Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 772444 gange)

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 13653
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8010 Dato: Sep 14, 2019, 10:17:22 »
Skal du vælge til omkring 525.000?


Jeg har selv lige valgt en billigere bil en min grænse lå til.


Faktisk en Audi A3 Sportsback i Limited edition. Fået fyldt en del ekstra i og rammer et beskatningsgrundlag på 345.000


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det står mig frit for. Men qua at jeg mister mit biltillæg uanset, så nedsætter en A3 trods alt kun udgiften med 1000kr pr måned
En ræv af sølvpapir

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 13653
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8011 Dato: Sep 14, 2019, 10:30:34 »
Det er muligvis ikke helt rigtigt. Det kan godt ske at jeg får differencen mellem leasingpris og “car allowance” udbetalt
En ræv af sølvpapir

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 13653
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8012 Dato: Sep 14, 2019, 11:59:21 »
En Volvo v60cc kunne være et frækt bud
En ræv af sølvpapir

Kenny

  • Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3289
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8013 Dato: Sep 14, 2019, 12:15:37 »
@NSL ja så længe der ikke bliver problemer med DSG osv. på den A3.
En fordel ved firmabil er jo også at uanset om gearkasse, motor, elektronik osv. der går i stykker, kan du bare trække på skuldrene og bede om at få det lavet i en fart.
I moderne biler koster alt bare kassen at få lavet, men det er fuldstændig ligegyldig med firmabil.
Jeg forstår ikke at der ikke kører en masse Alfa firmabiler rundt, måske fordi den månedlige ydelse på dem er forholdsvis høj.

@Jacob hvad blev der af den 3serie med M udstyr du snakkede om?

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 13653
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8014 Dato: Sep 14, 2019, 12:19:26 »
@NSL ja så længe der ikke bliver problemer med DSG osv. på den A3.
En fordel ved firmabil er jo også at uanset om gearkasse, motor, elektronik osv. der går i stykker, kan du bare trække på skuldrene og bede om at få det lavet i en fart.
I moderne biler koster alt bare kassen at få lavet, men det er fuldstændig ligegyldig med firmabil.
Jeg forstår ikke at der ikke kører en masse Alfa firmabiler rundt, måske fordi den månedlige ydelse på dem er forholdsvis høj.

@Jacob hvad blev der af den 3serie med M udstyr du snakkede om?

Mmm

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/giulia/20-t-280-veloce-aut-q4-4d/4277837
En ræv af sølvpapir

Kenny

  • Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3289
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8015 Dato: Sep 14, 2019, 12:34:49 »
@NSL ja så længe der ikke bliver problemer med DSG osv. på den A3.
En fordel ved firmabil er jo også at uanset om gearkasse, motor, elektronik osv. der går i stykker, kan du bare trække på skuldrene og bede om at få det lavet i en fart.
I moderne biler koster alt bare kassen at få lavet, men det er fuldstændig ligegyldig med firmabil.
Jeg forstår ikke at der ikke kører en masse Alfa firmabiler rundt, måske fordi den månedlige ydelse på dem er forholdsvis høj.

@Jacob hvad blev der af den 3serie med M udstyr du snakkede om?

Mmm

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/giulia/20-t-280-veloce-aut-q4-4d/4277837
De er så lækre at det ikke er til at holde ud, men det er jo ikke de biler med mest plads. det er vel en golfklasse?
280hk har et beskatningsgrundlaget ca. 540k, men som sagt er de dyre i månedlig ydelse.
Hos leaseplan koster 20.000km i 48md 7640kr/md
Til sammenlignning koster en 530d touring beskatning 613k(fås også med billigere beskatning) 7480kr/md
eller 530i xdrive touring 638k 7596kr/km

Nu ved jeg ikke hvordan din kontrakt er skruet sammen, men mon ikke der står noget om TCO.
Jeg skal selv betale det der overstiger xxxx i md ydelse, men der står sjovt nok ikke noget om hvor højt beskatnings grundlaget må være.

