Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 783957 gange)

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8175 Dato: Okt 11, 2019, 13:55:31 »
At jeg er blevet gammel. Jeg har i dag kørt en tur i den nye focus st-line og spurgte konen om det hun også syntes undervognen var til den hårde side, måske ligefrem lidt for hård til hverdag  :005:

Der tror jeg altså aldrig jeg når til...
det havde måske gjort en forskel hvis bilen var leveret med en motor. Men kombinationen af hård undervogn og manglende effekt er der jo ikke meget sjov ved.

Hvilken motor? Det er sq ellers en lækker pakke synes jeg... [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #8176 Dato: Okt 11, 2019, 13:56:01 »
At jeg er blevet gammel. Jeg har i dag kørt en tur i den nye focus st-line og spurgte konen om det hun også syntes undervognen var til den hårde side, måske ligefrem lidt for hård til hverdag  :005:

det havde måske gjort en forskel hvis bilen var leveret med en motor. Men kombinationen af hård undervogn og manglende effekt er der jo ikke meget sjov ved.

Hvilken motor? Det er sq ellers en lækker pakke synes jeg... [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8177 Dato: Okt 11, 2019, 19:14:11 »
At der da må være en af alle de der biltråde der burde ende i at køb af den her.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/lotus/exige/35-s-2d/4482793
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8178 Dato: Okt 12, 2019, 06:35:02 »

Det er selvfølgelig ikke sjovt, når der ikke er meget motor i, men eller synes jeg sgu, at Ford har et meget fint model-lineup for tiden. Sådan rent designmæssigt. Focus og Fiesta har de altså ramt meget godt efter min mening.

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8179 Dato: Okt 12, 2019, 17:14:47 »

Det er selvfølgelig ikke sjovt, når der ikke er meget motor i, men eller synes jeg sgu, at Ford har et meget fint model-lineup for tiden. Sådan rent designmæssigt. Focus og Fiesta har de altså ramt meget godt efter min mening.
Det er en benzin og den har i hvert fald ikke 150hk, men da den er spansk ved jeg ikke om den har 125 eller om de også laver 100hk I st-line her.
Jeg er imponeret over pladsen i kabinen, jeg har ikke siddet bag mig selv, men jeg tror faktisk at jeg kan være der,og på forsædet der så højt til loftet at man kan blive i tvivl om det er en berlingo man er kommer ind i.
Sort himmel er fint, men den sorte plast gør det ikke rigtig for mig, sæderne er i stof men jeg sidder fint, mangler dog lendestøtte.
Laneassit er underligt, men ikke så anmassende jeg jeg havde forventet, det er nok bare et spørgsmål om tilvænding.
Jeg mangler adaptiv fartpilot, jeg ved ikke om det er std eller tilvalg i dk.
Jeg har tøffet rundt i den i bjergene hele dagen og den A8 gearkasse gør det faktisk rigtig godt, kun når jeg trykker ned i gear på paddelshift lidt hurtigere end den kan følge med hakket den lidt, men det er der vel ikke neat sige til
I manuel bruger den umiddelbart kun hvert andet gear når pedalen er i bund.
Den står på 17" og er altså stadig lidt hård at køre rundt i når den ikke rigtig byder op til sjov.
GPS virker umiddelbart fint, men nu er jeg selvfølgelig ikke stedkendt, men den taler dansk så nu får de en bil tilbage der både skriver og taler dansk 😜

Kunne jeg finde på at købe den, tja måske, men jeg ville nok prøve titanium med lidt blødere undervogn inden.
Om den vinder over golf... Jeg har ikke prøvet den nye, så det skal jeg ikke kunne sige.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8180 Dato: Okt 12, 2019, 21:06:24 »
At det bli'r som at vinde i lotto, når vandværket engang aflæser vandmåler.
Vi overtog jo huset 1/5. De første aconto regninger fra el og vand var hidsige, jeg ringede dem op og forklarede at vi nu bor 2 fornuftige mennesker i huset, tydeligvis stik modsat tidligere ejer. Der blev justeret lidt ned.
Spildevands afgiften vil Gribvand dog ikke ændre på, først når de får besked fra vandværket. Så vi betaler spildevands afgift af 20m3 . . . JA 20m3 om måneden. . . Vi har siden 1/5 end ikke brugt i nærheden af 20m3 endnu. . .

Men det er jo ikke andet end 1200kr om måneden  :59:
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8181 Dato: Okt 12, 2019, 23:17:54 »
Har du overvejet at tage et bad.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8182 Dato: Okt 13, 2019, 08:36:52 »

Haha det gør vi skam dagligt.
Men i deres verden skulle vi jo bruge 6-700L om dagen. . . . .  Hvem fanden gør det?
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #8183 Dato: Okt 13, 2019, 10:04:59 »

Men i deres verden skulle vi jo bruge 6-700L om dagen. . . . .  Hvem fanden gør det?

Da vi flyttede ind her var forbruget også skruet helt i vejret ved dem der boede her før. Manden i huset gik eksempelvis i 20 minutters brusebad morgen, middag og aften. Hver dag. Hans løsning havde så været at afmontere vandmåleren flere måneder om året, men alligevel var aconto betalingerne på både vand, varme og el helt vanvittige.

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8184 Dato: Okt 13, 2019, 12:09:02 »

Da vi flyttede ind her var forbruget også skruet helt i vejret ved dem der boede her før. Manden i huset gik eksempelvis i 20 minutters brusebad morgen, middag og aften. Hver dag. Hans løsning havde så været at afmontere vandmåleren flere måneder om året, men alligevel var aconto betalingerne på både vand, varme og el helt vanvittige.

Vildt at nogen har bruger så vilde mængder uden at tænke det mindste over hverken økonomi eller sund fornuft. Kan ikke lige finde billedet fra 1/5 men fra 1/6 og til nu har vi brugt knap 13m3
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #8185 Dato: Okt 13, 2019, 13:56:34 »
Jeg har ikke lige vores nuværende forbrug ved hånden, men fra 2011 til 2016 lå vi med et gennemsnigtsligt forbrug på 3,5m2 pr måned. Det er helt sikkert vokset nu (badekar som datteren er begejstret for bla) meeeeen
En ræv af sølvpapir

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8186 Dato: Okt 14, 2019, 13:27:28 »
Jeg tømmer varmtvandsbeholderen hver gang jeg er i bad.
Jeg tror vores års forbrug ligger på 140-160 men det er faktisk lang tid tiden jeg har aflæst
Vi får ny vandmåler der kan aflæses med en scanner inden længe.

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8187 Dato: Okt 14, 2019, 13:29:54 »
At strava siger at min krop er brugt, jeg siger nå men benene sætter nye rekorder hver dag, så helt døde erde da ikke selvom de er ømme.

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8188 Dato: Okt 14, 2019, 13:31:05 »
.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8189 Dato: Okt 14, 2019, 18:05:11 »
Jeg tømmer varmtvandsbeholderen hver gang jeg er i bad.
Jeg tror vores års forbrug ligger på 140-160 men det er faktisk lang tid tiden jeg har aflæst
Vi får ny vandmåler der kan aflæses med en scanner inden længe.

men har i 30 eller 120L i beholderen ;-)
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.