Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 953754 gange)

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8565 Dato: Feb 03, 2020, 10:14:09 »
... at BMW Z4 Coupe er en af de få BMW'er fra Chris Bangle-æraen, der er ældet med ynde. Den er sgu flot i dag, med også virkelig sjælden på danske veje.

https://blog.bilbasen.dk/bmw-z4-coupe-ugens-fund-4539/

Vil give dig fuldstændig ret - jeg har tit tænkt, at man burde købe sådan en bandit, men... Ja, de er heller ikke gratis! :D
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8566 Dato: Feb 04, 2020, 07:33:05 »
... at det her er begyndt at blive lidt mystisk: Om morgenen cykler jeg forbi en hvid Mazda MX-5 på Valby Bakke. Den har holdt der i snart to måneder på samme sted uden nummerplader. Og det er da alligevel en bil til en kvart million, der står dér og stille og roligt er ved at blive grøn af alger.

Knudsen-406

• Moderator
  • Inderkredsen
  • *
  • Moderator-svin
    • Vis profil
« Svar #8567 Dato: Feb 04, 2020, 08:10:09 »
... at det her er begyndt at blive lidt mystisk: Om morgenen cykler jeg forbi en hvid Mazda MX-5 på Valby Bakke. Den har holdt der i snart to måneder på samme sted uden nummerplader. Og det er da alligevel en bil til en kvart million, der står dér og stille og roligt er ved at blive grøn af alger.
Er det ikke maksimalt 24 timer et køretøj uden nummerplader må henstilles på offentlige gader og stræder? I så fald synes jeg at du burde være en god borger og tage bilen ned hjem, så den ikke står til ulempe. [emoji6][emoji6]
Best Regards  -   Knudsen, Moderator
Ex. '82 Ford Taunus 1.6 SW, '85 Bmw 320i, '96 Peugeot 406 2.0, '93 Mitsubishi Galant 2.0 Aut. Taxi edition, '96 Peugeot 406 2.0 - nu i '02 Peugeot 406 2.0 stc.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8568 Dato: Feb 04, 2020, 08:30:33 »
Er det ikke maksimalt 24 timer et køretøj uden nummerplader må henstilles på offentlige gader og stræder? I så fald synes jeg at du burde være en god borger og tage bilen ned hjem, så den ikke står til ulempe. [emoji6][emoji6]

Jeg tænker også, det må være min borgerpligt at give den et nyt hjem. Det er jo noget rod, at den bare står der. Nu er det så heldigt, at jeg er ret vild med den model, så jeg skal nok passe godt på den.

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8569 Dato: Feb 06, 2020, 21:32:00 »
Som sagt byggeboom eller ej, det ikke nemt derude og BNS har nu også takket af for denne gang.

Til gengæld ser det ud til at min chef alligevel ikke er helt sikker på at det var den rigtige beslutning han tog i sidste uge.

Castor

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8570 Dato: Feb 06, 2020, 21:56:31 »

Den kører jeg også forbi hver morgen og eftermiddag. Der sidder et fint orange klistermærke i ruden, men den er endnu ikke blevet fjernet.

Castor

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8571 Dato: Feb 06, 2020, 21:57:10 »

Den kører jeg også forbi hver morgen og eftermiddag. Der sidder et fint orange klistermærke i ruden, men den er endnu ikke blevet fjernet.

Jeg har også god plads i indkørslen ;-)

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #8572 Dato: Feb 07, 2020, 08:22:32 »

Den orange seddel siger 48 timer så skal den være fjernet ...  desværre er det ikke top prioritet og har i Vejle har vi oplevet der er fået 9 måneder før de er forsvundet
Her er det politiet der giver kommunen lov til at få 3. mand til at fjerne den og det sker desværre ret sjældent da de skal være 100% sikker på alt mht. til ejerskab
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8573 Dato: Feb 07, 2020, 09:12:13 »

Den orange seddel siger 48 timer så skal den være fjernet ...  desværre er det ikke top prioritet og har i Vejle har vi oplevet der er fået 9 måneder før de er forsvundet
Her er det politiet der giver kommunen lov til at få 3. mand til at fjerne den og det sker desværre ret sjældent da de skal være 100% sikker på alt mht. til ejerskab

Jeg har også set biler med orange sedler, der får lov til at stå længe. Dog sjældent nogen af samme værdi som denne her.

Ude på Avedøre Holme er der en skummel engelsk kassevogn/lastbil, der har stået på samme sted siden efteråret engang. Der er malet gule streger på dæk os asfalt for at tjekke, om den er ude at køre, men den er simpelthen dumpet på stedet. Hvem filan skal også betale for at få den bunke skrammel kørt væk?

