiske til når nr. 2 kommer, om jeg lige ville bestille poser til blespanden(tror jeg nok at jeg kan klare).

Så synes hun det var sjovt at jeg købte mit første rigtige ur lige før vi fik Alberte for 4,5-5år siden. Så om jeg måske kunne nå at købe mit ur nr. 2, inden lillebror kommer i Marts. Så ville det være på plads og så var der jo et arve ur til hver når den tid kommer :-) Lad mig se, det kan jeg vist godt lige klare.. :-)

roldsgaard

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8596 Dato: Feb 12, 2020, 12:49:19 »
At jeg nok har den bedste kæreste. Hun har termin her d. 17/3 med vores nr. 2, en lille dreng :-) Hun er total sej, passer vores datter på 4, mig og vores lille hus. Træner for at være i god form til fødselsen, en plan for at komme retur til cykling hurtigt, når hun har haft barsel og er færdig med at amme. Igår sagde hun at der var styr på alt det praktiske til når nr. 2 kommer, om jeg lige ville bestille poser til blespanden(tror jeg nok at jeg kan klare).

Så synes hun det var sjovt at jeg købte mit første rigtige ur lige før vi fik Alberte for 4,5-5år siden. Så om jeg måske kunne nå at købe mit ur nr. 2, inden lillebror kommer i Marts. Så ville det være på plads og så var der jo et arve ur til hver når den tid kommer :-) Lad mig se, det kan jeg vist godt lige klare.. :-)

Dejlig læsning. Alt for få tager sig tid til at huske at påskønne sine nærmeste og medmennesker generelt. I stedet har vi alt for travlt med at finde 5 fejl ved alle andre end os selv.

Måske vi skulle huske at kigge lidt indad engang imellem også...?

PS. har du husket at fortælle din kone hvor dejlig hun er og hvor glad det gør dig, at hun klarer alle de ting til trods for graviditet mv.? Du kan evt. sige det med blomster :-)

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8597 Dato: Feb 12, 2020, 12:58:51 »

Hende skal du da overveje at beholde  :003:

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8598 Dato: Feb 12, 2020, 13:20:00 »

Hende skal du da overveje at beholde  :003:

Ser hende lige an(på 18år)…

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #8599 Dato: Feb 13, 2020, 19:05:38 »
Dem:Ja goddag, det er fra Nemlig!
Dem: Har i hunde?
Os. Æeem, vi har en hund?
Dem: Har i ikke to hunde der sidder uden for?
Dem: Nå, jammen der sidder vidst to hunde uden foran jeres hus
Os: (Min kone kigger ud af stue døren) Altså vi har en hund, og den sidder uden for have døren. Hvis der er en til, så er det nok naboens
Dem. Ok, men uanset, gider i eventuelt tage dem ind, vores chuffør tør ikke køre ind

Mission accomplished.......

Det var ikke naboens basset hund han var bekymret for. Men han var ikke stor fan af vores Rottweiler
En ræv af sølvpapir

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #8600 Dato: Feb 13, 2020, 19:10:41 »
Os: (Min kone kigger ud af stue døren) Altså vi har en hund, og den sidder uden for have døren. Hvis der er en til, så er det nok naboens
Dem. Ok, men uanset, gider i eventuelt tage dem ind, vores chuffør tør ikke køre ind

Det var ikke naboens basset hund han var bekymret for. Men han var ikke stor fan af vores Rottweiler

Der er nogen af de lokale pizzabude som er rædselsslagne for vores små hunde, men det er vist kulturelt betinget, har jeg hørt.

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8601 Dato: Feb 13, 2020, 20:01:10 »

Der er nogen af de lokale pizzabude som er rædselsslagne for vores små hunde, men det er vist kulturelt betinget, har jeg hørt.

Yep.
En ræv af sølvpapir

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8602 Dato: Feb 13, 2020, 21:11:31 »
Sådan en lillehest aka rottweiler kan godt nok også se meget lidt venlig ud, hvis man ikke kender den.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8603 Dato: Feb 13, 2020, 21:32:23 »
Sådan en lillehest aka rottweiler kan godt nok også se meget lidt venlig ud, hvis man ikke kender den.

Vores er en stor glad hvalp på 9 måneder. Men hun nærmer sig 40kg nu, og der er begyndt st komme god bund når hun “vuffer”

Det er pudsigt at vagthunde genet i hende (uden relevant træning på det punkt) er meget stærkt. Hun er fuldstændig på lige så snart der er mennesker/biler i nærheden, og hun er helt klar over om “vi” kender dem eller ej.
En ræv af sølvpapir

osbech

• Udelukket fra inderkredsen
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8604 Dato: Feb 14, 2020, 10:39:48 »

I deres forstand er de jo også på størrelse med en hest... Vores fb er i hvert fald ret sikker på at hun er 1,5 meter høj og vejer 85kg :D
vh.
Michael Osbech

Awesome since 1980.

