Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 953791 gange)

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8580 Dato: Feb 07, 2020, 16:17:10 »
... at jeg ikke helt kan finde ud af, hvad jeg mener om regeringens udspil om at inddrage bilerne fra dem, der kører 'vanvidskørsel'. På den ene side kan jeg godt forstå kravet om, at der skal ske noget. På den anden side er der sgu et stort skridt at straffe uskyldig tredjemand (bilens ejer/leasingselskaber) for andres idioti. Og hvordan pokker vil man i det hele taget definere 'vanvidskørsel'?

Når det er sagt, så oplever jeg på næsten hver cykeltur til og fra kontoret idioter, der kører fuldstændig tosset. Det vil sige seriøst hurtigt, over for rødt, lige ud i højresvingsbaner osv. osv. Og hvor det tidligere var gamle smadrekasser, er det idag muskel-Mercere eller Audier med buldrende V8'er under hjelmen. Det er rigtigt, rigtig dyre slæder, og jeg undrer mig over, hvor pengene kommer fra.

Hvis man ser nogle af de biljagter i f.eks "Fanget på politiets kamera eller politijagt" som bliver klassificeret som vanvidsbilister, så tror jeg virkelig ikke at dette vil ændre meget.. De vil bare gøre en endnu større indsats i at flygte fra politiet med endnu større fare for almindelige borgere.

BMW'en har da også været oppe og runde mere end 100% over det tilladte, men det er sket på en tom motorvej klokken lort om natten.. (Og selvfølgelig i tyskland ;))
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8581 Dato: Feb 07, 2020, 16:39:13 »
Som sagt byggeboom eller ej, det ikke nemt derude og BNS har nu også takket af for denne gang.

Til gengæld ser det ud til at min chef alligevel ikke er helt sikker på at det var den rigtige beslutning han tog i sidste uge.

Altid irriterende at blive fyret. Mon ikke der dukker noget op, eller chefen indser sin fejl 🤓🤗

Byggeboom, det er svært at navigere i. Leveregel nummer et må være at kende forskel på mad, og madding.

Vi bygger generelt for hurtigt, for dårligt i disse år. Som med mgo pladerne, tror jeg at noget af det som virkelig kan straffe store og små virksomheder er reklamationer-> tvistigheder-> retssager osv.

Mange af dem som går på røven er oftest hurigt igang igen, evt. Under nyt navn.

Chefen havde en underskrevet annullering af min opsigelse i morges og vi er nået til enighed om de småting jeg ønskede, så jeg forsætter.

Mht. mgo pladerne så har jeg fået den forklaring at der er en eller anden skærings dato for hvornår producenten betaler for udskiftning og hvornår entreprenøren betaler.
Der er vist nogle der forsat har brugt pladerne efter man har fundet ud af at de ikke var så gode som man troede.

MTH. er ved at skifte en del på egen regning et eller andet sted i Nordsjælland. 

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8582 Dato: Feb 07, 2020, 16:57:24 »
Jeg synes det er fint at lave en målrettet indsats mod vanvidskørsel - men kan som dig godt være i tvivl om definitionen.

Ja, sådan har jeg det også, for hastigheden alene kan jo ikke gøre det. Jeg vil da ikke afvise, at jeg har kørt jævnt hurtigt på en tom motorvej på vej hjem fra Jylland ud på natten. Men det vil jeg ikke kalde vanvidskørsel.

Nogle af de vanvittige situationer i bykørslen, jeg ser, vil jo aldrig kunne dokumenteres uden videooptagelser af det, eller hvis der tilfældigvis er en patruljevogn i nærheden. Jeg ved ikke, hvordan de vil gribe det an.

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8583 Dato: Feb 07, 2020, 23:05:30 »
Som sagt byggeboom eller ej, det ikke nemt derude og BNS har nu også takket af for denne gang.

Til gengæld ser det ud til at min chef alligevel ikke er helt sikker på at det var den rigtige beslutning han tog i sidste uge.

Altid irriterende at blive fyret. Mon ikke der dukker noget op, eller chefen indser sin fejl 🤓🤗

Byggeboom, det er svært at navigere i. Leveregel nummer et må være at kende forskel på mad, og madding.

Vi bygger generelt for hurtigt, for dårligt i disse år. Som med mgo pladerne, tror jeg at noget af det som virkelig kan straffe store og små virksomheder er reklamationer-> tvistigheder-> retssager osv.

Chefen havde en underskrevet annullering af min opsigelse i morges og vi er nået til enighed om de småting jeg ønskede, så jeg forsætter.

Mht. mgo pladerne så har jeg fået den forklaring at der er en eller anden skærings dato for hvornår producenten betaler for udskiftning og hvornår entreprenøren betaler.
Der er vist nogle der forsat har brugt pladerne efter man har fundet ud af at de ikke var så gode som man troede.