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8574 Dato: Feb 07, 2020, 09:17:01 »
... at jeg ikke helt kan finde ud af, hvad jeg mener om regeringens udspil om at inddrage bilerne fra dem, der kører 'vanvidskørsel'. På den ene side kan jeg godt forstå kravet om, at der skal ske noget. På den anden side er der sgu et stort skridt at straffe uskyldig tredjemand (bilens ejer/leasingselskaber) for andres idioti. Og hvordan pokker vil man i det hele taget definere 'vanvidskørsel'?

Når det er sagt, så oplever jeg på næsten hver cykeltur til og fra kontoret idioter, der kører fuldstændig tosset. Det vil sige seriøst hurtigt, over for rødt, lige ud i højresvingsbaner osv. osv. Og hvor det tidligere var gamle smadrekasser, er det idag muskel-Mercere eller Audier med buldrende V8'er under hjelmen. Det er rigtigt, rigtig dyre slæder, og jeg undrer mig over, hvor pengene kommer fra.

DSL

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8575 Dato: Feb 07, 2020, 10:54:27 »
...jeg undrer mig over, hvor pengene kommer fra.

men du har sikkert en idé  :lipsrsealed:

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8576 Dato: Feb 07, 2020, 11:00:43 »
...jeg undrer mig over, hvor pengene kommer fra.
men du har sikkert en idé  :lipsrsealed:

Absolut, men kun for lukkede mikrofoner  :022:

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8577 Dato: Feb 07, 2020, 15:08:38 »
Som sagt byggeboom eller ej, det ikke nemt derude og BNS har nu også takket af for denne gang.

Til gengæld ser det ud til at min chef alligevel ikke er helt sikker på at det var den rigtige beslutning han tog i sidste uge.

Altid irriterende at blive fyret. Mon ikke der dukker noget op, eller chefen indser sin fejl 🤓🤗

Byggeboom, det er svært at navigere i. Leveregel nummer et må være at kende forskel på mad, og madding.

Vi bygger generelt for hurtigt, for dårligt i disse år. Som med mgo pladerne, tror jeg at noget af det som virkelig kan straffe store og små virksomheder er reklamationer-> tvistigheder-> retssager osv.

Mange af dem som går på røven er oftest hurigt igang igen, evt. Under nyt navn.
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

sgatke

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8578 Dato: Feb 07, 2020, 15:59:39 »
... at jeg ikke helt kan finde ud af, hvad jeg mener om regeringens udspil om at inddrage bilerne fra dem, der kører 'vanvidskørsel'. På den ene side kan jeg godt forstå kravet om, at der skal ske noget. På den anden side er der sgu et stort skridt at straffe uskyldig tredjemand (bilens ejer/leasingselskaber) for andres idioti. Og hvordan pokker vil man i det hele taget definere 'vanvidskørsel'?

Når det er sagt, så oplever jeg på næsten hver cykeltur til og fra kontoret idioter, der kører fuldstændig tosset. Det vil sige seriøst hurtigt, over for rødt, lige ud i højresvingsbaner osv. osv. Og hvor det tidligere var gamle smadrekasser, er det idag muskel-Mercere eller Audier med buldrende V8'er under hjelmen. Det er rigtigt, rigtig dyre slæder, og jeg undrer mig over, hvor pengene kommer fra.
Jeg synes det er fint at lave en målrettet indsats mod vanvidskørsel - men kan som dig godt være i tvivl om definitionen.

Når det er sagt, så oplever jeg på mine længere køreture (Roskilde - Aarhus/Aalborg og retur, via broen) relativt få billister med “meget høj fart”. Til gengæld oplever jeg rigtig mange potentielt farlige situationer som opstår på grund af folk som kører for langsomt.
På sådan en tur frem og tilbage, oplever jeg mindst 20 situationer hvor personbiler på motorvejen trækker ud for at overhale, og ikke accellererer højere end til 90-110 km/t - vel at mærke i 130 zoner, hvilket selvsagt forplanter sig langt bagud på vejen.
Ved tilkørsel på motorveje er det efterhånden mere reglen end undtagelsen at man skal flette ind med 65-80 km/t fordi personbilen foran ikke ønsker at sætte farten op til samme hastighed som de andre på motorvejen kører. Det skaber nogle ret farlige situationer.

Jeg mener det er fint at gå efter for høj fart og vanvidsbilister, men mange farlige situationer opstår også på grund af for lav hastighed, specielt på motorveje. Jeg ved bare ikke hvordan man løser dette problem.

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8579 Dato: Feb 07, 2020, 16:14:23 »

Vi bygger generelt for hurtigt, for dårligt i disse år. Som med mgo pladerne, tror jeg at noget af det som virkelig kan straffe store og små virksomheder er reklamationer-> tvistigheder-> retssager osv.

Mange af dem som går på røven er oftest hurigt igang igen, evt. Under nyt navn.

Jeg bor i et rækkehus der blev hovedrenoveret i 2012 og snart skal have skiftet alle facader + nyt karnap-tag grundet mgo plader - Når man ganger det op med at der er ca 500rækkehuse herude som skal have gjort det samme må det være temmelig dyrt :o
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)