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8605 Dato: Feb 14, 2020, 16:30:55 »
Tillykke med graviditeten Lasse.

Det er sgu sjovt med de unger 🤘🏻
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8606 Dato: Feb 15, 2020, 12:16:14 »
Nå så mangler jeg bare at indkøbe de bleposer ;-)

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8607 Dato: Feb 15, 2020, 13:00:28 »
Den dér lader du ikke hænge uden billeder!

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8608 Dato: Feb 15, 2020, 13:44:44 »

Den dér lader du ikke hænge uden billeder!

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8609 Dato: Feb 18, 2020, 17:52:26 »
....At 2020 ikke startede på den allerfedeste måde.

Vågnede den 2. Januar med enormt ondt i ryggen, åndenød og enormt svært ved at trække vejret - Kunne tydeligt mærke at noget var galt.

Ringede til lægevagten og ca 10min senere lå jeg i en ambulance for fuld udrykning, på vej mod Hvidovre Hospital.

Diagnose: Venstre lunge fuldstændig sammenklappet (Pneumothorax)

Blev opereret kort tid efter hvor de i lokalbedøvelse anlagde et dræn i min venstre brystkasse (slange ind igennem ribben)

Er nu hjemme igen, hvor man føler sig temmelig lille og udsat, men ganske taknemmelig over vores sundhedsvæsen herhjemme.

....Så nu må resten af 2020 gerne blive noget bedre!
En lille opdatering i forhold til ovenstående.

Jeg skal opereres om 14 dages tid - denne gang dog frivilligt.

Da det var anden gang det skete for mig (Første gang var da jeg var 19 år) er jeg blevet tilbudt en operation for at forhindre at det skal ske igen.

Som det er PT er der ca 30% eller højere chance for at det sker igen indenfor 5 år.

Så jeg har valgt at takke ja til en kikkert-operation hvor man går ind og fjerner de cyster øverst på lungen som gør at det sker, man går simpelthen ind og skærer dem af, og hæfter derefter sammen med titanium-klammer (VATS hedder det) samt en procedure der hedder Pleurodese hvor man "limer" lungehinden på plads.. Disse 2 ting gør at chancen for recidiv ryger et godt stykke ned under 5%.

Så skal jeg forhåbentlig ikke gå og være nervøs mere - det har sgu ramt lidt på psyken, forstået på den måde at jeg har fået et par mini angst anfald hvis jeg syntes at bare det mindste føltes unormalt.

Så glæder mig til det er overstået!
Nå - Fredag var dagen hvor jeg skulle rutine-opereres..
Operationen gik som sådan fint, fuld narkose og en ordentlig lur på et par timer, og så ellers en nat med smerter som jeg aldrig har prøvet før.. Og så troede jeg det var det -  men noget var alligevel gået galt - for da de hev drænet ud af min krop lørdag kollapsede de øverste 2,5cm af lungen..  :60:   Det var dog ikke voldsomt nok til at man ville lave et nyt dræn med det samme men lige overvåge det natten over, og så røntgen søndag..

Søndag morgen var jeg til røntgen og nåede kun lige op på afdelingen igen da jeg blev mødt af en læge som sagde at kollapset var blevet større og at jeg skulle have anlagt nyt dræn med det samme..  :60: Så ny bedøvelse, nyt snit og nyt dræn "installeret" i mellem ribbenene, og blev så igen tilsluttet en box som skulle holde øje med luft lækage og en besked om at jeg skulle være sluttet til boxen med dræn i minimum 24 timer..

Igår mandag fik jeg igen taget røntgen som viste at min lunge var pustet næsten helt op igen som den skulle, der var lige 1cm foroven som ikke var - men det var næsten forventet (Da de jo også har fjernet en bitte smule af lungen) Så med mindre der var mere lækage ville man fjerne drænet tirdag morgen.

I morges klokken 10 fik jeg fjernet drænet igen, og så var der ellers 2 timers ventetid på et kontrol røntgen for at sikre sig at den ikke var faldet sammen igen - Det var den heldigvis ikke! Der var stadig den ene centimeter foroven men det er noget som kroppen klarer selv over tid.

Så en en-dags indlæggelse blev lige pludselig til 5 og var en temmelig hård omgang - både fysisk men også psykisk.. Men nu er jeg endelig hjemme igen!

Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)