MTH. er ved at skifte en del på egen regning et eller andet sted i Nordsjælland. 

Lækkert at få rettet kontrakten lidt til.

Jeg ved at ihvertfald Gvl har været HE på en stor flot skole i Fredensborg. Hvor de har problemer med mgo pladerne. Desværre er der lige et lag facadeskifer i vejen for en udskiftning. Den slags er dyrt.
Med mit kendskab til nævnte entreprenør, vil det ikke overraske mig, hvis det er en taktisk exit de har lavet.
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8584 Dato: Feb 08, 2020, 00:58:36 »

Lækkert at få rettet kontrakten lidt til.

Jeg ved at ihvertfald Gvl har været HE på en stor flot skole i Fredensborg. Hvor de har problemer med mgo pladerne. Desværre er der lige et lag facadeskifer i vejen for en udskiftning. Den slags er dyrt.
Med mit kendskab til nævnte entreprenør, vil det ikke overraske mig, hvis det er en taktisk exit de har lavet.

Ditto her hos os, vi har skiffer på facaden og mgo plader indenunder.. Men er ikke klar over hvem der dækker omkostningerne, udover at det ikke er os selv.. Men flere af rækkehusene er blevet så slemt påvirket af salt-udtrækket at hele karnaptaget skal skiftes også.

Og i og med at det er små 500 rækkehuse, så bliver det dyyyrt tror jeg.

Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8585 Dato: Feb 08, 2020, 07:36:50 »
Jeg tror det er samme "problem" der er i Helsingør og det er mange boligblokke der skal laves om.

Det er vistnok Enemærke der lavede det.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8586 Dato: Feb 09, 2020, 14:25:38 »
... at det var frisk cykeltur på landevejen i dag med en blæst til den 'livlige' side. Nåede dog hjem, inden det begyndte at blive til noget, der ligner storm. Blæsten kommer i øvrigt fra stik syd, så det er nok jævnt udfordrende at køre over Storebæltsbroen i dag ...

Gøyen

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8587 Dato: Feb 09, 2020, 16:52:38 »
Den friske vind sørgede lige for,at afmontere vores tagbøjler og prikke hul i bilen...............Nedtur at det bliver ens egen kasko der skal dække den.En 4x2m aluplade rev sig løs af en bygning........Altid noget den ikke halshuggede konen eller datteren,der sad i venstre side af bilen.
106 Zendiesella

Hi-speeds helt egen spånabe/50% af Brdr.Arbejdsløs.

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8588 Dato: Feb 09, 2020, 17:39:56 »
Den friske vind sørgede lige for,at afmontere vores tagbøjler og prikke hul i bilen...............Nedtur at det bliver ens egen kasko der skal dække den.En 4x2m aluplade rev sig løs af en bygning........Altid noget den ikke halshuggede konen eller datteren,der sad i venstre side af bilen.

Shit! Godt der trods alt ikke skete mere og at i alle er uskadte!
Mvh Kenneth

Gøyen

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8589 Dato: Feb 09, 2020, 19:27:07 »

Shit! Godt der trods alt ikke skete mere og at i alle er uskadte!

ja skide være med bilen,men havde pladen haft en anden vinkel da den ramte bilen,så kunne det have været grimt.......:o/
106 Zendiesella

Hi-speeds helt egen spånabe/50% af Brdr.Arbejdsløs.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8590 Dato: Feb 11, 2020, 05:56:51 »
... at min mobil åbenbart bliver medlem af SS, når den lynoplader  :58:

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8591 Dato: Feb 11, 2020, 14:44:22 »
At 14,5 grader i huset er til den kølige side, og med beton under både træ og flisegulve har jeg tilladt mig at tage klipklappere på i dagens anledning.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8592 Dato: Feb 12, 2020, 10:19:26 »
... at min mobil åbenbart bliver medlem af SS, når den lynoplader  :58:

Haha godt set
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8593 Dato: Feb 12, 2020, 10:19:53 »
At 14,5 grader i huset er til den kølige side, og med beton under både træ og flisegulve har jeg tilladt mig at tage klipklappere på i dagens anledning.
Hvorfor så koldt
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8594 Dato: Feb 12, 2020, 10:34:51 »
Hvorfor så koldt
[/quote]
Fyret havde skudt gassen af og der gik lige lidt inden jeg fandt ud af at fyret var i udu.
Da der en aften var 18,5 tænkte jeg at det bare var den kraftige vind der havde afkølet gulvet, men da jeg stod op til 14,5 måtte jeg alligevel ud og kigge på om fyret kørte :)
Vi har beton med vand og så lav fremløbstemperatur som muligt, så det kan et pludselig temperaturfald eller kraftig blæst godt drille lidt ved.