Lasse - 206 GT

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 7094
  • Karma: +1/-1
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8016 Dato: Sep 14, 2019, 12:46:59 »
@NSL ja så længe der ikke bliver problemer med DSG osv. på den A3.
En fordel ved firmabil er jo også at uanset om gearkasse, motor, elektronik osv. der går i stykker, kan du bare trække på skuldrene og bede om at få det lavet i en fart.
I moderne biler koster alt bare kassen at få lavet, men det er fuldstændig ligegyldig med firmabil.
Jeg forstår ikke at der ikke kører en masse Alfa firmabiler rundt, måske fordi den månedlige ydelse på dem er forholdsvis høj.

@Jacob hvad blev der af den 3serie med M udstyr du snakkede om?

Mmm

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/giulia/20-t-280-veloce-aut-q4-4d/4277837

Må du vælge brugt, til 525.000 i beskatning, uden at kigge til lease prisens TCO?

Jeg var ude og se på en Giulia, men sælger mente den var for dyr til os, og ville ikke regne en pris på det udstyr jeg ville have i :-)

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 13653
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8017 Dato: Sep 14, 2019, 12:48:57 »
@NSL ja så længe der ikke bliver problemer med DSG osv. på den A3.
En fordel ved firmabil er jo også at uanset om gearkasse, motor, elektronik osv. der går i stykker, kan du bare trække på skuldrene og bede om at få det lavet i en fart.
I moderne biler koster alt bare kassen at få lavet, men det er fuldstændig ligegyldig med firmabil.
Jeg forstår ikke at der ikke kører en masse Alfa firmabiler rundt, måske fordi den månedlige ydelse på dem er forholdsvis høj.

@Jacob hvad blev der af den 3serie med M udstyr du snakkede om?

Mmm

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/giulia/20-t-280-veloce-aut-q4-4d/4277837

Må du vælge brugt, til 525.000 i beskatning, uden at kigge til lease prisens TCO?

Jeg var ude og se på en Giulia, men sælger mente den var for dyr til os, og ville ikke regne en pris på det udstyr jeg ville have i :-)

Jeg må næppe vælge brugt (har spurgt, men ikke fået svar endnu)

Min aftale omhandler heller ikke beskatnings grundlag, men leasing ydelse. Men vores sælger fra ALD sagde bare at jeg skulle regne med et beskatnings grundlag på omkring 525

Pt er det faktisk volvo’erne der taler mest til mig. En V60 CC eller en V90 feks
En ræv af sølvpapir

Kenny

  • Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3289
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8018 Dato: Sep 14, 2019, 12:54:24 »
Jamen så er det jo TCO/md ydelse du skal kigge på, og selvfølgelig tage en snak med dig selv omkring hvor høj beskatning du vil ofre.
Der må også være nogle kriterier TCO bliver regnet ud fra, og så er det jo bare at kigge ALD igennem med de kriterier, feks. 20.000km 48md selvom du måske kører 40.000km årligt, og bede dem regne videre på det der er interessant, med det udstyr du ønsker.

Jacob.

  • The Craayyyyzy catladys bitch
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 11827
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8019 Dato: Sep 14, 2019, 17:35:35 »
@NSL ja så længe der ikke bliver problemer med DSG osv. på den A3.
En fordel ved firmabil er jo også at uanset om gearkasse, motor, elektronik osv. der går i stykker, kan du bare trække på skuldrene og bede om at få det lavet i en fart.
I moderne biler koster alt bare kassen at få lavet, men det er fuldstændig ligegyldig med firmabil.
Jeg forstår ikke at der ikke kører en masse Alfa firmabiler rundt, måske fordi den månedlige ydelse på dem er forholdsvis høj.

@Jacob hvad blev der af den 3serie med M udstyr du snakkede om?

En af ulemperne ved firmabil er også at det kan være ret firkantet.

Ved os er der pt 25 biler at vælge imellem :-(

320d M-sport Touring blev pillet af vores billiste i april måned.

Der blev først åbnet op for at jeg kunne bestille i slutningen af maj måned.

Jeg kunne så vælge den nye model 320d, men kun i sedan og ikke i M-sport gejl, det havde jeg ikke lyst til.

