Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 855203 gange)

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8520 Dato: Jan 17, 2020, 20:16:17 »
Indimellem oplever man hovedrystende og ret tossede løsninger...

Bemærk løsningen med en lægte og to skruer i stillads dækket.

Der var lige lidt ekstra arbejde efter man har afmeldt stilladset og dukker op et par timer efter vi er gået i gang[emoji57]

Der bliver lavet noget klamp rundt omkring.

Hold kæft noget klamp, alle ved jo brættet skal ligge i tagrenden...

Mvh blikkenslageren ;)

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8521 Dato: Jan 17, 2020, 20:29:28 »

Der var lige lidt ekstra arbejde efter man har afmeldt stilladset og dukker op et par timer efter vi er gået i gang[emoji57]

Hold kæft noget klamp, alle ved jo brættet skal ligge i tagrenden...

Mvh blikkenslageren ;)
Ha ha, ja du har fuldstændig ret [emoji23]

Af de to løsninger er den på billedet nok bedst... De fleste rendejern sad ikke ordentligt og der var vel rigeligt med bagfald på.

Ellers er sådan et nyt tag jo flot.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

Fer

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8522 Dato: Jan 18, 2020, 22:04:41 »

Rækværk, sparkekant det mangler vist også... ;)
--
Mvh Tommy Fer
Ford Kuga AWD 2.0 TDCi '12, BMW i3 '17, BMW S1000R '14, Suzuki GSX S1000 '17

Træt af kabelrod..... http://staywired.dk/

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8523 Dato: Jan 19, 2020, 09:41:03 »
Der mangler meget, det var allerede pakket på lastbilen [emoji106]

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8524 Dato: Jan 22, 2020, 12:48:02 »
Lynge-Bornholm-Lynge på én dag via Ystad... Det bliver en af de lidt længere dage[emoji568]

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8525 Dato: Jan 22, 2020, 17:09:11 »
Lynge-Bornholm-Lynge på én dag via Ystad... Det bliver en af de lidt længere dage[emoji568]

Sku du ikke passe dit skoleforløb knægt. :-)
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8526 Dato: Jan 22, 2020, 17:30:24 »
Der er venteliste så den står jeg fint på[emoji2961]

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8527 Dato: Jan 23, 2020, 13:51:54 »
... at det er sjovt at følge med i Xiaomis strategi. Jeg er virkelig glad for deres telefoner, og nu har de simpelthen åbnet en dansk webshop med både mobiler og øvrige produkter. Det er sgu en frisk strategi at kortslutte detailleddet på den måde og gå direkte til forbrugeren. Eller også har de bare haft svært ved at trænge ind på Power og Elgiganten mv.

https://www.mistore.dk/da/

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8528 Dato: Jan 23, 2020, 19:52:42 »
... at filmen fra denne her Porsche 919 Tribute Hybrid-omgang på Nürburgring simpelthen virker speedet op, men det skulle den altså ikke være. Den rammer 368 km/t på langsiden ...

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8529 Dato: Jan 23, 2020, 22:07:51 »
... at filmen fra denne her Porsche 919 Tribute Hybrid-omgang på Nürburgring simpelthen virker speedet op, men det skulle den altså ikke være. Den rammer 368 km/t på langsiden ...

Og hvis man selv har prøvet den bane nogle gange og ved hvor svær den er bare ved halv tempo af det der, så bliver det ikke mindre imponerende.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8530 Dato: Jan 23, 2020, 22:22:03 »
Jeg ser lige hvordan det går, men planen var at faste hver anden dag til 1 Juli. Men self. ikke hvis jeg bliver dårlig og ikke kan træne, eller hvad der nu kunne ske.

Jeg har jo fastet 2 dage om ugen i 6 år nu, så det er ikke helt nyt for mig. Kan da også være jeg vejer mig inden, men det skal ikke blive sådan noget med at veje hele tiden. Ens vægt svinger en del forholdt til væske.

Sjovt, jeg motiveres klart af daglig vejning. Jeg syntes faktisk ikke min vægt svinger så meget.  Måske +- 200gram. Ved faste daglige vejninger om morgenen. Men man kan nemt se fremgangen dagligt. Har dog "kun" motioneret 5.600kcal den sidste uge :)

Jeg er ret motiveret til at sænke min fedt procent, og det kan jeg alligevel ikke holde øje med ved vejninger. Så enten ville jeg blive bekræftet i min plan ved en vejning, og det ville self. være ok. Hvad ville der ske hvis jeg nu holder min vægt de næste 4 uger, måske udfordre min motivation? Det er ikke sådan at jeg har nogle justeringer klar i en plan, hvis vægten ikke går ned, så jeg tænker ikke jeg kan bruge den information til så meget positivt.

Lille Update fra den fastende. Her 3 uger inde i mit lille program, kan jeg mærke tydelige ændringer. Er gået et hul ind på urremmen. De strammebukser hænger lidt. Og den alt for lille skjorte som aldrig har været brugt , har jeg prøvet på og kunne knappes(mangler stadig lidt, hvis den ikke skal sidde som cykeltøj ;-) ) synes det føles anderledes hvis jeg sætter hænderne i siden(på bildækket)..

Træning går godt. Har dog prøvet morgen træning, dagen efter fastedag(hvor der også blev trænet på fastedagen), at går helt tør for power. Det napper lidt. Jeg har ikke tabt alle mine muskler endnu, tirsdag aften havde jeg 348watt i snit på 50min træning (indsæt selv smiley der flexer et stort lår)

Psykisk er det meget nemt. Faktisk nemmere ene 5-2, hvor det kan være hård at faste efter 4 dage med mad. Så bliver det ved sådan her, er det “nemt”

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8531 Dato: Jan 24, 2020, 08:05:46 »
Og hvis man selv har prøvet den bane nogle gange og ved hvor svær den er bare ved halv tempo af det der, så bliver det ikke mindre imponerende.

Ja, det er utroligt, at de kan holde den ved jorden.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8532 Dato: Jan 27, 2020, 07:08:18 »
... at ejere af elbiler/Teslaer åbenbart lige skal vænne sig til optrækket i deres biler på samme måde som uerfarne folk på elcykler, der pludselig kører 25-30 km/t inde i byen. Ejerne af elbilerne laver i hvert fald buler på samlebånd:

https://politiken.dk/forbrugogliv/art7600165/Elbiler-har-langt-flere-uheld-end-andre-biler-og-Tesla-topper

Fer

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8533 Dato: Jan 28, 2020, 21:27:00 »
... at ejere af elbiler/Teslaer åbenbart lige skal vænne sig til optrækket i deres biler på samme måde som uerfarne folk på elcykler, der pludselig kører 25-30 km/t inde i byen. Ejerne af elbilerne laver i hvert fald buler på samlebånd:

https://politiken.dk/forbrugogliv/art7600165/Elbiler-har-langt-flere-uheld-end-andre-biler-og-Tesla-topper

Buler på samlebånd skal så oversættes til en overrepræsentation for elbiler med 20% i skader, dog mest i bilkabule kategorien. Mindre elbiler har færre skader end snittet.
--
Mvh Tommy Fer
Ford Kuga AWD 2.0 TDCi '12, BMW i3 '17, BMW S1000R '14, Suzuki GSX S1000 '17

Træt af kabelrod..... http://staywired.dk/

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8534 Dato: Jan 29, 2020, 08:59:10 »
Buler på samlebånd skal så oversættes til en overrepræsentation for elbiler med 20% i skader, dog mest i bilkabule kategorien. Mindre elbiler har færre skader end snittet.

Overdrivelse fremmer forståelsen  :022: :55: