Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 772434 gange)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #7995 Dato: Sep 11, 2019, 22:26:56 »
Samme arbejde, samme fagforening. Det er ikke til diskussion.

Nej, han taler ikke pænt. Men sådan er vi så forskellige.

Sammen er vi stærkest - Over and out.
Det er godtnok en forstokket kommentar den der.
Absolut ikke.

Der er så stor forskel på hvilken branche man er i og hvilke forhold man arbejder under.

Det kan godt ske at man i IT branchen mv søger at aflønne gode samt tilbyde gode forhold.

Når man kommer ud i det manuelle, ja så er virkeligheden bare en helt anden.

Alle har vel hørt om vognmanden Kurt Beier som husede fillipinere i en gammel trailer på hans terminal.

Vognmanden Kim Johansen som udelukkende bruger østeuropæiske, russiske og alt der er billigt. Tror i det er for at tilbyde dem en god løn, gode forhold mv?

Verden er ikke så gul og rød og forskellen imellem brancherne er enorm.

Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk

Ja, for IT branchen kæmper man ikke imod indien, Polen, Romanien, etc.

come on, vi har i mange år flyttet IT opgaver fra DK/Vesten til Indien. Jeg kan sige det er ikke unormalt en DK konsulent skal have 12-15.000kr. for 8 timers arbejde. Hvor du ca. kan få 10 indere i 10 timer for samme beløb.

75% af mine medarbejdere i min tidligere position var Kinesere. Da jeg forlod virksomheden havde vi over det sidste år hyret 50 mennesker i Manilla.
Vi havde udviklere i Ukraine, og testere i Indien

Uanset om man er tømrer, bagage medarbejder eller chuffør, har man da i det mindste den fordel at man skal være fysisk tilstede for at kunne udføre arbejdet. Den begrænsnings eksisterer ikke rigtig i IT verdenen.
En ræv af sølvpapir

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #7996 Dato: Sep 12, 2019, 07:43:36 »
Samme arbejde, samme fagforening. Det er ikke til diskussion.

Nej, han taler ikke pænt. Men sådan er vi så forskellige.

Sammen er vi stærkest - Over and out.
Det er godtnok en forstokket kommentar den der.
Absolut ikke.

Der er så stor forskel på hvilken branche man er i og hvilke forhold man arbejder under.

Det kan godt ske at man i IT branchen mv søger at aflønne gode samt tilbyde gode forhold.

Når man kommer ud i det manuelle, ja så er virkeligheden bare en helt anden.

Alle har vel hørt om vognmanden Kurt Beier som husede fillipinere i en gammel trailer på hans terminal.

Vognmanden Kim Johansen som udelukkende bruger østeuropæiske, russiske og alt der er billigt. Tror i det er for at tilbyde dem en god løn, gode forhold mv?

Verden er ikke så gul og rød og forskellen imellem brancherne er enorm.

Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk

Jeg har svært ved at se hvordan det ændrer på vi har frit foreningsvalg. For mig bekræfter farcen hos SAS bare endnu engang at mange tillidsrepræsentanter ikke forstår at følge med tiden. Jeg vil godt medgive at IT branchen er lidt en sær størrelse i den sammenhæng, men jeg kan afsløre det ikke er anderledes på fruens skole hvor det er bupl-eller-skrid holdningen der florerer. Det begynder så småt at skride med den holdning efterhånden som flere begynder at praktisere det frie valg, men der var dælme godtnok røre i andedammen da den første mødte ind med en anden fagforening. Hun har været der i over 10 år nu og det har været meget interessant at følge udviklingen.

3F har gjort det eneste rigtige i denne sag og meldt ud uden forbehold at den er helt galt, hatten af for det.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, Subaru MV Pickup & Suzuki Swift, Ex: Volvo V50 1.6D, Ex: Subaru Legacy Turbo, Ex: Subaru Impreza GT+, Ex: Renault Clio Sport, Ex: Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Dalsgaard

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7997 Dato: Sep 12, 2019, 08:31:27 »
3F har gjort det eneste rigtige i denne sag og meldt ud uden forbehold at den er helt galt, hatten af for det.

Spin. Jeg er overbevist om at "næstformanden" hyldes internt i 3F.
/Jesper

ex-309 GTI, ex-306 GTI, ex-307 HDI, ex-406 TS6, ex-207 S16 HDI.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7998 Dato: Sep 12, 2019, 09:34:39 »

Det tror jeg også.
De er udemærket klar over at folk presses ind i deres forening, de havde fået det stoppet for længst hvis de ville.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #7999 Dato: Sep 12, 2019, 09:38:15 »

Det er jeg heller ikke i tvivl om, men de kunne meget nemt have støttet ham indirekte ret ved blot at kommentere på tonen var uheldig. For mig er det tegn på holdningsskifte også selvom det kommer til at tage tid.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, Subaru MV Pickup & Suzuki Swift, Ex: Volvo V50 1.6D, Ex: Subaru Legacy Turbo, Ex: Subaru Impreza GT+, Ex: Renault Clio Sport, Ex: Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Knudsen-406

• Moderator
  • Inderkredsen
  • *
  • Moderator-svin
    • Vis profil
« Svar #8000 Dato: Sep 12, 2019, 14:50:12 »

Det er jeg heller ikke i tvivl om, men de kunne meget nemt have støttet ham indirekte ret ved blot at kommentere på tonen var uheldig. For mig er det tegn på holdningsskifte også selvom det kommer til at tage tid.
Jeg tror at han er mest træt af at det blev optaget og dokumenteret, hvordan "hvervningen" foregår. Jeg har selv set hvordan to tillidsrepræsentanter og en repræsentant fra den lokale TIB/3F gik rundt til dem der ikke var medlem og ret så insisterende ville overbevise dem om at de skulle blive medlem. Hvis jeg stod og arbejdede og der kom tre mænd hen til mig, ville jeg føle det ret så intermitterende. Og nu har jeg oplevet repræsentanten fra TIB/3F nogle gange og han virker meget frembrusende og hans person virker som om han kunne eksplodere i et raserianfald, hvis noget går ham imod.
Endnu en grund til at jeg valgte 3F fra.
Best Regards  -   Knudsen, Moderator
Ex. '82 Ford Taunus 1.6 SW, '85 Bmw 320i, '96 Peugeot 406 2.0, '93 Mitsubishi Galant 2.0 Aut. Taxi edition, '96 Peugeot 406 2.0 - nu i '02 Peugeot 406 2.0 stc.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8001 Dato: Sep 13, 2019, 19:13:24 »
At det som altid er nemmere at vide hvad andre skal gøre, end man selv skal gøre.

Igen overvejer jeg om jeg "bare" skal tage en firmabil. Det er absolut ikke den billigste løsning, men attraktivt at have en fast månedlig udgift, og ingen service regninger/reperationer, eller andet. "Car as a service".

Jeg vil ligge i kategorien 525.000kr beskatnings grundlag, som ikke rækker super langt (Men langt nok til at jeg synes at beskatningen bliver til rigtige penge)
En ræv af sølvpapir

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8002 Dato: Sep 14, 2019, 07:48:42 »
At det som altid er nemmere at vide hvad andre skal gøre, end man selv skal gøre.

Igen overvejer jeg om jeg "bare" skal tage en firmabil. Det er absolut ikke den billigste løsning, men attraktivt at have en fast månedlig udgift, og ingen service regninger/reperationer, eller andet. "Car as a service".

Jeg vil ligge i kategorien 525.000kr beskatnings grundlag, som ikke rækker super langt (Men langt nok til at jeg synes at beskatningen bliver til rigtige penge)

Det rækker til ok udstur en Mercedes C220D, BMW 320D og Volvo S90D. Ikke meget hvis du vil have en høj/SUV bil, så skal du over i noget Skoda eller Seat.

Jeg har lige rundet 18.000km i min "Car as a Service" på 3,5 måned. Det føles ok ikke at skulle tænkte på afskrivning.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8003 Dato: Sep 14, 2019, 08:05:22 »

Det rækker til ok udstur en Mercedes C220D, BMW 320D og Volvo S90D. Ikke meget hvis du vil have en høj/SUV bil, så skal du over i noget Skoda eller Seat.

Jeg har lige rundet 18.000km i min "Car as a Service" på 3,5 måned. Det føles ok ikke at skulle tænkte på afskrivning.

Rækker også til 330, C300, Giulia, XC60, E220, men så er de nok uden elruder og bundmåtter
En ræv af sølvpapir

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8004 Dato: Sep 14, 2019, 08:25:52 »

Firmabil it is.
Ud over at vi spare en bil, så er vores private bil budget er faldet voldsomt, på trods af at jeg havde gulplade firmabil før og derfor ikke betale for daglig transport.
Jeg kørte trods alt i privatbil i fritiden og nu er det så godt som altid privatbilen der står tilbage i indkørslen, hvis det kun er en bil der skal ud at køre.
Det kan selvsagt mærkes på brændstofbudgetet, men også på service budgetet at privatbilen/mondeoen ikke skal til service så ofte.
Service på firmabilen er en fornøjelse, de kan komme med hvad som helst til service uden jeg får nervøse trækninger, og det har været omkostnings frit at få skiftet en revnet forrude og 2 nedslidte dæk.
Jeg har været en tur i syd for Berlin og en tur i Harzen, normalt noget der koster et par tusind i brændstof. Nu tanker jeg bare ved grænsen og fylder lidt på i tyskland.
I en stilling som din får du sikkert brændstof i udlandet betalt, os andre dødelige må aflevere bonnen og få fradrag for brændstof tanket i udlandet.

eneste minus, er at vi andre skal vente 3-4år på den næste - hvad skal jeg købe - tråd fra dig.

ALFA ROMEO Giulia med 200hk både diesel og benzin, ved ikke hvor meget ekstra udstyr man skal fylde i dem, men der er også rigelig luft i budget.
ALFA ROMEO Stelvio kan lige være med i den mindste diesel.
BMW 420d/i med 80k til ekstraudstyr
BMW 520d/i med plads til lidt udstyr
Volvo V60 med meget udstyr, selv i største model.
Volvo XC60 i mindste model, og der er ikke tåd til meget udstyr
Mercedes C300 med råd til meget udstyr, og sikkert div. CLA osv. hvis du er til sjove modeller.
Mercedes E220 med lidt udstyr, eller E300 der maxer budget helt ud.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8005 Dato: Sep 14, 2019, 08:53:52 »
Jeg må sige du sælger det godt :D
En ræv af sølvpapir

Jacob.

• The Craayyyyzy catladys bitch
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8006 Dato: Sep 14, 2019, 09:04:25 »
Firmabil [emoji1360][emoji1605]

Det er satme lækkert ikke at have nogen bekymringer om afskrivning, reparationer osv osv
Prisen er den samme hver måned, det fedt [emoji2]

Jeg har fri brændstof i hele Europa, så i år har den indtil videre stået på 2 skiture til Østrig, 2 mtb ture til Harzen, 1 sommerferie til Italien [emoji2]

Der ryger som minimum 2 mtb-ture mere på kontoen alene i år.

Plus en del weekend-ture.

Jeg rammer ca 70k km om året, så det er minimum to services om året, en del dæk. Osv osv [emoji28]

Sent from my iPhone using Tapatalk
MVH

Jacob
BMW 325i E30

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8007 Dato: Sep 14, 2019, 09:30:13 »
Hmm der står Europe på mit cirkle k / routeex kort, måske jeg skal læse mine betingelser igennem igen.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8008 Dato: Sep 14, 2019, 09:57:55 »
Jeg kører ikke firmarelateret, så det er selvfølgelig en omstændighed der trækker godt i retning af firmabil.

Nu ved jeg godt jeg sammenligner æbler og radiser, men købte jeg sådan en her:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a3/18-tfsi-180-ambition-sb-s-tr/4360515

Så er min vurdering at jeg netto vil have bil mellem 3500 og 4000kr billigere netto pr måned.

Det er en slags penge
En ræv af sølvpapir

Jacob.

• The Craayyyyzy catladys bitch
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8009 Dato: Sep 14, 2019, 10:14:47 »
Skal du vælge til omkring 525.000?

Jeg har selv lige valgt en billigere bil en min grænse lå til.

Faktisk en Audi A3 Sportsback i Limited edition. Fået fyldt en del ekstra i og rammer et beskatningsgrundlag på 345.000

Sent from my iPhone using Tapatalk
MVH

Jacob
BMW 325i E30