Samtidig kunne jeg ikke bestille Mercedes C eller CLA.
VW Passat var heller ikke mulig(den gad jeg dog heller ikke)

Audi A4 var muligt. Men synes pladsen var minimal i forhold til A3’eren og samtidig fik jeg væsentlig mere udstyr i A3’eren.

Der var så Volvo V60 og XC40 tilbage som jeg synes var interessante.
Men synes ikke rigtig jeg kunne få dem udstyret som jeg gerne ville.
Havde dog ikke set at V60 R-Line kunne fås 415k kr i beskatning.. det kunne have gjort at jeg gik den vej. Men inden den ville være konfigureret færdig med lak, træk, diverse teknik-pakker så var den nok også for dyr til jeg ville have den.


Sent from my iPhone using Tapatalk
MVH

Jacob
BMW 325i E30

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 13653
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8020 Dato: Sep 14, 2019, 19:45:49 »
@NSL ja så længe der ikke bliver problemer med DSG osv. på den A3.
En fordel ved firmabil er jo også at uanset om gearkasse, motor, elektronik osv. der går i stykker, kan du bare trække på skuldrene og bede om at få det lavet i en fart.
I moderne biler koster alt bare kassen at få lavet, men det er fuldstændig ligegyldig med firmabil.
Jeg forstår ikke at der ikke kører en masse Alfa firmabiler rundt, måske fordi den månedlige ydelse på dem er forholdsvis høj.

@Jacob hvad blev der af den 3serie med M udstyr du snakkede om?

En af ulemperne ved firmabil er også at det kan være ret firkantet.

Ved os er der pt 25 biler at vælge imellem :-(

320d M-sport Touring blev pillet af vores billiste i april måned.

Der blev først åbnet op for at jeg kunne bestille i slutningen af maj måned.

Jeg kunne så vælge den nye model 320d, men kun i sedan og ikke i M-sport gejl, det havde jeg ikke lyst til.

Samtidig kunne jeg ikke bestille Mercedes C eller CLA.
VW Passat var heller ikke mulig(den gad jeg dog heller ikke)

Audi A4 var muligt. Men synes pladsen var minimal i forhold til A3’eren og samtidig fik jeg væsentlig mere udstyr i A3’eren.

Der var så Volvo V60 og XC40 tilbage som jeg synes var interessante.
Men synes ikke rigtig jeg kunne få dem udstyret som jeg gerne ville.
Havde dog ikke set at V60 R-Line kunne fås 415k kr i beskatning.. det kunne have gjort at jeg gik den vej. Men inden den ville være konfigureret færdig med lak, træk, diverse teknik-pakker så var den nok også for dyr til jeg ville have den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har umiddelbart ingen begrænsninger. Der skal bare være noget ALD eller Leaseplan forhandler.

En ræv af sølvpapir

Jacob.

  • The Craayyyyzy catladys bitch
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 11827
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8021 Dato: Sep 14, 2019, 19:54:36 »
@NSL ja så længe der ikke bliver problemer med DSG osv. på den A3.
En fordel ved firmabil er jo også at uanset om gearkasse, motor, elektronik osv. der går i stykker, kan du bare trække på skuldrene og bede om at få det lavet i en fart.
I moderne biler koster alt bare kassen at få lavet, men det er fuldstændig ligegyldig med firmabil.
Jeg forstår ikke at der ikke kører en masse Alfa firmabiler rundt, måske fordi den månedlige ydelse på dem er forholdsvis høj.

@Jacob hvad blev der af den 3serie med M udstyr du snakkede om?

En af ulemperne ved firmabil er også at det kan være ret firkantet.

Ved os er der pt 25 biler at vælge imellem :-(

320d M-sport Touring blev pillet af vores billiste i april måned.

Der blev først åbnet op for at jeg kunne bestille i slutningen af maj måned.

Jeg kunne så vælge den nye model 320d, men kun i sedan og ikke i M-sport gejl, det havde jeg ikke lyst til.

Samtidig kunne jeg ikke bestille Mercedes C eller CLA.
VW Passat var heller ikke mulig(den gad jeg dog heller ikke)

Audi A4 var muligt. Men synes pladsen var minimal i forhold til A3’eren og samtidig fik jeg væsentlig mere udstyr i A3’eren.

Der var så Volvo V60 og XC40 tilbage som jeg synes var interessante.
Men synes ikke rigtig jeg kunne få dem udstyret som jeg gerne ville.
Havde dog ikke set at V60 R-Line kunne fås 415k kr i beskatning.. det kunne have gjort at jeg gik den vej. Men inden den ville være konfigureret færdig med lak, træk, diverse teknik-pakker så var den nok også for dyr til jeg ville have den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har umiddelbart ingen begrænsninger. Der skal bare være noget ALD eller Leaseplan forhandler.


Lækkert..
kunne også godt bruge at det var på den måde ved os..


Var også mest svar til Kenny ;)



Sent from my iPhone using Tapatalk
MVH

Jacob
BMW 325i E30

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 13653
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8022 Dato: Sep 14, 2019, 20:30:49 »
@NSL ja så længe der ikke bliver problemer med DSG osv. på den A3.
En fordel ved firmabil er jo også at uanset om gearkasse, motor, elektronik osv. der går i stykker, kan du bare trække på skuldrene og bede om at få det lavet i en fart.
I moderne biler koster alt bare kassen at få lavet, men det er fuldstændig ligegyldig med firmabil.
Jeg forstår ikke at der ikke kører en masse Alfa firmabiler rundt, måske fordi den månedlige ydelse på dem er forholdsvis høj.

@Jacob hvad blev der af den 3serie med M udstyr du snakkede om?

En af ulemperne ved firmabil er også at det kan være ret firkantet.

Ved os er der pt 25 biler at vælge imellem :-(

320d M-sport Touring blev pillet af vores billiste i april måned.

Der blev først åbnet op for at jeg kunne bestille i slutningen af maj måned.

Jeg kunne så vælge den nye model 320d, men kun i sedan og ikke i M-sport gejl, det havde jeg ikke lyst til.

Samtidig kunne jeg ikke bestille Mercedes C eller CLA.
VW Passat var heller ikke mulig(den gad jeg dog heller ikke)

Audi A4 var muligt. Men synes pladsen var minimal i forhold til A3’eren og samtidig fik jeg væsentlig mere udstyr i A3’eren.

Der var så Volvo V60 og XC40 tilbage som jeg synes var interessante.
Men synes ikke rigtig jeg kunne få dem udstyret som jeg gerne ville.
Havde dog ikke set at V60 R-Line kunne fås 415k kr i beskatning.. det kunne have gjort at jeg gik den vej. Men inden den ville være konfigureret færdig med lak, træk, diverse teknik-pakker så var den nok også for dyr til jeg ville have den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har umiddelbart ingen begrænsninger. Der skal bare være noget ALD eller Leaseplan forhandler.


Lækkert..
kunne også godt bruge at det var på den måde ved os..


Var også mest svar til Kenny ;)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Det ligner faktisk at man med lidt held kunne få en A35 AMG ned i den rigtige beskatning hmmm
En ræv af sølvpapir

Kenny

  • Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3289
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8023 Dato: Sep 14, 2019, 22:11:53 »
Jeg ved faktisk ikke om vi har en bil ligste.
Da jeg så den liste min kollega kunne vælge fra for 4-5måneder siden var jeg ikke imponeret over udvalget, men jeg ved ikke om det var fordi han ikke går op i biler, han skulle bare have noget der kunne køre med aut. uden den kostede ham for mee. Han valgte en t-roc 150hk med aut. Men valg af HK havde nok mest noget af gøre mdd hvad der kunne leveres hurtigt.

HappyFrog

  • Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 5464
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8024 Dato: Sep 16, 2019, 19:51:10 »
Er det ikke godtnok herinde der er en der har alle bilrevyerne - eller var det en der kendte en? Jeg er på jagt efter nyprisen på en Subaru Pickup 4WD GL. Den er fra december 81, så er lidt i tvivl om det er 81 eller 82 man skal kigge i.
Mvh
HappyFrog


Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, Subaru MV Pickup & Suzuki Swift, Ex: Volvo V50 1.6D, Ex: Subaru Legacy Turbo, Ex: Subaru Impreza GT+, Ex: Renault Clio Sport, Ex: Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.